Gå til innhold
Hundesonen.no

Samlemani

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass
Skrevet

Samler du på noe? Og hvorfor samler du på det du gjør?

Har du blider å dele, hadde det vært moro :lol:

Jeg samler på pingviner :icon_redface:

Skrevet

Vel,jeg er ingen storsamler ennå,men jeg er veldig glad i elefanter. Så en bitteliten samling elefantfigurer har jeg fått til. Jeg er rett og slett bare veldig facinert av disse svære vakre dyrene.

Skrevet

Små stygge hundeleker :lol: noe ala en lilla ugle jeg har som heter Mette-Marit :icon_redface: om jeg ikke husker feil så var det Caroline som ga den det navnet :)

Skrevet

har dere bilder ? Kaktuser er fine planter :icon_redface: har bare en selv da.

Jeg samler på My little ponys fra 80 tallet :lol: Jeg elsker de små fine ponniene, som kun utstråler vennlighet og glede. Jeg blir glad av å se på dem! :) Har samlet 1,5 års tid, men har fått en liten fin samling. Jeg samler kun på generasjon 1, fra 1983 til 1992.

Guest Gråtass
Skrevet

hihi, statuer da eller? bamser? Eller har du pigviner i bakgården? :icon_redface:

Hvorfor akkurat pigviner? :lol:

Alt med pingviner.. Figurer, servise, bamser, tatovering, t-shirts, men har begrenset meg endel de siste årene, så nå er det stort sett bare små ting.

Skrevet

Alt med pingviner.. Figurer, servise, bamser, tatovering, t-shirts, men har begrenset meg endel de siste årene, så nå er det stort sett bare små ting.

Ja jeg håper du begrenser deg litt med tatoveringer :icon_redface:

Kan ikke si at det er en mani, men jeg er fæl til å kjøpe dvd'er og det er viktig å sotere dem rett og har en egen stabel med yndlingsfilmer. *r*

Og bøker... en god bok kan ikke leses nok og den skal man ha på hyllen.

Så hadde jeg hatt råd så hadde jeg vel hatt et bibliotek med bøker og dvder.

Skrevet

Har samlet på tigere i mange år :icon_redface: Alt fra kosebamse-tigere til "esso-klokke (snille esso-mannen ga den til meg da han hørte hvor glad i tigre jeg er :lol: ), 2*tattoo'er, enda flere kosetigere, tigerkostyme i full str (ja, jeg har vært Kellogg's-tigeren mange ganger :) ). Og når man slutter å samle på de selv (har jeg???) så kjøper man tiger-"teppe" som junior har på gulvet på rommet sitt (sånn alà Grevinnen og Hovmesteren bare at det er fullstendig syntetisk da, tigrene egner seg best i Asia og ikke utstoppet eller som tepper :P ).

Skrevet

har dere bilder ? Kaktuser er fine planter :icon_redface: har bare en selv da.

Jeg samler på My little ponys fra 80 tallet :lol: Jeg elsker de små fine ponniene, som kun utstråler vennlighet og glede. Jeg blir glad av å se på dem! :) Har samlet 1,5 års tid, men har fått en liten fin samling. Jeg samler kun på generasjon 1, fra 1983 til 1992.

Hvor mange har du? Når vet man forresten når de er fra?

Hilsen ei som har en haug my little ponys på loftet.

Skrevet

Jeg samler på Nemi-blader og kortstokker :lol:

Pleier å kjøpe kortstokker når jeg er ute å reiser, typisk suvenirkortstokker, eller andre spesielle kortstokker jeg finner. Hender jeg får i gave også :) Har blant annet lange ovale kort og hjerteforma kort :icon_redface:

Skrevet

Jeg samler egentlig på kopper fra alle de større byene jeg besøker, men har gått litt dårlig når jeg har beveget meg utenfor Europa. Kanskje jeg egentlig bare samler på kopper fra Europa? Har også samlet på rare glass, men der har samlingen også stagnert.

Jeg har i det siste funnet ut at jeg skal samle litt på skilpadder, uten den helt store kolleksjonen enda.

Ellers er jeg veldig flink til å samle hybelkaniner, Rex hjelper godt til her for å gi meg ny så den samlingen begynner å bli stor å fin :icon_redface:

Skrevet

Hundeting jeg ikke trenger... Jeg tror ikke jeg tuller om jeg sier jeg har over 250 baller :lol::)

Jeg samler på hundeting også, men ikke baller, her går det i halsbånd, kobbel og dekken (har virkelig uante mengder av disse tingene) :icon_redface:

Ellers så har jeg samlet på små parfymeflasker i mange år, har en hylle stappfull + at jeg har en hel hylle med store parfymer, så her lukter man ikke vondt :P

Skrevet

Kan ikke si at det er en mani, men jeg er fæl til å kjøpe dvd'er og det er viktig å sotere dem rett og har en egen stabel med yndlingsfilmer. *r*

Og bøker... en god bok kan ikke leses nok og den skal man ha på hyllen.

Så hadde jeg hatt råd så hadde jeg vel hatt et bibliotek med bøker og dvder.

Jeg også, pluss tv-serier på dvd. Men det er jo så dyrt at jeg kan ikke kjøpe meg alt jeg har lyst på. Men har tre hyller stablet med bøker, og to med filmer og tv-serier. Som jeg rett som det er sorterer om på, annen rekkefølge osv osv.

I tillegg abonnerer jeg både på Pondus og Nemi, men vil ikke si at jeg samler på det.

Skrevet

Små stygge hundeleker :lol: noe ala en lilla ugle jeg har som heter Mette-Marit :icon_redface: om jeg ikke husker feil så var det Caroline som ga den det navnet :)

Hahaha! Den husker jeg godt *ler*

Husker ikke om det var jeg som ga henne navnet, men moro var det.

Skrevet

Jo jeg samler jo også på dvd'er egentlig, har kassevis :icon_redface: Kjøper filmer jeg har sett før og liker, og en sjelden gang noen jeg ikke har sett før. Billig på play.com

Skrevet

Tror jeg slenger meg på de andre med "bokmani". Jeg kan ikke gå inn i en bokhandel/nettbutikk uten å komme ut igjen med en til mange bøker. :lol: Ønsker meg et eget bibliotek jeg, med peis, godstol og bøker på alle vegger. :icon_redface:

Skrevet

samler på griser (ikke levende :icon_redface: ) Har et stooort glass skap med ørten griser i mange rare farger og fasonger.

Vet ikke helt hvorfor men tror det har noe med trynet til grisen å gjøre ....

Ellers samler jeg på bøker som jeg har lest og likt..resten gies bort

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...