Gå til innhold
Hundesonen.no

Marvin og Dany


Guest LXT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OT, men merk shibaen som bare driver med sitt! Hahahaha - shibahumor

Noe må de vel holde fast i?

Ikke det helt supre BIS-bildet, men tror både hund, eier og fotograf var litt slitne BIR og BIM: Stort grattis til fineste Marvin!

Posted Images

Jeg syns denne tråden mangler bilder! Hint:D

Enig, den mangler spamming av bilder :D Jeg har bare ikke hatt tid til å sitte firan pcn på lenge. Men det skal prioriteres, dere må se hvor fin hun har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra telefonen :)

Mysterious girl

post-4287-0-41509800-1341328697_thumb.jp

Dany koser seg med hestene

post-4287-0-43799100-1341328729_thumb.jp

Så stor har den lille brune blitt, nå er hun like høy som Marvin.

post-4287-0-17610500-1341328877_thumb.jp

Det gjelder å få knipset når hun først er i ro

post-4287-0-39075900-1341328998_thumb.jp

Dany er i familiebursdag og synes bålet var kjempetøft

post-4287-0-82104100-1341329076_thumb.jp

En stk arkivert kelpie

post-4287-0-59343900-1341329156_thumb.jp

En helt vanlig slaskestund

post-4287-0-17960300-1341329211_thumb.jp

Knoll og tott

post-4287-0-94245500-1341329275_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. Hundene mine har fått nye navn. Kollegaen min husker aldri hva de heter, og i dag kom dattern hans med to venninner innom. Kollegaen min presenterte fjortisjentene for Martin og Benny... Jentene vekslet blikk men var høffelige nok til ikke å si noe. Men da jeg rettet på han og sa for nte gang at de heter Marvin og Dany, så gapskrattet jentene og hun ene mobbet faren sin litt. Men da de skulle gå, sa alle hade til MARTIN og BENNY...

Hundene mine har fått seg egne jobbnavn.. Dekknavn ^^

Ja, og så spraylakkerte noen bena og hendene til en av jentene. Så jeg måtte vise henne hvor vask og såpe befant seg. Er ikke et sekund kjedelig med en liten brun en i hus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Så stor hun er blitt sjokofanten! Og for et slaskepar hun og Marvin er! Nå har jeg kost meg veldig med bilder her altså!

Ja de koser seg sammen de :P Men når hun får et par horn i pannen kommer Marvin til meg for assistanse, for han behandler henne med silkehansker. Skulle ønske han kunne si fra litt mer, for hun eier jo ikke respekt for han når han bare er snill.

Den lille brune og Marvinius er alene på et rom og den lille brune kjeder seg.

Dany: Sjekk her a bruttern (han har blitt det nå), dritmye pappstæsj vi kan makulere!

Marvin sitter på samme plassen: Kan aldri tenke meg vi får lov til det altså.. For mamsen har sagt..

Dany: Drit nå i hun mamsen, har du blitt helt Bodø eller? (Stompa og Bodø- æ si som ho bæstmor..)

Dany: Kjiping, det er jo ingen her som ser oss. Kom a, væme!

Marvin: Mamsen blir sur, jeg vet det! Kom å legg deg her i stedet, så slipper vi mas og kjas.

Dany: OMG for en tøffel du er! (Forsyner seg grådig av pappsorteringsdunken og kaster pappen veggemellom, river alt fra hverandre og fillerrister i samme slengen for å sikre seg at ingen ting overlever)

Marvin: Ok, gjør hva du vil. Men jeg bare sier det, jeg er IKKE med på det der. Det får du stå for selv.

Dany: Jeeeezz, akkurat som jeg bryr meg. Jeg bare gjør det, ingen som ser meg uansett.

Mamsen hører leven for ethundredeogfemtitusende gang og kommer farende inn:

Dany: åhååå... Halla muttern! Bare rydder litt jeg, er greit det eller? Selv om du har sag det dritmangeganger før at det ikke er det? Eller..?

(Setter opp et uskyldig valpefjes og fortsetter jobben)

Mmsen blir såååååå oppgitt og atter en gang rydder opp etter slyngelen.

Marvin: Told you so, din snik!

Og sånn går nå dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stakkars Marvin, tråden er jo ikke akkurat oppdatert :P

Først og fremst fikk Marvin opprykk til Kl 2 før jul i fjor. Veldig viktig å få med :aww:

Og så hopper vi lynraskt over til i dag. Marvin ble parret med Mattssons Freja, og det var en veldig fin parring! Vi forsøkte i går kveld, men da var hun ikke helt klar. Men i dag var dagen.

Tispen har ett kull bak seg, og hun viste ham hvordan han skulle gjøre det, for han klønet litt i starten :P Hun var en dyktig læremester, og etter ca 15 min med flirting så satt de fast. Og der hang de i ca 15 min.

Sola skinte på skyfri himmel, og alt foregikk ute i hagen blant buskas og annet rart. Etterpå la Marvin seg fornøyd ned og fordøyde det hele. Så ble det litt avslapping i sola på verandaen vår mens oppdretter Yvonne og jeg drakk kaffe. Jeg synes det hele gikk over all forventning, og nå når hun har dratt er det akkurat som om det aldri har skjedd :P

Yvonne tok en del bilder, og Sandra hjalp til når vi satt sammen med hundene under heng. Jeg legger ut litt bilder så snart jeg får de tilsendt. Enn så lenge så er det dette jeg har av Freja, da siden til oppdretter er under oppussing.

Freja.jpg

Trygg og rolig kom hun til oss for første gang i går. En vennlig tispe, selvsikker og glad. Jeg liker den sterke røde fargen, og klare tegninger. Hun er litt lang i kroppen og litt høy, mens jeg personlig liker at hun er litt solid i kroppen framfor en eventuell liten og spè utgave.

OppstillingMarvin.jpg

Sånn typemessig er Marvin og Freja ganske "like", de er godt bygget uten at de er tunge og blir for mye. Der Feja er litt lang, veier Marvin opp som litt mer kvadratisk.

Han har også denne sterke røde fargen som jeg liker veldig godt.

Jeg er spent på om det blir valper, og jeg er veldig spent på hva denne kombinasjonen gir. Nå er det bare å vente og håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er ganske stas, er at oppdretteren skal beholde ei tispe sjøl, og har i tillegg noen andre interesserte oppdrettere som gjerne vil ha valp fra denne kombinasjonen. Marvin er så strøken, nemlig. :aww:

Vi har i dag vært vitne til en særdeles romantisk parring. Marvin er en ekte gentlemann som både susser i øret og tar seg tid til å varme opp frøkna før han trer til gjerning. Og det kule er at han som Marianne sier, er akkurat som før, uten noe ekstra kurtisering overfor Imouto (de to er alltid veldig glade i hverandre) eller piping og stress. Det var veldig hyggelig å få være med på seansen. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ! så spenennde! Marvin skal bli pappa :D

Veldig spennende! Nå er vi to stk som går og venter ;)

Kjempespennende! :D

Her må du holde oss oppdatert! Marvin er en av de peneste kooikerne jeg har sett, også er han så god i tillegg. :heart:

Så godt valg av oppdretteren! :ahappy:

Aww, så koselig at du synes det Marie :wub::flowers:

Jeg tror det ble en del bra bilder fra i dag, så jeg gleder meg til å se dem. Og da skal jeg legge de ut :)

En ting som er ganske stas, er at oppdretteren skal beholde ei tispe sjøl, og har i tillegg noen andre interesserte oppdrettere som gjerne vil ha valp fra denne kombinasjonen. Marvin er så strøken, nemlig. :aww:

Vi har i dag vært vitne til en særdeles romantisk parring. Marvin er en ekte gentlemann som både susser i øret og tar seg tid til å varme opp frøkna før han trer til gjerning. Og det kule er at han som Marianne sier, er akkurat som før, uten noe ekstra kurtisering overfor Imouto (de to er alltid veldig glade i hverandre) eller piping og stress. Det var veldig hyggelig å få være med på seansen. :heart:

Jeg er glad du kom hjem i tide. Det var i grevens tid :P

Det er hyggelig at det allerede er mange interesserte etter denne kombinasjonen, og ikke minst at det er flere oppdrettere som ønsker valp. Samt Yvonne selv. Det varmer en hannhundeiers hjerte altså :)

Nå er jeg bare glad og spent, og krysser det som krysses kan for sunne og friske valper. I mens skal vi fokusere mer på treningen, for vi kan jo ikke ligge på latsiden mens vi venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dany debuterte i utstillingsringen i Drøbak i dag og ble BIM! Det synes jeg var veldig stas :D

Kritikken lyder:

6 mnd, feminin type, god type og strørrelse. Godt hode med gode ører. Korrekt bitt. Ennå noe grunn i brystet, tilstrekelig vinklet. Noe avfallene kryss som gjør at hun har kort steglengde bak. Beveger seg ok fra alle sider.

Grunn i brystet spådde jeg på forhånd, så det var jeg veldig klar over. Men samtidig så har hun kommet seg bare den siste tiden. Blir spennende å se hvordan hun utvikler seg videre.

Oppdretter mistenker at den korte steglengden kan skyldes en valp i som er i væreste "slyngelalder" og prøver å holde seg litt i skinnet. Skal ikke se bort i fra at det er akkurat det det er :P Men uansett resultat så er jeg veldig godt fornøyd med lille Muse-Danyen min i dag. Hun vil være flink og hun prøver sitt beste for å gjøre det mamsen vil. Jeg synes hun har hatt en god konsentrasjon og vilje til å jobbe siden jeg fikk henne egentlig, som bare har blitt bedre og bedre. Det er teamwork i dag som gjør at jeg blir ekstra glad, fineste bølle-jenta :heart:

Vi har gjort litt enkle lydighetsøvelser mellom slagene i dag også, og vi har kost masse. Valpen min har hatt ro og tid til å sitte på fanget og kose. Det er det beste mamsen vet :wub:

Anna, Ingvild og jeg tok med søsknene en liten runde i skogen mens vi ventet på gruppefinalene, og de løp rundt som gærninger alle tre. Marvin gikk med de voksne i bånd så barna fikk leke i fred, og det syntes Marvin var pittelitt dårlig gjort siden han ble forelsket i Arja. Arja svippet innom han i ny og ne, viftet litt med bakparten og lekret seg før hun suste av gårde igjen. Nok til å pirre et lite kooikerhjerte :P

Ikke nok med det, vi har nemlig alle kommet i avisen i dag også. Dvs, papirutgaven av Amtstidene. Journalisten ble litt på hugget da han oppdaget at alle tre kelpiene var kullsøsken, så han intervjuet en og en med bilde før han tok et fellesbilde som han hadde lyst til å putte på forsiden. Så da får vi se da, på mandag. Den avisen må vi nesten få tak i!

Dany har fått mange inntrykk i dag, og nå har hun gått ned for telling etter litt mat. Så får vi se hvor lang tid det tar før hun er oppe og hopper igjen :P

Tror Ingvild fikk noen brukbare bilder, så vi får vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...