Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 7.-8. november

Siri

Recommended Posts

Skrevet
KIP blir benevt som 4.premie i Kvalitet. Derfor har du fått en KIP(dersom det står 4 i Kv-rubrikken på kritikkskjemaet?), men noen har misforstått og gitt deg en grønn sløyfe tydeligvis.

Det var dommeren som sa jeg fikk 4 fordi hunden haltet. Og han sa det rett til meg.... Men samma kan det forøvrig være. Hilda oppførte seg eksemplarisk i ringen og er fornøyd med det.

Btw Gratulerere alle sammen med premieringer!:aww:

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det var dommeren som sa jeg fikk 4 fordi hunden haltet. Og han sa det rett til meg.... Men samma kan det forøvrig være. Hilda oppførte seg eksemplarisk i ringen og er fornøyd med det.

Btw Gratulerere alle sammen med premieringer!:lol:

Ja, nettopp, da sa dommeren at du fikk 4. fordi hunden haltet, altså at hunden ikke kunne plasseres fordi den haltet. :aww: KIP = 4.premie i kvalitet. Og da har de også skrevet det på kritikkskjemaet, 4.kval. :lol: Men sløyfen er nok en feil noe sted

Og ja, det viktigste er at man er fornøyd med hunden! :aww:

Skrevet
Tusen hjertelig takk :aww: Prøvde forresten å se etter deg, men regner med at du ikke var der i helgen? :lol:

Nope, jeg var på saluki rase-konferanse jeg :aww:

Må bare dele bilde av BIS-2 hunden (Lørdag):

dbis.jpg

Grattis :lol:

Men hva er det som står bak deg? Ser ut som du har en blomsterkrans rundt hodet :aww:

og Bim hunden til Astrid (Søndag)

keebim5.jpg

Er det derre liksom den lille Kee-Kee :lol: Hun er jo blitt en riktig flott og "voksen" dame jo!

Grattis så mye :lol:

Skrevet

*lol*

La ikke merke til den planten føt.. he he.. Hvem sier ay jeg ikke har pyntet meg med litt kvister?? :thumbsup:

Kee-Kee har blitt snerten, ja :innocent:

Skrevet

Btw Gratulerere alle sammen med premieringer!:)

Men selv om alle dommere nå kan fungere som ringsekretærer, betyr ikke det at de kan alt om rutiner i ringen. Og du var tydeligvis også uhelsig med ringsekretæren.

Som Emma sier, det er ingenting som heter 4. eller "grønn" i kvalitetsbedømmelsen. Da heter det KIP, og sløyfen er egentlig BRUN... Og det er bare teknisk at man skriver 4 i stedenfor KIP.

Trist når de som jobber i ringen ikke er oppdatert...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...