Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på avatar


Recommended Posts

Går det ikke ann å øke KB størrelsen litt på avatarene her inne? Når man har et kamera med 12,2 mp, så er det mer eller mindre umulig å få det smått nok i KB.... iallefall sliter jeg med dette, om det ikke skal å utover fargekvalitet osv. Størrelsen i pix er ok, men LITT mer kb burde kanskje være mulig? Eller?

Nå ga jeg opp på 32,5 kb... Må under 30... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg missforstår det du skriver, men jeg har aldri hatt noe problem med dette. Jeg redigerer str på bildet i paint, til riktig max høyde og bredde den kan være, lagrer i PNG-fil. Da blir den helt klar og str går helt fint lavere enn 30 kb. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg missforstår det du skriver, men jeg har aldri hatt noe problem med dette. Jeg redigerer str på bildet i paint, til riktig max høyde og bredde den kan være, lagrer i PNG-fil. Da blir den helt klar og str går helt fint lavere enn 30 kb. :rolleyes2:

*teste*

31,2 kb.... Og da er den 64x76 pix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å lagre i et annet format?

Yapp, lagret i GIF.... Og jpg... Uten hell. Blir skikkelig dårlig kvalitet om det skal bli lite nok

Save for web pleier å funke.

Nope, ikke nok..

Det i signaturen er så rent i farger, så tror nok det har noe å si. For fikk det virkelig ikke mindre det bildet jeg forsøkte på i går uten at kvaliteten ble dritt.

Synd det skal være så mye jobb å få endret avatar.

Og joda, litt enig med Lola også. Hadde ikke gjort noe om avatarene var større i pix heller :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først åpner jeg photoshop. :)

Så åpner jeg et nytt dokument, og velger at jeg vil ha f.eks 80x80 pixler størrelse på dokumentet.

Så åpner jeg bildet jeg vil bruke, kopierer det og limer inn i det dokumentet jeg åpnet først. Så skalerer jeg ned bildet slik at det passer inn.. Så skarper jeg kanskje opp litt og stiller på farger..

Deretter trykker jeg på menyen: File --> Save for web and devices.

Da kommer det opp en sånn greie med masse valg.. Der har jeg vanligvis dette stående: (se bildet som er lagt til)

Noen ganger må jeg stille litt på greierne der for at bildet skal se OK ut i GIF-versjon, men vanligvis trenger jeg ikke gjøre noe. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er et hundeforum, blir jo gjerne avatarene hundebilder, og da synes jeg det hadde vært fint om man kunne ha dem større, så man ser dem ordentlig. Ikke bare fordi jeg har lyst på større, men fordi jeg gjerne vil se andres bilder ordentlig og... :)

Sant nok! Hadde avatarstørrelsen vært større hadde vi kanskje ikke trengt bilder i signaturene heller. Da kunne man kanskje hatt en regel som sier at akkurat det ikke er lov. Jeg er driiiiit dårlig på navn og kjenner først igjen hundene til folk :icon_redface: Så jeg orienterer meg så å si via. avatarene her inne merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig jeg og :icon_redface: Men ikke enig i at man ikke skal ha signatur da, synes det er like "viktig" at man kan linke til hjemmesiden sin og sånn, jeg går sjeldent inn på profilene til folk og ser etter hjemmeside, jeg går etter signaturene. Også synes jeg det er litt pent og greit jeg, så skiller innleggene seg fra hverandre utseendemessig. Ja takk begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da lurer jeg på om folk har besøkt for eksempel amerikanske fora hvor underskriftene er fjorten centimeter lange, ørti centimeter brede og hvor avatarene er på størrelse med en skrivebordsbakgrunn - bare for å sette det litt på spissen. Det er ikke noe problem å kjenne igjen folk med de størrelsesbegrensningene som er på signatur og avatar i dag, og om man er nysgjerrig på hvordan bikkja ser ut, vil man ikke få så veldig mye ut av tjue piksler mer i bredden, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er et hundeforum, blir jo gjerne avatarene hundebilder, og da synes jeg det hadde vært fint om man kunne ha dem større, så man ser dem ordentlig. Ikke bare fordi jeg har lyst på større, men fordi jeg gjerne vil se andres bilder ordentlig og... :icon_redface:

Det er derfor vi har underforumet "din hund" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...