tuppetroll Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg er glad i Kiwi, og har alltid spist det uten skall. Men brodern spiser med skall - og påstår at det er den mest naturlige måten å spise det på. Har aldri hørt om noen som spiser med skallet på før, så følte jeg måtte sjekke ut hvor vanlig det egentlig er. Så, soniser, hvordan spiser dere Kiwi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg kutter den på midten jeg og så spiser jeg "innmaten" med en skje (altså alt utenom skallet) så fungerer skallet som en "bolle" på en måte Dårlig forklart, men jeg spiser ikke skallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Selvsagt spiser man ikke det seige og hårete (!) skallet - dun, pels og sånt får man da nok i maten av på andre måter... ha ha ha - spiser han bananer med skall også? Ananas? Melon? Neida, det er sikkert ikke noe i veien for å spise skallet - men jeg (og alle jeg har sett) spiser dem som Rocket beskriver i alle fall. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørg Eva Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Nei, spiser ikke skallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Skall = absolutt ikke nei. Deler den i to og spiser "innmaten" med skje. Skallet går i bosset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Det hørtes ikke spesiellt godt ut! Tenk deg den tørre, hårete greiene inni munnen da.. Nei, jeg gjør som de andre her, har heller aldri hørt om noen som spiser med skall før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Hahahahaha neeeei, spiser ikke skallet. Vanskelig å få vasket en kiwi og pga hår og alt, så i tillegg til at konsistensen er rar, får man jo i seg masse sprøytedritt og swineflu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Nå liker ikke jeg kiwi sånn i det hele tatt, men broren min spiser dem med skall han også Moren min synes at det var kjempesnålt, men prøvde selv, så nå spiser hun kiwi med skall titt og ofte hun også. Men det kommer litt an på kiwiene. Ikke alle har like godt skall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 med skall!? Nei vet du hva! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg har liksom skrapt for nærme skallet hvis jeg spiser med skje, og det kjennes ut som om skallet smaker veldig vondt syntes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg kutter den på midten jeg og så spiser jeg "innmaten" med en skje (altså alt utenom skallet) så fungerer skallet som en "bolle" på en måte Dårlig forklart, men jeg spiser ikke skallet. ditto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helle Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Spiste med skall da jeg var liten, men fikk ikke lov fordi det visstnok er veldig mye sprøytemidler i kiwiskall.. Nå spiser jeg uten skall, skallet er jo hårete og dessuten smaker det beiskt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg spiser ikke skallet. Syns det må føles ekkelt og få dette hårete skallet i munnen, men både gubben og guttebarnet spiser skallet. Men det er fordi de syns det er "knølete" å spise kiwi med skje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Skall = absolutt ikke nei. Deler den i to og spiser "innmaten" med skje. Skallet går i bosset! Sånn gjøres det her og... Man spiser da ikke pels frivillig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Spiser ikke skallet nei. Håper han shaver kiwien før den spises Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoLynx Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Spiser ikke skall nei. Merkelige greier å gjøre det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Spiser ikke skallet nei. Håper han shaver kiwien før den spises Ohu! jeg ler! Men ja Her i huset deles den også i to og innmaten spises. Tilåmed når vi skal pynte kaker med kiwi skrelles den først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriogDiego Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Spiser kiwi uten skall. Bestilte Kiwijuice på Kreta i sommer, og der var hele kiwien puttet i blenderen. Skallet og håret kilte ekkelt i halsen. Det var ikke godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 - Jeg spiser med skallet på. Trodde det var vanlig... Men skallet er ikke stygt altså- det er sprøtt og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angilja Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Skall? Nei takk... Deler den i to og spiser innmaten, evt skreller den. Blir helt uvell bare av å få litt skall i munnen.. Blir nesten like unaturlig som å spise bananskall, eller krabbeskall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 HAHAHAHAHAHA sææææringer som spiser skallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Sånn gjøres det her og... Man spiser da ikke pels frivillig Haha, nei- pels er sånt som man dessverre av og til plukker ut av maten- ikke som en frivillig putter i munnen HAHAHAHAHAHA sææææringer som spiser skallet Selv om det kanskje er litt småmobbete av oss - så JA, enig med deg *flirer* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Victoria Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg har sett flere som spiser det med skall, og fikk sjokk første gang jeg så det.. uææ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 13. November 2009 Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Det høres for meg like naturlig ut som å spise appelsin med skall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuppetroll Skrevet 13. November 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. November 2009 Jeg har sett flere som spiser det med skall, og fikk sjokk første gang jeg så det.. uææ Ja, jeg bare WHAT? Det høres for meg like naturlig ut som å spise appelsin med skall Nemlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar