Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 7.-8. november

Siri

Recommended Posts

Skrevet
KIP blir benevt som 4.premie i Kvalitet. Derfor har du fått en KIP(dersom det står 4 i Kv-rubrikken på kritikkskjemaet?), men noen har misforstått og gitt deg en grønn sløyfe tydeligvis.

Det var dommeren som sa jeg fikk 4 fordi hunden haltet. Og han sa det rett til meg.... Men samma kan det forøvrig være. Hilda oppførte seg eksemplarisk i ringen og er fornøyd med det.

Btw Gratulerere alle sammen med premieringer!:aww:

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det var dommeren som sa jeg fikk 4 fordi hunden haltet. Og han sa det rett til meg.... Men samma kan det forøvrig være. Hilda oppførte seg eksemplarisk i ringen og er fornøyd med det.

Btw Gratulerere alle sammen med premieringer!:lol:

Ja, nettopp, da sa dommeren at du fikk 4. fordi hunden haltet, altså at hunden ikke kunne plasseres fordi den haltet. :aww: KIP = 4.premie i kvalitet. Og da har de også skrevet det på kritikkskjemaet, 4.kval. :lol: Men sløyfen er nok en feil noe sted

Og ja, det viktigste er at man er fornøyd med hunden! :aww:

Skrevet
Tusen hjertelig takk :aww: Prøvde forresten å se etter deg, men regner med at du ikke var der i helgen? :lol:

Nope, jeg var på saluki rase-konferanse jeg :aww:

Må bare dele bilde av BIS-2 hunden (Lørdag):

dbis.jpg

Grattis :lol:

Men hva er det som står bak deg? Ser ut som du har en blomsterkrans rundt hodet :aww:

og Bim hunden til Astrid (Søndag)

keebim5.jpg

Er det derre liksom den lille Kee-Kee :lol: Hun er jo blitt en riktig flott og "voksen" dame jo!

Grattis så mye :lol:

Skrevet

*lol*

La ikke merke til den planten føt.. he he.. Hvem sier ay jeg ikke har pyntet meg med litt kvister?? :thumbsup:

Kee-Kee har blitt snerten, ja :innocent:

Skrevet

Btw Gratulerere alle sammen med premieringer!:)

Men selv om alle dommere nå kan fungere som ringsekretærer, betyr ikke det at de kan alt om rutiner i ringen. Og du var tydeligvis også uhelsig med ringsekretæren.

Som Emma sier, det er ingenting som heter 4. eller "grønn" i kvalitetsbedømmelsen. Da heter det KIP, og sløyfen er egentlig BRUN... Og det er bare teknisk at man skriver 4 i stedenfor KIP.

Trist når de som jobber i ringen ikke er oppdatert...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...