Gå til innhold
Hundesonen.no

Rett og galt ovenfor hund


Guest Elisek

Recommended Posts

Nei jeg dekker meg ikke til, men tanker han streifa meg om hundene ser at jeg er naken og annerledes enn med klær. men er ganske rask å gå forbi dem, for de kommer og er glade og skal slikke, om det er i rompa eller på handa spiller ingen rolle :thumbs:

Hundene sover ikke i senga mi, så har ikke den problemstillingen. Vet ikke om jeg hadde brydd meg.

Hundene sover i gangen så vi har soverommet for oss selv. Men det har hendt at hundene har vært i samme rom, men da sov dem. Jeg liker ikke at hundene står å ser på oss i akten, da må de gå ut. Jeg føler det sånn at vi som alfa par kan parre så mye vi vil. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

- Jeg dekker meg til, og det er det en grunn til. Cane har for vane å dutte med nesa, og nesa hans er i høyde med.. et sted jeg ikke vil han skal dutte med nesa. :ahappy:

:thumbs:

Menne, tilbake til TS´s spørsmål.

Ja, jeg går naken forann hunden min ( eller de hundene som måtte finne det for godt å være med når jeg dusjer).

Jeg har aldri så lenge jeg kan huske ligget naken, men hunden er uansett velkommen i sengen.

Den siste har jeg aldri tenkt på, det har aldri vært et tema og dra med meg noen hjem hit :lol:

Og de plassene slike ting har skjedd, har det ikke vært hunder til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snu på det? Ville hunden ventet til du var ute av syne med å legge seg på ryggen og blotte "alt" for deg?

Ville den sørget for at ingen private deler kom borti deg om den lå inntil deg i seng eller sofa? Og ikke minst, er de flaue over å parre seg foran deg? Jeg mener, parring blant hunder skjer jo stort sett i kontrollerte omgivelser...

Nei, de gir nok katten (hunden?). Og jeg med.

Min mann hadde en kommentar til spørsmål 3: Kjærester? Vil det si at dere driver med sånt uten å være gift?

(Og bare for å presisere, så er jeg den konservative av oss. Jeg tror han mente kommentaren burde kommet fra meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Spiller ingen rolle, bikkja bryr seg ikke.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Jeg sover ikke naken, men hadde jeg gjort det, nei! Ikke for hundens del, men av hygieniske grunner for min del. (jeg syns det er ekkelt).

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Jeg ønsker ikke ha hunder "oppå" meg, så de ligger slik til at de ikke får mulighet til å komme i nærheten, helst ønsker jeg å ha de i et annet rom. Igjen, ikke for bikkja sin del, men fordi jeg syns det er litt ekkelt å ha bikkjene "oppå" meg når jeg driver med sånt.

edit: fikset på innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

1- Når jeg kommer ut av dusjen og går igjennom leiligheta for å finne klær, så bryr det meg lite om hundene mine ser på meg :ahappy: My bruker å komme bort for å slikke meg på leggene etter jeg har vært i dusjen, men jeg tror det er fordi jeg bruker å smøre meg inn i fuktighetskrem. Det lukter og smaker NAM, hilsen My.

2. Jeg sover ikke naken med mindre jeg plutselig ender opp naken og ikke orker å kle på meg igjen :) Og ja, den ene hunden sover i senga mi om jeg er naken eller ikke. Det er bare der hun vil sove på soverommet på vinterstid.

3. Jeg har samboer og to hunder. Den ene hunden, som veier 2,5kg, sover alltid i senga vår. Det har vel skjedd at hun har kommet bort for å stå over ansiktene våre og se dumt på oss mens hun lurer på hva vi egentlig styrer med (*flirer*) men da har hun fått klar beskjed om å pelle seg vekk, så det har hun sluttet med *ler* Hun har vel blitt igjen på stua noen ganger også og blitt kastet ut dit sånn etterhvert utover natta i tillegg til å bli snakket til. Hund nr. 2 ligger bare og snorker i buret sitt, og kunne ikke brydd seg mindre. Hun er sikkert blitt godt miljøtrent på slike ting :thumbs::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du det ble flere barn før i tiden når alle sov på samme rom?

Jo, folk gikk "i lunden" som det kaltes på fint i forrige århundre, og lagde ikke barn i fellessengene, der sov de.

Om hunden fikk være med "i lunden" den gangen, har ingen interessert seg for å finne ut. Synd, for da kunne vi kanskje få vite om tidligere tiders hunder engasjerte seg i "dominans" :ahappy:

Snedig og uhorvelig morsomt tema du har dratt i gang TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Det kan jeg fint gjøre.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Sover aldri naken

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Aldri! Ikke fordi jeg tror hundene bryr seg (selv om Tia sikkert hadde blitt fryktelig nysgjerrig), men jeg hadde ikke føltes komfortabel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de fleste her, ser ikke noen grunn til å dekke meg til eller gå i et annet rom for å ha meg med samboer.

Det er jo faktisk en hund jeg har, og jeg tviler på at hun bryr seg.. og hvem skal hun sladre til liksom!? :thumbs:

Med et menneskebarn hadde det jo vært helt annerledes selvfølgelig.. men de er jo lært opp til at man ikke har lov å gå rundt naken engang. Hunder derimot, går jo (som regel) nakne rundt.. så skjønner ikke at det kan være noe problem.. med mindre man ønsker å menneskeliggjøre hunden, og det er jo helt greit det.. selv syntes jeg det blir for mye stress! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arti at noen tar opp temaet, har tenkt litt på det selv. men jeg bryr meg lite om hunden ser meg naken. Når det kommer til nr.3 så er det vell heller romantikken som ikke klarer å opprettholdes om det står en liten tass med hodet på skakket eller kommer med favorittleken for å leke,så vi har han ikke i samme rom under slike omstendigheter, ikke for hundens del da:P

men, stortsett som de fleste her :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

1) Naken, hvorfor skal jeg dekke meg til for et annet dyr som absolutt ikke forstår poenget med klær :S

2) Ja, har ingen problem med det. Og jeg sover stort sett alltid naken.

3) Har ikke kjæreste nå. Men da jeg hadde hund tidligere hadde jeg samboer. Hunden, hannhund, så ikke noe rart i at andre (alfaparet om du vil) paret seg, det er da bare slik som gjøres i en flokk :ahappy: Han var verken nærgående eller nysgjerrig, han visste klart hva som foregikk, og ventet høflig på avstand.

Det er bare vi mennesker som ser på sex og nakenhet som tabu og noe rart (hvertfall vestlige verden gjør dette...tåpelig egentlig, det mest naturlige i verden liksom..), ingen av de andre dyra bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke. Står da fillern meg naken i dusjen MED bikkjene når de bades, så... :lol:

Og ang det siste... Hundene her har alltid sovet seg gjennom sånn. Da blir det noe annet med katter altså! DE har forbud mot soverom.

Glemmer ikke Schnappi, gamlepusen til sambo, som kom inn gjennom vindu på et heller dårlig tidspunkt og stilte seg pent opp på skuldra til sambo for å se på meg.... Jeg knakk totalt, og det var den økta :ahappy::thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Glemmer ikke Schnappi, gamlepusen til sambo, som kom inn gjennom vindu på et heller dårlig tidspunkt og stilte seg pent opp på skuldra til sambo for å se på meg.... Jeg knakk totalt, og det var den økta :D:)

De to første er fullstendig uproblematisk for meg, tror neppe noen av mine hunder har tenkt "ai, hvorfor har hun ikke klær på???!". Vedr. sex, så har jeg igrunnen alltid skyflet hunder UT av rommet. Sofus hadde en tendens til å bli kastet inn i stuen men hvor han ville tilbake - mannen gjorde jo noe med mor joo! Den vittigste episoden var igrunnen da det underveis plutselig dukket opp en katt (Emma). Hun fant ut at lakenet i sengen nok var artig å leke med siden det beveget seg. Mannen fikk en skikkelig støkk da noe mykt kom borti leggen hans :D Og en hun ble fort satt inn i stuen gitt :)

Nei for egen del så vil jeg ha dyrene ut og bort under slike stunder. Finner det særs ubehagelig å ha tilskuere, men så liker jeg det ikke om det ikke hadde vært snakk om dyr også da faktisk - tilskuere altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, god latter på morgenen! :D

Jeg dekker meg ikke til for hundene, men jeg sprader sjelden rundt naken altså.. Hundene sover i senga mi, men jeg sover aldri naken så det ville uansett ikke vært et problem. Og det siste ja. Det har jeg og ei venninne diskutert flere gangen, "kan hunden være der?". Vita var med på hyttetur i høst og ble utsatt for det siste. Hun lå der i nabosenga og stirra sånn på meg at jeg til slutt måtte flytte henne til stua. Takla ikke å se på det :) Det verste var at hun oppførte seg som om hun var oppriktig sur på meg i lang tid etter den helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig tema synes jeg, egentlig.

For min del; hunden vil helst være med meg inn på badet uansett hva jeg skal der. Det får hun lov til, men hun ligger helst på varmekablene og slapper av, merker seg ikke akkurat ved at jeg er naken på vei inn og ut av dusjen. Men soverommet er off limits, hun slipper ikke over dørkarmen uansett hva slags aktivitet som bedrives der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Tenker ikke noe på det ... jeg ser ikke på nakenhet som noe grusomt. Hjemme var jeg også vant med at foreldre kan gå nakne fra badet til soverommet. Tror'ke jeg er helt miljøskadet enda. :)

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Er ikke så glad for å ha han i senga i det hele tatt, siden han breier seg så sinnsykt ut. Men om han presser seg bak samboeren og jeg får plass, så samma det. :)

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Han ligger og sover og snorker, han. Så ingen problem. Kondisjonert, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi hadde en diskusjon her om dagen. Hva er rett og galt overfor hund?

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

Hvis hunden kan oppføre seg, så er det greit for meg! Begynner den å snuse og styre med ett eller annet, er det rett ut/bort.

Vil at dere skal ha dyrevernsloven i bakhodet når dere diskuterer dette.

Jeg ser overhodet ingen relevans til dyrevernloven hva angår dette temaet. :yawn:

Men dette var et morsomt tema - dog må jeg si jeg ble litt skuffet; trodde vi skulle diskutere etikk innenfor trening og oppdragelse jeg! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser overhodet ingen relevans til dyrevernloven hva angår dette temaet. :yawn:

Men dette var et morsomt tema - dog må jeg si jeg ble litt skuffet; trodde vi skulle diskutere etikk innenfor trening og oppdragelse jeg! :yes:

Neinei, du må innrømme at dette er mye morsommere :):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Nei, om hunden "ser meg naken" bryr jeg meg ingen ting om - hunden er no naken hele tiden, men jeg forstår godt at de med nærgående hunder i "den" snutehøyden velger å dekke seg til.

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

Nei, her ville jeg hvertfall tatt på meg en truse - men det er fordi dyret gjerne vil ligge under dyna. Hadde hun ligget oppå dyna i fotenden ville jeg ikke brydd meg.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Er det greit at hunden er på soverommet sammen med dere da? Skal lyset i så fall være av?

I prinsippet har jeg ikke noe i mot det, men hun trenger ikke akkuratt stå ved sengekanten og stirre... Vi lukker ikke døra, men det hender hun får beskjed om å gå et annet sted - på samme måte som hun ikke får stå og stirre eller være innpåsliten når vi spiser. Hvis hun bare ligger på plassen sin gjør det ikke noe.

Tror ikke en hund vil få senskader av å ha sett matmor og matfar i action akkurat. Mulig de forteller det til de andre hundene på hundtreningen at de har sovet dårlig i natt for at matmor og matfar har "kysset" i hele natt, men det skjønner ikke vi noe av likevel.

Hahaha :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ace er alltid med på badet, enten jeg skal dusje eller på do eller hva som helst. Han kunne ikke brydd seg mindre om jeg er naken eller ikke...

2. Sover i undikken. Ace sover i sengen om han vil og det er plass. Samme med katten.

3. Dyra skygger som oftest banen :) Så er ikke noe problem i grunn. Men avogtil må katten hives ut og døren igjen. Mest fordi hun er nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eksempel 1:

Du går ut av dusjen og inn på soverommet for å hente klær, naken. Hunden ser deg.

Er det rett å gå naken foran hunden eller skal man dekke seg til med et håndkle?

Jeg dekker meg ikke til. Bikkja mi har til og med vært på badet mens jeg har tissa på do :blink:

Eksempel 2

Du sover naken. Kan hunden sove i samme seng som deg?

For det første sover jeg ikke naken og han får ikke sove i sengen. Hadde han fått lov til å å sove i senga og jeg hadde pleid å sove naken hadde ikke det vært et problem.

Eksempel 3

Du og kjæresten har en liten "hyrdestund."

Jeg har ikke kjæreste, men hvis... Tja. Jeg ville nok helst sett at han ikke var på rommet, men det hadde ikke betydd særlig mye. Vet bare at han helt sikkert hadde vært litt nysgjerrig på hva vi dreiv med og bedt om oppmerksomhet. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går naken foran hunden min. Hun sover ikke i sengen, men jeg ser ikke problemet med å ha hund i sengen selv om jeg skulle vært naken. Den trenger jo ikke å ligge under dyna heller. Og hyrdestunder med hund i samme rom; hvorfor skulle det være noe problem? De skjønner ikke bæret uansett :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naken foran hundene mine er ikke noe problem (jeg har og vokst opp i et hjem hvor nakenhet var helt naturlig og ikke noe farlig, så akkurat der et det ikke noe vanskelig for meg. Jeg sover ALDRI naken, men isåfall ville jeg ikke hatt hundene i sengen ... Jeg synes jeg har hundehår nok rare steder ellers :) Under hyrdestunder blir hundene alltid skyflet ut av rommet- jeg liker ikke tilskuere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første er ting jeg overhodet ikke bryr meg om, nå sover jeg så godt som aldri uten truse da men om jeg hadde gjort det så hadde ikke det vært noe problem. Han ville aldri funnet på å lagt seg under dyna uansett, det blir for varmt!

Nr 3 er fullstendig nei for min del, men det er fordi jeg ville følt meg ukomfortabel med det. Ikke fordi jeg tror at hundene bryr seg noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...