Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 7.-8. november


Siri

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer alle sammen! Og Caroline, flotte Tibra da! Trodde hu ble BIR jeg, hvem slo henne?

Neida, dommeren syntes hun var litt ung for å bli BIR (han spurte ikke om alder før helt på slutten av BIR og BIM og brukte sin tid på å bestemme seg), så BIR ble Ch Cuebyiar Soul Patrol. Det kan jo ofte føles "trygt" for en dommer å sende en voksen champion i gruppa framfor en junior på 9 mnd., så det får bare være helt greit :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som fortjener grattis! :P

Selv ble jeg vekket til fantastiske nyheter i dag, lile Queen har og debutert i helgen, i går snakker vi ikke så mye om med "kun" hp, dommeren gav ikke ck til jr hunder at all. Fear nok det. I dag i Letohallen, slår lillemor til og får CERT og BIR! HURRA! :rolleyes2: :ahappy::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afghaner;

BIR: N S Ch Antheartica's A Man's Man

BIM: N Ch Antheartica's Peaches 'N Cream

Jeg stilte Peaches 'N Cream (Lotta) i dag, første gang jeg stilte Afghaner noen gang. Det var kjempegøy, men gulvet var alt for glatt til å løpe. Lotta sklei masse og ble bundet. Men oppstillingen min gikk bedre en forventet så det var gøy :ahappy:

Fikk også møtt Caroline, selv om jeg ikke rakk hilse på Tibra. Hyggelig :rolleyes2:

Cavalier-valpen jeg stilte fikk også strålende kritikk og det de trakk på kommer antageligvis til å vokse seg til etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem også etter en lang dag. Men endelig, vi ble BIR idag :ahappy: Var 5 valper totalt, så vi hadde jo faktisk litt konkurranse også.

Kritikken ble:

7,5 mnd. utmerkede proposjoner, prima hode, velansatte ører og korrekt bitt. Prima hals. Bra rygg, korrekt ansatt hale, velbåret. moderat vinklet. Livlige og frie bevegelser. Trivelig temperament. prima pels og farge. Velvist.

Så neste gang vi stiller er det junior, skummelt..

Hah, jeg skrev visst for deg, jeg! :) Men jeg visste ikke at det var deg, da. :rolleyes2:

Akkurat kommet hjem nå, og i dag ble Kee-Kee (Doberguard's Master Key To Kingwana, basenji) BIM, og fikk sitt første Cert! *kjempestolt* :P Kritikken kommer nok når Yodel får kommet seg hjem og får tid til å sette seg på pcen. :)

Lundii (Biscotti's Babetta, etnahund) har fått masse sosialisering, har fått trent på å løpe i ringen, og er helt herlig å jobbe med. Og veldig mange har spurt om hvilken rase det er, og det nærmeste de har kommet til hvis de har prøvd å tippe, er dvergpincher eller noe slags terrier. *flire* Unntatt noen svært få som visste at det var etnahund.

Vet også at Yodel var veldig fornøyd med gårsdagen, men hun skal få fortelle selv. :)

Og masse grattis til Willy i går, sa det vel da også, men kan lett gjentas, krysser fingre for at det går bra videre i dag! :) Og selvsagt gratulerer så mye til alle andre som er fornøyd med resultatene sine!

(Og Mathea, jeg så deg i afghaner-ringen i dag, syns du var kjempeflink, jeg, så ut som om hunden bare ikke ville løpe noe fortere, i tillegg til at det var en liten ring, hadde vært mye bedre med en stor ring så de hadde fått strekke ut skikkelig.)

Også så jeg 2 azawakher i dag, fine hunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Fredrikgutten ble BIM på sitt første valpeshow i dag. :ahappy: Slått av ei pen tispe som har blitt BIS hele 4 ganger før og som ble BIS2 i dag.

12154_217663585224_723220224_4484076_3990320_n.jpg

Gratulerer så mye til alle med gode resultater, spesielt til Yoden og Dennis. :)

Gratulerer, og takk for gratulasjoner! :rolleyes2:

I går ble nemlig Dennis -Int* Nord (N Fin S) Dk U ch NV-08 Kingwanas Dinari BIR; BEST I GRUPPEN og BEST IN SHOW-2! Det kom til og med en dommer opp til meg etter BIS'en og sa at "dersom hun hadde dømt hadde Dennis blitt BEST IN SHOW! ÅÅÅH, så gøy!

Cirka 1500 hunder var det påmeldt på Lørdagen.

Han oppførte seg eksemplarisk, mye takket være Astrid (Nowisclee) sine hjemmelagde kjøttkaker trur eg :P

Kee-Kee vant JK og ble 2 BTK.

I dag ville ikke Dennis vise seg, da han fikk litt liten plass til å løpe i raseringen (Dennis viser seg best i store ringer der han kan lange ut) så han vant ch. klassen med Ck og endte på 3 BHK.

Men vesle Kee-kee slo til og vant ikke bare junior klassen med Ck, men gikk helt til BIM foran noen veldig gode tisper! Det var gøy! Grattis Astrid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder av Willy, Siri :P

Vi takker Jeanette for dem - godt å ha utskremte medarbeidere *ler*.

Selv ble jeg vekket til fantastiske nyheter i dag, lile Queen har og debutert i helgen, i går snakker vi ikke så mye om med "kun" hp, dommeren gav ikke ck til jr hunder at all. Fear nok det. I dag i Letohallen, slår lillemor til og får CERT og BIR! HURRA! :rolleyes2: :) :)

Grattis så mye - hun så kjempesøt ut :P.

Grattis med gode resultater :P Litt moro at Blondies kullesøster og halvsøster ble med på bildet... Hennes kullsøster Bixi fikk cert og ble BIR, kullbror Bentley cert og BIM og halvsøster Athena ble BIR valp ;) Selv stilte vi ikke i helgen ;)

;):P Moro at slekta kom med der i bakgrunnen :P.

Jeg stilte Peaches 'N Cream (Lotta) i dag, første gang jeg stilte Afghaner noen gang. Det var kjempegøy, men gulvet var alt for glatt til å løpe. Lotta sklei masse og ble bundet. Men oppstillingen min gikk bedre en forventet så det var gøy :P

Å, var det deg det ja, som løp med afghanertispa :P. HUn likte seg ikke særlig godt på gulvet nei, det så tidvis ut som om hun haltet også, men det var vel et utslag av at hun bandt seg pga gulvet ja :P. Jeg synes du så skikkelig proff ut, jeg :P.

Akkurat kommet hjem nå, og i dag ble Kee-Kee (Doberguard's Master Key To Kingwana, basenji) BIM, og fikk sitt første Cert! *kjempestolt* :) Kritikken kommer nok når Yodel får kommet seg hjem og får tid til å sette seg på pcen. :)

Kjempegrattis med første certet og BIM :).

I dag ble Bajaz bir! 16 stk påmeldt så veldig stolt over godgutten :)

Wow - så moro :). Grattis så mye.

Gratulerer, og takk for gratulasjoner! :)

I går ble nemlig Dennis -Int* Nord (N Fin S) Dk U ch NV-08 Kingwanas Dinari BIR; BEST I GRUPPEN og BEST IN SHOW-2! Det kom til og med en dommer opp til meg etter BIS'en og sa at "dersom hun hadde dømt hadde Dennis blitt BEST IN SHOW! ÅÅÅH, så gøy!

KJempegrattis til dere også - BIS-plasseringer henger LITT høyt, kan man si :). Veldig moro.

kjempefornøyd med Kita :P HP i går og i dag blei ho 4BTK med CK :P Veldig morro :P synes det er bra til å bare ha vært junior på 3 utstillinger :ahappy:

gleder oss til lillestrøm :)

Grattis til dere også :).

I dag fikk Willy cert og ble BIR i knallhard konkurranse med seg se selv (men et sånt BIR hang rimelig høyt, det, for dommerdamen ga ikke ved dørene akkurat, og sendte ut hunder med blått og flate rødsløyfer over en lav sko). Han plasserte seg også som 3. BIG :).

Kritikk (dommer Rita Reyniers): 17 months. Excellent type, size and proportions. Very beautyful, masculine head. Correct bite. Excellent topline and forechest. Good coat texture. Perfect double dewclaws. Good tailset, good feet. Moves well, slightly close in hocks.

.. og fra Danmark fikk jeg vite at pappa Boss ble beste hannhund og BIM i dag - og fikk vel enda en ny tittel: DKKV-09 (er litt usikker på om det er DKKV-09 det skrives, egentlig). Willys halvsøster Mysti fikk cert og ble med det dansk champion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en god dag også for oss, spesielt for sheltiene da. Stitch og Mokka vant igjen sine respektive klasser med CK, og endte som 1 og 3 BHK, men byttet plass idag, aå Stitch ble beste hannhund. Jeg gikk med ham selv idag, så Jeanette fikk prøve Mokka, selv om han kanskje ikke var så mye enklere :ahappy: Stitch ble også BIR, lille pjokken på bare 13 mnd. :) Ikke nok med det, han gikk senere hen og VANT gruppe 1! Fin liten junior det tenker jeg. Rasedommeren kom bort etter gruppa og gratulerte, og var selvsagt veldig fornøyd med både at hans rasevinner vant gruppen og at hunden var svenskfødt, da han selv var svensk.

Med Tibra gikk det så som så, hun har mistet noen premolarer etter hun fikk voksentenner, men det er jo ikke så lett å se forskjell på det og om de aldri har vært der, så det trakk nok litt ned idag. Hun fikk også kommentar på at hun var svak i ryggen. Er ikke helt enig i den, men løs i fronten ER hun og det ble ikke nevnt med et ord. Nuvel, det endte hvertfall med 1-1 HP, så da håper vi på bedre lykke neste gang.

Alt i alt en bra dag!

Det har gått bra for de norske sheltiene i Danmark også idag, Mac BIR og DKV-09 og Rebus 2BHK nok en gang, de to eneste hannhundene med excellent! Mac ble nr. 4 i gruppa og fikk også utlevert rosett for Rasevinner 2009 :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Ikke nok med det, han gikk senere hen og VANT gruppe 1! Fin liten junior det tenker jeg. Rasedommeren kom bort etter gruppa og gratulerte, og var selvsagt veldig fornøyd med både at hans rasevinner vant gruppen og at hunden var svenskfødt, da han selv var svensk.

Så gøy!

Nei Mocca ville IKKE være venn med meg før siste runden han :P

Grattis til dere andre også :icon_redface:

Kjempe gøy med Denni i går da!

Kjenner jeg gleder meg til å stille jentene mine igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, dommeren syntes hun var litt ung for å bli BIR (han spurte ikke om alder før helt på slutten av BIR og BIM og brukte sin tid på å bestemme seg), så BIR ble Ch Cuebyiar Soul Patrol. Det kan jo ofte føles "trygt" for en dommer å sende en voksen champion i gruppa framfor en junior på 9 mnd., så det får bare være helt greit :icon_redface:

Ahh, skjønner. Men, Harri er jo flott også da! Var han som slo Bridie på NKK Hamar 2008 også. hehe. Flott gutt han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle med gode resultater i dag :icon_redface:

DSC_0110.jpg

BIR: Antheartica's A Man's Man BIM: Antheartica's Peaches 'n Cream

DSC_0091.jpg

Oppstilling foran dommer'n

DSC_0107.jpg

Søte Lotta :hug:

DSC_0093.jpg

Det var kjempe glatt, så bevegelsene var ikke på topp :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...