Gå til innhold
Hundesonen.no

Olivers - Smak


Nina

Er olivers et bra for?  

33 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      21
    • Nei
      12


Recommended Posts

ja det var jo veldig poppulært i begynnelsen når det kom, men har en følelse om at det har dabbet veldig av nå.

har hørt om flere og flere som går tilbake til gammle fôr typer eller prøver ut nye, enten forde at hunden ikke liker fôret lengre eller forde at pels og avføring ikke lengre er så bra som da de begynnte med ollivers.

men selv så har jeg ingen erfaringer med fôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd :D ...Måtte råfòre Pan og brukte skyttens søcla som tillegg fordi han var allergisk mot tilsetningstoffer.Jeg bor sånn ca midt i saueland og har ikke bil. så det var et svare strev å skaffe mat til poden.Ofte hadde jeg ikke plass til å bære med meg mat til meg selv :P

Med Loke bestemte jeg meg derfor å gjøre det enklest mulig for meg selv ved å få fòret levert fraktfritt rett på døren ;)

Rett etter han kom brukte jeg fiskeolje og ølgjær i fòret fordi han hadde tørr pels men jeg merket ingen forskjell,så når jeg gikk tom bestemte jeg meg for å prøve bare Olivers en periode og nå er han mye bedre :P

Fin og blank i pelsen!

Men han blir lett feit av det desverre ,noe som er en ulempe for meg som driver storstillt pølsedressur :(:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte trykke nei der gitt... men jeg har ikke prøvd det over lang tid..

Jeg fikk med meg en del forprøver etter en utstilling. Den ene hunden min er totalt matvrak og spiser ALT hu kommer over... men olivers... nei,takk... det skulle hun ikke ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig godt fornøyd med olivers. ask har nå godt på det i ca en månde, og etter en del startproblemer med dårlig matlyst, hvilket kom av fo brå oergang, spiser han nå foret med stor glede. han synns det er kjempegodt! pelsen er bedre, selv den slitte pelsen rundt halsen er merkbart bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snart gått på det i 1år og var fornøyd o begynnelsen men de siste månedene ser jeg at det absolutt ikke er godt for hundene, avføringen er dårlig, og det virker ikke som de liker fôret, til og med matvraket Nena sliter med å sluke maten, går bedre på fôret med lam smak, men jeg tror jeg skal bytte til Royal Canin. Eneste positive ved fôret er at de leverer på døra og at det gir fin pels med glans i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka gikk på det før, spiste nesten 3sekker, så fikk hun tilbake allergien sin :)

Pelsen var heller ikke bra (hun pleier alltid å ha skinnende blank pels) og hun røytet mye til tross for at det var utenom røyteperioden.

Så jeg vil ikke anbefale Olivers til noen, men som vi alle vet så reagerer hundene så forskjellig på mat så det er vanskelig å dømme et merke helt nord og ned (unntatt LABB det ER ikke bra...) [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb er abselutt ikke bra nei. Onkelen min har foret sin golden med labb hele dens liv (selv om jeg har sakt han ikke skal det) og den har elendig pels, avføring og han er ofte syk og dårlig. Veterinæren sa at han var så dålig at han ikke ahdde hatt gått av å leve mer, men de prøvde en medisin og den hjalp. HUnden er ikke eldre en 7 år og det virjer som om han er 14, klarer nesten ikke gå og sånn. de har aldri sjekka han for hd eller aa men jeg er helt sikker på at han har det. Helt grusomt å se han nå :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb er et for som passer til enkelte hunder.

Bruker det på Mico og vi har ikke problemer med det..

Ok dere har sikkert ikke problemer med det nå, men bytt hvis du merker forandringer, har sett hvor store skader LABB kan gi en hund og det er ikke pent.

Jeg hadde personlig aldri villet fôre hunden min med det, men vi har alle våre valg, heldigvis.

Jeg går også så langt at hvis opdretteren til min neste valp fôrer med LABB så vil jeg ikke ha valp derfra, pga maten den er fôret opp på. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dere har sikkert ikke problemer med det nå, men bytt hvis du merker forandringer, har sett hvor store skader LABB kan gi en hund og det er ikke pent.

Jeg hadde personlig aldri villet fôre hunden min med det, men vi har alle våre valg, heldigvis.

Jeg går også så langt at hvis opdretteren til min neste valp fôrer med LABB så vil jeg ikke ha valp derfra, pga maten den er fôret opp på. :wink:

Åssen skader da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har hatt innvendige skader pga for mye Toksin, andre har hatt så dårlig pels at det har tatt den lang tid å få normal pels igjen, nedsatt immunforsvar, andre har fått allergi.

Men som sagt dersom hunden din tåler det så er det bra, jeg er bare så redd for akkurat det fôret.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen vits i å trykke nei om man ikke har prøvd fôret, da kan man ikke vite om det er et bra fôr eller ikke...

Vi byttet fra Eukanuba til Olivers og hittil har det funket veldig bra for oss, Tjorven har normal avføring og god pels og spiser godt, selv om hun ikke akkurat kaster seg over maten.

Er mulig vi bytter seinere, men så lenge hun går godt på Olivers er det ingen grunn til å bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

og har brukt det i litt over et år uten noen negative "bivirkninger". Brukte labb før det siden oppdretteer vår foret med det, men etter hyppig diare, dårlig pels og til slutt magesår så gikk vi over til Olivers. Odin _elsker_ foret og pels og avføring er upåklagelig, så hos oss har vi bare positive ting å si om det foret. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har endret størrelsen og utseende på "bitene" (?), de er blitt større og flatere. Etter dette har Lotta sin appetitt på foret også gått betraktelig ned.... ;)

Vurderer å fore med Norwegian Polar, men må vite om jeg har nok fryseplass først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...