Gå til innhold
Hundesonen.no

Drikker du melk?


Wilma

Drikker du egentlig melk?  

106 stemmer

  1. 1.

    • Hver dag
      31
    • Noen ganger i uka
      18
    • Av og til
      19
    • Aldri
      38
  2. 2.

    • Ja
      53
    • Litt
      17
    • Ikke så veldig
      13
    • Nei
      23


Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Drikker hver dag og elsker det!

Jeg drikker melk noen ganger, og syns det smaker kjempegodt, men siden jeg ikke tåler det, så blir det ikke så ofte. Jeg er skikkelig sær da, kjøleskapet må være ordentlig kaldt (helst to grader) for at melka skal smake godt.

Enig med begge! Kald lettmelk er digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg prøver og drikke melk hver dag. Det er godt når den er kald! :) Uansett trenger jo skjelettet kalsium :)

Det får man av å spise ost, yoghurt, smør, og masse andre matvarer også. Det er en myte at man MÅ drikke melk for ikke å bli osteoporotisk (beinskjørhet) og i værste fall kan man ta kalsium tilskudd, om man er redd det ikke er nok. Husk at kalsium lagres ikke i kroppen, overskuddet skylles ut med avfallstoffene. I følge noen undersøkelser jeg har lest, så er melk en viktig del av vårt kosthold fram til vi er ca 10 år, etter dette er det kun for egen smaks skyld.

Så helt enig med Pippin&symra; melk er bra for kalver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker melk noen ganger, og syns det smaker kjempegodt, men siden jeg ikke tåler det, så blir det ikke så ofte. Jeg er skikkelig sær da, kjøleskapet må være ordentlig kaldt (helst to grader) for at melka skal smake godt.

SÅ enig i at melka må være iskald! Ellers er det ikke noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får man av å spise ost, yoghurt, smør, og masse andre matvarer også. Det er en myte at man MÅ drikke melk for ikke å bli osteoporotisk (beinskjørhet) og i værste fall kan man ta kalsium tilskudd, om man er redd det ikke er nok. Husk at kalsium lagres ikke i kroppen, overskuddet skylles ut med avfallstoffene. I følge noen undersøkelser jeg har lest, så er melk en viktig del av vårt kosthold fram til vi er ca 10 år, etter dette er det kun for egen smaks skyld.

Så helt enig med Pippin&symra; melk er bra for kalver.

Joda, men uansett er det godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare kalsiumen i melk som er sunt. Det er proteiner, vitaminer og mineraler i melk også. Nå sier jeg ikke at melk er nødvendig å drikke for voksne mennesker (man kan få denne næringen på andre måter), men det er ikke kaffe og brus heller. Jus er sunt, men tærer på tennene. Så da skal vi bare drikke vann da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...