Gå til innhold
Hundesonen.no

Samlemani

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

har dere bilder ? Kaktuser er fine planter :icon_redface: har bare en selv da.

Jeg samler på My little ponys fra 80 tallet :lol: Jeg elsker de små fine ponniene, som kun utstråler vennlighet og glede. Jeg blir glad av å se på dem! :) Har samlet 1,5 års tid, men har fått en liten fin samling. Jeg samler kun på generasjon 1, fra 1983 til 1992.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

hihi, statuer da eller? bamser? Eller har du pigviner i bakgården? :icon_redface:

Hvorfor akkurat pigviner? :lol:

Alt med pingviner.. Figurer, servise, bamser, tatovering, t-shirts, men har begrenset meg endel de siste årene, så nå er det stort sett bare små ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med pingviner.. Figurer, servise, bamser, tatovering, t-shirts, men har begrenset meg endel de siste årene, så nå er det stort sett bare små ting.

Ja jeg håper du begrenser deg litt med tatoveringer :icon_redface:

Kan ikke si at det er en mani, men jeg er fæl til å kjøpe dvd'er og det er viktig å sotere dem rett og har en egen stabel med yndlingsfilmer. *r*

Og bøker... en god bok kan ikke leses nok og den skal man ha på hyllen.

Så hadde jeg hatt råd så hadde jeg vel hatt et bibliotek med bøker og dvder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samlet på tigere i mange år :icon_redface: Alt fra kosebamse-tigere til "esso-klokke (snille esso-mannen ga den til meg da han hørte hvor glad i tigre jeg er :lol: ), 2*tattoo'er, enda flere kosetigere, tigerkostyme i full str (ja, jeg har vært Kellogg's-tigeren mange ganger :) ). Og når man slutter å samle på de selv (har jeg???) så kjøper man tiger-"teppe" som junior har på gulvet på rommet sitt (sånn alà Grevinnen og Hovmesteren bare at det er fullstendig syntetisk da, tigrene egner seg best i Asia og ikke utstoppet eller som tepper :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere bilder ? Kaktuser er fine planter :icon_redface: har bare en selv da.

Jeg samler på My little ponys fra 80 tallet :lol: Jeg elsker de små fine ponniene, som kun utstråler vennlighet og glede. Jeg blir glad av å se på dem! :) Har samlet 1,5 års tid, men har fått en liten fin samling. Jeg samler kun på generasjon 1, fra 1983 til 1992.

Hvor mange har du? Når vet man forresten når de er fra?

Hilsen ei som har en haug my little ponys på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler egentlig på kopper fra alle de større byene jeg besøker, men har gått litt dårlig når jeg har beveget meg utenfor Europa. Kanskje jeg egentlig bare samler på kopper fra Europa? Har også samlet på rare glass, men der har samlingen også stagnert.

Jeg har i det siste funnet ut at jeg skal samle litt på skilpadder, uten den helt store kolleksjonen enda.

Ellers er jeg veldig flink til å samle hybelkaniner, Rex hjelper godt til her for å gi meg ny så den samlingen begynner å bli stor å fin :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeting jeg ikke trenger... Jeg tror ikke jeg tuller om jeg sier jeg har over 250 baller :lol::)

Jeg samler på hundeting også, men ikke baller, her går det i halsbånd, kobbel og dekken (har virkelig uante mengder av disse tingene) :icon_redface:

Ellers så har jeg samlet på små parfymeflasker i mange år, har en hylle stappfull + at jeg har en hel hylle med store parfymer, så her lukter man ikke vondt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at det er en mani, men jeg er fæl til å kjøpe dvd'er og det er viktig å sotere dem rett og har en egen stabel med yndlingsfilmer. *r*

Og bøker... en god bok kan ikke leses nok og den skal man ha på hyllen.

Så hadde jeg hatt råd så hadde jeg vel hatt et bibliotek med bøker og dvder.

Jeg også, pluss tv-serier på dvd. Men det er jo så dyrt at jeg kan ikke kjøpe meg alt jeg har lyst på. Men har tre hyller stablet med bøker, og to med filmer og tv-serier. Som jeg rett som det er sorterer om på, annen rekkefølge osv osv.

I tillegg abonnerer jeg både på Pondus og Nemi, men vil ikke si at jeg samler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samler på griser (ikke levende :icon_redface: ) Har et stooort glass skap med ørten griser i mange rare farger og fasonger.

Vet ikke helt hvorfor men tror det har noe med trynet til grisen å gjøre ....

Ellers samler jeg på bøker som jeg har lest og likt..resten gies bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...