Gå til innhold
Hundesonen.no

Marvin og Dany


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OT, men merk shibaen som bare driver med sitt! Hahahaha - shibahumor

Noe må de vel holde fast i?

Ikke det helt supre BIS-bildet, men tror både hund, eier og fotograf var litt slitne BIR og BIM: Stort grattis til fineste Marvin!

Posted Images

Selvfølgelig har hun A på hoftene. Det må man jo ha for å hoppe og sprette rundt. Noe annet er uaktuelt :ahappy: God tur til Ålesund:)

(elsker forøverig "muttern gikk på do"- bildet. Ser litt løvenes konge ut. Og litt som at Dany holder rundt og passer på Marvin. Linux sier at han også vil ha en sånn slank og pen dame som kan passe på han, nå som han snart er fem og middelaldrende;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fina :wub:

Gratulerer med A og lykke til i Ålesund. :)

Takk :) Det blir spennende. Uansett hvordan det går i Ålesund så blir det en fin jentetur med lassevis av pelser :P

Selvfølgelig har hun A på hoftene. Det må man jo ha for å hoppe og sprette rundt. Noe annet er uaktuelt :ahappy: God tur til Ålesund:)

(elsker forøverig "muttern gikk på do"- bildet. Ser litt løvenes konge ut. Og litt som at Dany holder rundt og passer på Marvin. Linux sier at han også vil ha en sånn slank og pen dame som kan passe på han, nå som han snart er fem og middelaldrende;)

Tihi, ja sjansen var jo stor for det. Men så er det noe med å vente på et svar, da kan plutselig alt skje allikevel :P

Vet du, det er faktisk litt sånn også. Marvin tok henne i mot fra første dag og siden har hun levd på valpelisens. Det tror jeg hun alltid kommer til å gjøre :ahappy: Hun rasker over her og der, herjer og leker, kliner seg inntil og inspiserer munnen hans osv. Hun hopper på han for å dra han med i lek når han er på snuseoppdrag, og selv om han stort sett ikke er vond å rive med seg, så hender det han ikke kan unnvære snuseflekken. Og da har han henne i øyekroken og rykker unna i siste liten for så å kunne fortsette der han slapp. Sånn løser han det :P

Ellers ser jeg en merkbar forskjell på han når han var alenehund kontra sammen med en til. Han stortrives med å ha en til han kan være sammen med og ha rundt seg.

Og noen ganger når Dany har innledet nærheten med litt rasling i pelsen på ryggen med snuten og litt snusing på hodet, så flytter han seg heller ikke når hun kliner seg tett innpå. For da vet han at hun faktisk har til hensikt å legge seg i ro. Og hun er virkelig frimerke. Spiller ingen rolle hvem sin pote som vaskes da, når fire stk ligger ved siden av hverandre :lol:

Hun er liksom den som går i bresjen for dem begge, og han trives veldig godt med det. Sånn at han bare kan være Ludvig :wub:

PS. Dany liker alle kooikere, hun glir rett inn på kooikertreffene. Linux er alltid velkommen hos Dany ;)

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, ja sjansen var jo stor for det. Men så er det noe med å vente på et svar, da kan plutselig alt skje allikevel :P

Vet du, det er faktisk litt sånn også. Marvin tok henne i mot fra første dag og siden har hun levd på valpelisens. Det tror jeg hun alltid kommer til å gjøre :ahappy: Hun rasker over her og der, herjer og leker, kliner seg inntil og inspiserer munnen hans osv. Hun hopper på han for å dra han med i lek når han er på snuseoppdrag, og selv om han stort sett ikke er vond å rive med seg, så hender det han ikke kan unnvære snuseflekken. Og da har han henne i øyekroken og rykker unna i siste liten for så å kunne fortsette der han slapp. Sånn løser han det :P

Ellers ser jeg en merkbar forskjell på han når han var alenehund kontra sammen med en til. Han stortrives med å ha en til han kan være sammen med og ha rundt seg.

Og noen ganger når Dany har innledet nærheten med litt rasling i pelsen på ryggen med snuten og litt snusing på hodet, så flytter han seg heller ikke når hun kliner seg tett innpå. For da vet han at hun faktisk har til hensikt å legge seg i ro. Og hun er virkelig frimerke. Spiller ingen rolle hvem sin pote som vaskes da, når fire stk ligger ved siden av hverandre :lol:

Hun er liksom den som går i bresjen for dem begge, og han trives veldig godt med det. Sånn at han bare kan være Ludvig :wub:

PS. Dany liker alle kooikere, hun glir rett inn på kooikertreffene. Linux er alltid velkommen hos Dany ;)

Linux syns det høres romantisk ut og kunne godt tenke seg en løpefortdate en gang:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN hende jeg har noen Dany-bilder :) Ikke sikker enda, men jeg knipsa masse bilder. Bare dumt jeg valgte feil objektiv for dagen, alt for dårlig lys inne i hallen :/ Søt var hun og viste seg flott frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! :)

Marvin ble BIM med Cacib i dag og fikk en kjempefin kritikk. Han begynte litt med idiotløping i ringen igjen som irriterer meg grenseløst. Men det er mye bedre enn det var. Ellers kunne han ha vært litt fastere rundt midjen sånn som han egentlig pleier å være.

Jeg er strålende fornøyd med helgens resultater! :D

Det KAN hende jeg har noen Dany-bilder :) Ikke sikker enda, men jeg knipsa masse bilder. Bare dumt jeg valgte feil objektiv for dagen, alt for dårlig lys inne i hallen :/ Søt var hun og viste seg flott frem!

Så gøy, håper du har noen! :) Det er vanskelig lys der inne, så ofte blir det litt dårlig bilder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Marvinius blei nøye inspisert av de røde farer i morges. De syntes han var litt kort i pelsen, og at han nesten blei enda kjekkere da. Sjøl tok han oppmerksomheten med knusende ro, men ville gjerne være med da vi gikk ut døra. :heart:

Og den Ransäterturen var bare helt legendarisk! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvinius blei nøye inspisert av de røde farer i morges. De syntes han var litt kort i pelsen, og at han nesten blei enda kjekkere da. Sjøl tok han oppmerksomheten med knusende ro, men ville gjerne være med da vi gikk ut døra. :heart:

Og den Ransäterturen var bare helt legendarisk! :banana:

Ja det var tidenes ferietur både i ringen, med været og hele pakka.

Og så kommer han hjem og tar det hele med knusende ro :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Marvin ble BIR og BIS på kooikerspesialen i dag! :bananas::jump:

Dommer var Astrid Straijer fra Nederland. Hun var nøye og delte ikke ut noe gratis for å si det sånn. Veldig flink med hundene og en veldig hyggelig dommer.
Etter å få blant annet "exellent example of the breed" på NKK Drammen, og deretter BIS på spesialen med en dommer som er oppdretter av rasen og har sterk og god kompetanse, er jeg over meg av lykke. Det er utrolig gøy å ha en så fin hund :ahappy::D

Legger til at hun var utrolig nøye med å følge rasestandarden. Det liker vi!

Irene tok bilder, så jeg håper hun vil legge ut her når hun har tid :)

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også har Marvin bursdag i dag! 5 år gammel! :D:shocked:

Tiden har gått så fort, og det var nesten vemodig å tenke på at han er blitt så "gammel" haha. Jeg elsker denne rare klovnen min, tullebukken og kosetrollet. Han har vært til så stor støtte iløpet av de årene han har levd. Gjennom alvorlig sykdom, noen flyttinger, spittelse av forhold og andre ting. Han er den hunden jeg kjenner med flest uttrykk og som er ufattelig utolmodig :lol:
Gullgutten min, jeg elsker deg. Du er den fineste og go'este gutten i hele verden :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen:) Vi er stolte over å bli slått av et så fint eksemplar av rasen;) Vi har hatt en fiiin dag, og nå ligger Linuxen flatt som et gulvteppe bortpå gulvet, og drømmer om alle de fine damene, og de to fine barna (de som var der altså) han har laget... (det siste var bare noe jeg fant på for jeg tror ikke han ofrer dem en tanke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...