Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!


Yodel

Recommended Posts

For det første - grattis med sååå mange små basser da! Leit med han lille snusken som dro før han hadde kommet.. Men for å snu over på noe hyggeligere, så gleder vi oss vildt og uhemmet her til bilder!

laugh.gif Jamen tok du den ikke? Du må huske at av og til er jeg bare 3 år i humoren min.. det høres bare litt bedre ut på engelsk! Jeg syntes jeg var hysterisk morsom med forslaget Kingwanas Flatulent Constipation! (Og jeg blir visst ikke eldre heller, var en som overveide å starte med oppdrett av flatcoat og jeg foreslo kennelnavn "Flatulent Flats" hvilket vedkommende syntes hørtes bra ut inntil hun fant ut hva det betød, og jeg fikk meg en skyllebøtte uten like..)

edit - fråde - må huske at edit er "lagre endringer" og ikke post.. OK en gang til: navneforslag: Kingwanas Fabulous Unicorn til minne om det nydelige diktet til (en for meg helt ukjent og obskur person) den amerikanske komponisten Lou Herrington (eller noe sånt het han9. Diktet er slik (noenlunde.. går på husken her):

You can't like Basenjis

You love them

The basenji is the greatest art of Nature

It is like finding a Unicorn at your door step,

The fabulous arrives

Både vakkert og treffende synes jeg.. og bør kompensere for vittighetene ovenfio!

Det var jo utrolig vakkert *Lagre og tenke på*

Egentlig vurderer jeg "oppkallings-tema" men "Fabulous Unicorn var jo nydelig!

Likte best det første jeg - skulle jeg hatt en hann fra dette kullet måtte han ha hett det biggrin.png

Men: skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji

skalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenjiskalikkehabasenji...

Det navnet blir nok brukt whistle.png

Forøvrig tror jeg nok at alle Mille sine er solgt- det kommer litt an på hvordan kabalen går opp. Muuuulig den ene sorte hannhunden ikke er solgt (Han som skal ha den skal nemlig enten ha den ene sorte eller Luna sin røde hannhund).

Av Luna sine trenger jeg gode hjem til to av jentene (og muligens gutten, det kommer an på om han tar Mille sin sorte).

Selv skal jeg ikke beholde noen denne gangen. Men mange av de skal til aktive utstillere, så de blir nok vist fram!

Det er mulig jeg forhandler fram en "för-avtale" på en av tispene, men det er jo avhengig av valpekjøper/ hans/hennes ønske og bosted også.

Den sorte tispa har jeg tre kjøpere til- alle vil kun ha henne.. Synes det er vanskelig å avgjøre hvor hun da skal...

Skulle du ha Basenji, sa du??? whistle.png

Bra at du likte dem. ahappy.png Skalvisee.. G-navn..

Kingwanas Greatest Storyteller

Kingwanas Gallant Entertainer

Kingwanas Glory Of The Spotlight (etter far til farfar)

Kingwanas Green Chilli Pepper (etter mor til morfar)

Kingwanas Galactic Century (etter mormor)

Kingwanas Galaxy Of Baby Boom (Baby Boom Galaxy er en galakse som befinner seg veldig langt ute i universet. Syntes navnet passet? *flir* )

Kingwanas Gambling Jailhouse Bird (delvis etter far til morfar)

Kingwanas General Hits The Target (etter farmors mor og farfar)

Kingwanas Gift Delivery (etter farmors mor)

Kingwanas Giving Maguire A Story (etter far og mor)

Kingwanas Gladiola Flower Story (Gladiola er en gruppe/type blomster som vokser i Afrika)

Kingwanas Glance At The Spotlight (etter farfars far)

Kingwanas Glory Of Entertainment

Gratulerer så mye med enda 6 flotte valper, de er nydelige! Fryktelig synd med den siste. sad.gif Men, en får glede seg over dem en har! wub.gif

Edit: Hah, LinKr og jeg fant jo på akkurat samme navnet jo, Gallant Entertainer. tongue.png Da må du nesten bruke det. smile.gif

Du er bare super kreativ når det gjelder navn! *Legge til funderings-listen*

Ooops har vist ikke vært her inne på en stund ser jeg icon_redface.gif Men har fulgt nøye med på hjemmesiden å mailen min da biggrin.png

GRATULRER her også Liv, du fikk hva du ønsket, å det er jeg veeeldig glad for! kan ikke fatte hvorfor, haha whistle.png Gleder meg til enda flere bilder, kan ikke få nok! det klør i fingrene, å JA jeg kommer på dørkarmen din når valpene har blitt 3 uker, så det SÅH aww.png

Takk takk! Du (og andre som ønsker) er slevsagt velkommen inn dørstokken vår når det måtte være! biggrin.png

Alle valpene har lagt på seg meget godt fra i går. Var en liten stund litt bekymret for den ene røde jenta, som bare var 110 g stor når hun ble født (de andre lå på rundt 180-200g). På bare en dag har hun tatt et kjempe-byks, og ligger på rundt 170 g! De andre har lagt på seg 10-20 g hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Det er nok ikke utenkelig at det kommer en basselusk i hus engang, men da skal det være en sort-hvit tispe wink.png

rolleyes2.gif Da kan du slappe av nå, for denne lille nudlingen har allerede flere hjem som håper på å få henne hjem, så vi får se hvor hun ender opp.

Hun skal enten bli i Norge, eller fly til Østerike eller Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rolleyes2.gif Da kan du slappe av nå, for denne lille nudlingen har allerede flere hjem som håper på å få henne hjem, så vi får se hvor hun ender opp.

Ja, akkurat nå skal jeg ikke ha noen annen hund. Håper jo på å beholde en liten frøken fra eget oppdrett til sommeren :getlost: Men en gang - en vakker dag - da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at flere vil ha den sort-hvite tispen, men den vil JEG ha!! Hun skal hete Kingwana's Gambling Juri (Linkr forslag) og Tilda til hverdags... :getlost:

...nå ble jeg faktisk litt lei meg for at dette ikke er tilfelle :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at flere vil ha den sort-hvite tispen, men den vil JEG ha! Hun skal hete Kingwana's Gambling Juri (Linkr forslag) og Tilda til hverdags... whistle.png

...nå ble jeg faktisk litt lei meg for at dette ikke er tilfelle cry.png

He he... Kan jeg trøste deg med at navnet kommer til å bli brukt??

En sort hanne hadde passet ypperlig inn her... *drømme*

Muuulig at en av de sorte hannene er ledige.... whistle.png

Btw, så har jeg oppdatert bloggen. Bl.a. med bilder av fødsels-assistenten Mini-Yodel:

okmilleb.jpg

phone.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muuulig at en av de sorte hannene er ledige.... whistle.png

Btw, så har jeg oppdatert bloggen. Bl.a. med bilder av fødsels-assistenten Mini-Yodel:

okmilleb.jpg

phone.jpg

Åh, ti still! :getlost: Selg han fort som fy!

Og haha søte miniYodelen - han kommer til å bli en utmerket oppdretter. :ahappy: Tidlig krøkes og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at flere vil ha den sort-hvite tispen, men den vil JEG ha! Hun skal hete Kingwana's Gambling Juri (Linkr forslag) og Tilda til hverdags... :getlost:

...nå ble jeg faktisk litt lei meg for at dette ikke er tilfelle :ahappy:

Jeg skal ha en brun/hvit tispe en gang. (Hvis jeg skal rekke å ha alle de rasene jeg bare MÅ ha, så må jeg satse på å bli 150 år).

Men det jeg skulle si var: Kjempegrattis med ennå et kjempefint kull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en brun/hvit tispe en gang. (Hvis jeg skal rekke å ha alle de rasene jeg bare MÅ ha, så må jeg satse på å bli 150 år).

Men det jeg skulle si var: Kjempegrattis med ennå et kjempefint kull!

Du får spise masse vitaminer, så kanskje du rekker det??? whistle.png

Jeg ønsker meg en svart/hvit! Helst skulle jeg hatt en tispe, meeeeen når du (kanskje) bare har en hann, så funker det også rolleyes2.gif Fine valper! Haha, så rare. *prøver å se for seg sin egen basenji som så liten*

Det er bare å ta kontakt om du er interessert smile.gif

Så var det dette med navn. Alltid like moro! Nå har jeg halvveis bestemt meg for følgende:

På G- kullet er alle navn oppkalling, men noen klarer jeg ikke helt å bestemme meg for. Hvem er best av enten/ eller navnene? Kingwana's Groovy Maguire -etter far (sort hannhund)

Kingwanas Gentle WinterKnight -etter farfar(sort hannhund)

Kingwana's Gambling Juri -etter far (rød hannhund)Kingwanas Greatest Story Of All eller Kingwana's Giggeling Story etter mor (Sort/hvit jente)

Kingwanas Gift Of The Century -etter mormor (Rød/hvit jente)

Kingwanas Glory Of The Spotlight /Kingwanas Go Rock The Spotlight/ Kingwanas Glance At The Spotlight etter farfar og oldefar(Rød/hvit jente)

Så var det F-kullet. Der er to oppkalt (etter mor/ far) mens resten bare er der fordi jeg liker dem. Bør jeg ha oppkalling på alle, mon tro? (Når jeg først er i gang liksom?)

Kingwana's Fairy of Tails- etter far (rød jente)

Kingwana's Faithful Valentine -etter mor rød jente

Kingwana's Fabulous Unicorn (etter diktet) event. Flirting Figaro (litt etter mor) rød gutt

Kingwana's Fantom of the Yodela rød jente (ikke oppkalling)

Kingwana's Foxy Femme Fatale/ Forget Me Not rød jente(ikke oppkalling)

Repeterer diktet, for det var så fint!

You can't like Basenjis

You love them

The basenji is the greatest art of Nature

It is like finding a Unicorn at your door step,

The fabulous arrives

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart mange vil ha den sort/hvite tispen, nydelig var hun! :ahappy:

Jeg syns du SKAL kalle en av de for Fabulous Unicorn, for jeg likte historien bak navnet!

Selv sikler jeg litt etter tispe 3 i kullet til Luna :getlost:

(Mille-kullet var jo egentlig drømme kullet, likevell faller jeg for en fra det andre kullet :D:D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart mange vil ha den sort/hvite tispen, nydelig var hun! wub.gif

Jeg syns du SKAL kalle en av de for Fabulous Unicorn, for jeg likte historien bak navnet!

Selv sikler jeg litt etter tispe 3 i kullet til Luna drool.gif

(Mille-kullet var jo egentlig drømme kullet, likevell faller jeg for en fra det andre kullet ohmy.gifwub.gif )

En meget utstillingsinteressert valpekjøper- som egentlig skal ha hannhund fra Mille-kullet falt også for den...

Men troor hun ender opp på hannhund lell .

Muulig hun er ledig- vil gjerne at hun går til noen utstillingsinteresserte smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei, du får si i fra om en av de sorte hannen er ledige da - når du har begynt å fordele litt. :getlost: Jeg er forelska og sliter skikkelig med å holde på prinsippene mine her. :ahappy:

Jeg er vel egentlig ikke utstillingsinteressert nok til at det er interessant å sende en til meg forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel egentlig ikke utstillingsinteressert nok til at det er interessant å sende en til meg forresten.

Pfft, det BLIR du! *flire* Iallefall med en heeerlig basenjivalp i hus som du bare DØR etter å få vist fram til folk og ikke minst andre basenjimennesker, og som er så vakker, så vakker, at du bare MÅ på utstilling med ham. Ikke minst for å få truffet alle de hyggelige basenjimenneskene! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, det BLIR du! *flire* Iallefall med en heeerlig basenjivalp i hus som du bare DØR etter å få vist fram til folk og ikke minst andre basenjimennesker, og som er så vakker, så vakker, at du bare MÅ på utstilling med ham. Ikke minst for å få truffet alle de hyggelige basenjimenneskene! :getlost:

:D Kan hyre deg inn som handler?

Men er mye som skal klaffe for at både ene hannen er ledig og at den vil bo hos meg gitt - men kan da drømme litt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gratulerer med alle de søte små!Du får mye arbeid med to kull tenker jeg,hihi...

Passe på hvem som hører til hvor..det blir vel en utfordring,hehe!??(-NEI glem det,hehe..ser det er kullet med de store "snippene" i ansiktet,og kullet med de små "snippene")

Så søte de er..Basenjii er en flott rase,ingen tvil!God Jul :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...