Gå til innhold
Hundesonen.no

Trodde aldri jeg skulle få skrive dette...

Hundepsyk

Recommended Posts

6. januar henter jeg en Chinese Crested Powder Puff tispevalp!

Endelig er det MIN tur! :)

Menne.... folkens? var det ikke en "Utstyr/ting man trenger i hus før valpen kommer"-tråd stiftet fast øverst her en gang i tida?

Mulig jeg roter nå...

Det er så mye man må huske!

-Valpesikre leiligheta.

- Forsikring

- Mat

- Leker

- Matskål, vannskål

- Bur og muligens trekk til buret

- Liten madrass i buret

- Flere leker

- Halsbånd/sele

- Klotang

- Diverse børster og kammer

- Bein

- Førstehjelpsutstyr/medisinskap til hund.

- Evnen til å sovne når jeg har mulighet til det (check! Hehe..)

Bilde tilslutt:

Frya2ukergammel.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/24/2009 at 11:03 PM, tulip skrev:

Å fysj og fy så stygg og fæl og ekkel! :P

Ikke sant :)

På 11/24/2009 at 11:05 PM, Anniken&rotta skrev:

For et nusselig lite nøste :P Herlige farger og tegninger på henne!

Ja, derfor jeg slo til! Savner flere sorte CCPP'er her til lands... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/24/2009 at 11:09 PM, Fantasia skrev:

Så nydelig :) I tillegg til det du allerede har skrevet opp ville jeg hatt et underlag til vann/mat skålene og egne hundehåndklær, hvis valpen leker seg i for eksempel hestemøkk er det litt greit å ha egne håndklær.

JA!

Clas Ohlson, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig liten sak :)

Hundeseng om du ikke vil ha buret i stuen etc.

Bilbur (eventuelt et kombi bil/innebur om buret du har skrevet opp kun er påtenkt som innebur) :)

Noen tyggesaker, så slipper du kanskje pågnagde ben og stoler osv :P (obs ikke gi tyggeben når valpen er alene, man vet ikke hva som kan skje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/24/2009 at 11:22 PM, Synnøve skrev:

Grattis med lite vidunder! :) hvilket oppdrett?

spennende om hun forblir sort da :P De forandrer jo noen ganger endel farge :)

På 11/25/2009 at 1:29 PM, mushi skrev:

Glemte helt å spørre; Hvilken oppdretter kommer hun fra?

Hun kommer fra Kennel Sabriella i Nordland:)

Hun blir nok sort ja, kullet er 4 uker i dag!

mushi: joda, har fått tips fra oppdretter angående klippemaskin og sjampo.

Takk takk alle sammen!:P Håper ventetiden går kjapt unna, men tviler sterkt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/27/2009 at 8:13 PM, ida skrev:

Hundeseng eller Ludde eller et godt hundeteppe, ville jeg nok kjøpt framfor bur. Buret er til bilen, ikke sant?

Både ja og nei. Hadde tenkt til å ha buret stående i stua sånn at valpen kan bli vant til det og se på det som sitt trygge sted når den vil være i fred. Så kan jeg ta med hundens trygge hule når vi skal reise vekk, etc.

Skal i tillegg kjøpe teppe og pute til soveplassen inne på soverommet :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/29/2009 at 10:48 AM, Hundepsyk skrev:

Både ja og nei. Hadde tenkt til å ha buret stående i stua sånn at valpen kan bli vant til det og se på det som sitt trygge sted når den vil være i fred. Så kan jeg ta med hundens trygge hule når vi skal reise vekk, etc.

Skal i tillegg kjøpe teppe og pute til soveplassen inne på soverommet :hmm:

Lykke til med at valpen ikke skal ligge i senga :hmm: Her holdt jeg ut en uke med så og si null søvn på oss begge, før hun fikk komme i senga :D Når hun ble litt større gikk det fint ann å få henne til å sove i kurven, men hun kommer fortsatt opp noen dager i uka for å kose ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/29/2009 at 2:33 PM, mushi skrev:

Lykke til med at valpen ikke skal ligge i senga ;) Her holdt jeg ut en uke med så og si null søvn på oss begge, før hun fikk komme i senga :D Når hun ble litt større gikk det fint ann å få henne til å sove i kurven, men hun kommer fortsatt opp noen dager i uka for å kose :wub:

:D Jeg mistenker at det kommer til å skje hos meg også! Nå er jo jeg singel, men håper jo det finnes en tulling der ute som kunne tenke seg å sove i samme seng som meg permanent, og når den tid kommer er det jo ikke så sikkert at hverken han eller jeg vil ha hunden i senga :D

Soveplassen er forøvrig i natbordhylla mi!;) Nattbordet har bare en skuff og en hylle nederst, så jeg tenkte å bare legge en pute eller et teppe inn der sammen med noe kosedyr og se om valpen tar i på det. Wish me luck! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...