Gå til innhold
Hundesonen.no

Rett og galt ovenfor hund


Guest Elisek

Recommended Posts

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

hehe denne var nesten litt morsom :lol:

1. Ja det hender jeg går naken foran hunden, ser ikke på det som noe problem, er jo jente ho også :whistle:

2. Sover skjeldent naken, da jeg er en skikkelig frysepinn. Helst med både sokker og flanelspysj ja :wub:

3. Kjæreste har jeg ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Dekker meg ikke til for hundene :-)

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jepp.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Jager ikke hundene med mindre de blir "nærgående" Spiller ingen rolle om lyset er av eller på

Tror ikke hunder flest bryr seg om vi har klær på eller ikke. Iallefall ikke slik at de blir flaue eller at det plager dem i noen grad...

Litt nysgjerrig på hvem som mente hva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv veldig usikker på hva jeg mener om dette temaet :whistle:

Her er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dyr og nakenhet. Det er jo naturlig, liksom. Er helt klart imot seksuell omgang med dyr. Det med samleie i samme rom som et dyr er jeg helt imot. Det kunne kanskje gått hvis lyset var av, hunden lå i andre enden av soveromet og sov og man var stille av seg, men jeg er fortsatt usikker på om jeg ville syntes det var greit. Hunden er jo omtrent som "babyen" min og det er da strengt forbudt med seksuelt samleie i nærheten av barn. Blir det ikke noe av det samme med en hund? De er jo ikke akkurat dumme.. Hva tror dere?

Vil at dere skal ha dyrevernsloven i bakhodet når dere diskuterer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Ingen problemer med det.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jepp

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Hvorfor ikke? Men hun blir husja unna dersom hun blir nærgående.

Ærlig talt, det er en hund. Tviler sterkt på at de får sjelelige sår av at man går naken forbi dem, sover nakne i samme seng som dem eller har seg med dem i samme rom. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv veldig usikker på hva jeg mener om dette temaet :whistle:

Hva er du usikker på? Hunder og mennesker er rimelig forskjellige - mulig hunder og mennesker til en viss grad styres av de samme driftene, men det er relativt store forskjeller her.... Jeg tviler sterkt på at de får noen særlig reaksjon på nakne mennesker :wub: For å svare på spørsmålene dine:

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Naken foran hundene, de bryr seg døyten om jeg har filler på eller ikke.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jeg sover ikke naken, men om jeg hadde gjort det; hundene kunne godt ligget der. Igjen; de bryr seg døyten...

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Jeg har verken kjæreste eller hyrdestunder for tiden, men teoretisk sett; hundene bryr seg neppe om selve aktiviteten, de hadde vært mer nysgjerrige på hva vi egentlig baste med...

For min del blir dette en merkelig diskusjon, jeg har aldri sett paralleller mellom hundens og menneskets "seksualitet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt bryr jeg meg virkelig ikke om. Hunden har ikke det samme forholdet til nakenhet og sex som vi mennesker har. Ser ikke hvorfor det skulle være noe brudd på dyrevernloven at det er dyr i samme rom når man har sex med en partner. Selv syns jeg det er greiest å ikke ha dyr på rommet da - siden det kan være skikkelig ubehagelig om det kommer en hund som lurer på hva man driver med sånn plutselig. *fnis* Har man en hund som ikke bryr seg så er det ikke noe å stresse med i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hehe, nei, jeg dekker meg ikke til for at hundene er der.

2. Sjelden jeg sover naken, men bikkjene kommer tuslende opp i senga når jeg har sovnet uansett.

3. Bikkjene tusler på et annet rom helt av seg selv. Lyset av eller på alt etter som, flyr ikke rundt å slår av lysene om de er på.

Tror ikke en hund vil få senskader av å ha sett matmor og matfar i action akkurat. Mulig de forteller det til de andre hundene på hundtreningen at de har sovet dårlig i natt for at matmor og matfar har "kysset" i hele natt, men det skjønner ikke vi noe av likevel. Misbruk av dyr er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..

Fra dusjen til soverommet er det vel greit å gå uten klær.. Ser ikke det som et problem ihvertfall.

Jeg ville ikke hatt hunden i senga uansett om jeg var naken eller ikke så den er vel grei.. Uhygieniskt så nei takk.. :whistle:

Trenger ikke ha hu rett oppi oss når vi har hyrdestund heller.. :wub: Så hun får nøye seg med å ligge en annen plass, eller et annet rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Jeg dekker meg ikke til nei. Bryr meg vel egentlig ikke stort om hunden ser meg naken, for jeg er jo på tur til soverommet for å ta på klær.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Sover aldri naken. Trusa må jeg ha uansett. Pleier også sove med tskjorte om det ikke er skikkelig varmt. Hunden kan få sove i sengen om den vil.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Hehe, denne var litt morsom. Jeg er litt ung til å ha sånne hyrdestunder. Hvertfall hjemme :whistle: Men hadde jeg vært "gammel" så hadde jeg vel kanskje lukket døra da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjon for "voksne" faktisk.. Hihi laugh.gif Var du MatheaN egentlig litt for ung til å svare eller? :ahappy:

Men dyrevernloven i bakgrunn, og fortell meg, hva skal dyra vernes mot..?? Psykiske senskader ved synet av nakent menneske?

Men oki,

Ja, jeg er naken foran hunden, jeg sover alltid naken og Lucas går oppi senga som han vil, og både hund og katt har fri tilgang til hele huset, også under "hyrdestunder". At de selv velger å gå på et annet rom er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

- Jeg dekker meg til, og det er det en grunn til. Cane har for vane å dutte med nesa, og nesa hans er i høyde med.. et sted jeg ikke vil han skal dutte med nesa. :ahappy:

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

- Ja, det kan de. De ligger uansett oppå dyna ellers blir de for varme.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

- Har ikke kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gøy tema:p

1: Ja jeg går naken foran hundene, de bryr seg ikke mer enn normalt.

2: Jeg har sjelden hundene i senga, men om jeg er naken eller ikke spiler ingen rolle. Klær er jo noe vi mennesker har funnet på, så hundene bryr seg nok fint lite.

3: Om man har en 'hyrdestund' med hunden(e) i samme rom har ingenting å si, blir de for nærgående kan man jo diskutere hvor praktisk det er, men de tar ivertfal ingenskade av det. For å snu om litt på det, hunder har vell ikke noe problem med å pare seg forran oss. Noen springer til skogs om de er løse, men det er nok ikke fordi de er sjenerte:p Og om lyset er på eller av har vell ingenting og si. Mine hunder sover på rommet og de bryr seg ikke i det hele tatt, sover seg gjennm det:p.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Dekker meg ikke til for hundene :-)

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jepp.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Jager ikke hundene med mindre de blir "nærgående" Spiller ingen rolle om lyset er av eller på

Signerer.

Må si jeg bekymrer meg mer for TS' menneskeliggjøring av hunder enn om hvorvidt hunden ser meg naken eller ikke..

Her har jeg gjerne både en og to firbeinte som publikum når jeg dusjer, synes det er trivelig med 'besøk' når jeg dusjer jeg da.. Pludrer gjerne litt med de firbeinte i samme slengen (hvem snakket om menneskeliggjøring?) :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dekker meg ikke til, nei.

2. Ja. Han ligger ikke under dynen med meg uansett, men hadde han hatt lyst til det, så hadde han også fått lov.

3. Sover, eller ligger han utenfor "øyenkontakt-vidde", er det ikke noe problem å ha han i samme rommet. Er han derimot våken og ligger å følger med, så tar jeg han ut av rommet. Men dette er altså for min egen del, da øyenkontakt med "bebis" under hyrdestunden er forstyrrende, og ikke akkurat et turn-on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Jeg dekker meg ikke til for dyra mine, de kunne ikke brydd seg mindre om jeg har på klær eller ikke.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jepp, hver natt. Noen ganger tilogmed under dyna.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Hundene kan være akkurat der de vil, bare de ikke er i veien. Okei, ikke I senga, men ellers.

Hunder er ikke mennesker. Akkurat bluferdighet tror jeg mennesket er ganske alene om når det kommer til seksualitet. Lederparet i en ulveflokk kan gjerne parre seg foran fjorårets valper, og jeg tror ikke de tenker så mye over det, gitt.

Med hunder som er i overkant snusete blir det noe annet - men ikke for bikkja vil jeg tro, kroppslukt er kroppslukt enten du har klærne på eller av - og det er lukt hunder forbinder med reproduksjon, ikke nakenhet. Hunder tar ikke av seg pelsen når de skal parre seg.

Faktisk tror jeg ikke de har noe konsept om hva "vi" driver med i det hele tatt. Stakkars hundesjeler kan finne på å tro at det er slossing på gang, eller en morsom lek de har lyst å være med på, hvis de ikke er vant til det.

Og bare for å ha sagt det - jeg har ingen tro på at litt større barn som skulle finne på å overhøre foreldrene sine (og skjønne tegninga) tar noe som helst skade av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig diskusjon! :thumbs:

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

1. Jeg dekker meg ikke til, men så har jeg som regel lagt frem rene klær på badet også, da. Det er et par kalde rom mellom badet mitt og soverommet og jeg er særdeles frøsen etter en dusj. :lol:

2. Hunden sover der den vil. Uansett hva jeg har eller ikke har på meg.

3. Akkurat det har jeg aldri tenkt over! Og her tenker jeg også litt sånn, hva om en har seg andre steder enn soverommet? Skal en først dirigere bikkja hit og dit bare for litt action uten at hunden kan se på? Nei, sånne hensyn tar jeg nok ikke. Har forøvrig heller ikke merket noen senskader på bikkja av at hun har vært i samme rom. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dekker meg heller ikke til for hundene! Falco ligger alltid på badet sammen med meg når jeg dusjer og jeg har igrunnen aldri tenkt på å be han snu seg bort når jeg skal kle på meg... :ahappy:

Gidder heller ikke jage ut hunder om jeg skal ha sex. Husker jeg tenkte litt over der da jeg hadde den første hunden min, men det var mest fordi hun kunne finne på å sitte og se på litt undrende da hun var lita - litt forstyrrende faktisk! :thumbs:

Har ikke hunder i senga, men det har ingenting med nakenhet å gjøre!

Og jeg antar da virkelig at nybakte (vel, litt etternybakte da!) foreldre har sex i samme rom som små barn! Ser ikke problemet før barnet begynner å bli så stort at det forstår hva som skjer, og innen da bør vel poden uansett ha eget rom. Men det har nå ikke noe med hunder og nakenhet å gjøre. Hunder er ikke mennesker - heldigvis! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Det har jeg ikke tenkt over før, så ja, jeg traver rundt dem uten håndkle på.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jada, men ikke under dyna. Nå har jeg ikke hunden på soverommet heller. Se under

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

UT med bikkja!

Jeg synes det er en forskjell på unger og hund på soverommet jeg da. Ungen sover når den er der, mens bikkja kan finne på å våkne og lure på vi driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er jo omtrent som "babyen" min og det er da strengt forbudt med seksuelt samleie i nærheten av barn.

Hvordan tror du det ble flere barn før i tiden når alle sov på samme rom?

Jeg bryr meg forørvrig mer om bikkja er på samme rom enn en av ungene.

Ungene sover godt mens hunden kan finne på å bli nysgjerrig.

Har aldri jagd ut hundene heller da.

Har aldri brydd meg om jeg er naken foran hverken hund eller barn.

Spiller ingen rolle om hunden ligger i senga når jeg er naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her fikk man seg en god latter til frokostkaffen. En artig diskusjon hvor vi får greie på mye personlig om hverandre:)

Jeg mener at hunder er dyr og for dyr er nakenhet og sex en helt naturlig del av livet. Jeg går naken foran mine dyr og min mann. Mine hunder sover mer en gjerne i senga og da under dyna, jeg har alltid ligget naken i senga, og det er en læringsprosess å få hunden til å skjønne, at enkelte steder setter man ikke nesa. Når min man og jeg skal ha sex, så har det også vært en læringsprosess, hold avstand, eventuelt forlat senga for nå skal mor og far være alene en stund. En hund trenger ikke lys i rommet for å skjønne hva som skjer, så det må bli opp til hver enkelt å gjøre hva som føles rett for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig emne dette. :ahappy:

Ja, jeg går både med og uten klær foran hundene.

Våre hunder er ikke på soverommet, så det er ikke et tema.

Men om dei var det og vi skulle ha en hyrdestund så hadde eg gitt totalt blaffen i om dei var der eller ei.

Nå har jeg kanskje liit fleire år på baken enn personen som nevnte at man har ikke sex i samme rom som små barn, må nok skuffe deg der! For det skjer. :thumbs:

Når barna sover så sover dei.

Men lurer på en ting... det henvises til dyrevernloven et par plasser her.

Kan du utdype hva som står der ang å ha sex i samme rom som dyr...?

(tror kanskje du roter sammen med det å ha sex med dyr, som er en helt annen diskusjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har null problem med å gå naken foran hundene mine, det er da mer naturlig for dem enn at jeg har masse klær på. De bryr seg døyten, de!

Ellers, så sover jeg sjelden naken, har så og si alltid truse, men uansett får bikkjene sove i senga om de vil det, og det er ikke noe prob. De ligger tett krøllet inntil magen min de, evt med snuta oppi halsgropen min, og det er så koselig at! :ahappy:

Har jeg sex, blir bikkjene skyflet ut av rommet. Evt, når jeg er på besøk hos typen/kompisen(litt usikkert ennå hva han er), så sitter de i bur den stunden, med teppe over, for der er det ikke noe sted å plassere dem. Men dette er kun fordi de er så himla nysgjerrige og klengete, og det er litt turn off. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...