Gå til innhold
Hundesonen.no

En trist dag!


LeneG

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Huff,dette var forferdelig trist og lese,Jeg føler med deg.

Du gjorde det riktige,og jeg håper som alle andre at du etterhvert vil finne gleden av hund igjen.

Likevel må du først få sørge over tapet ditt av Bonnie.Virkelig vond avgjørelse og ta,men du må ikke føle deg råtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten alle sammen. Vet ikke helt hvorfor men trodde nesten alle her skulle synes jeg var slem men det er vel fordi jeg føler det slik selv.

Deilig å høre at dere støtter meg... jeg gråter når jeg leser innleggene deres...

Du satt i den situasjonen ingen hundeeiere noen gang ønsker å være i. Hvordan kan man dømme noe sånt. Føler meg deg og kondolerer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars deg. Det er så tungt og trist å miste sine firbeinte venner. Som Akela sa engang for lenge siden: Man blir spesiellt knyttet til de usikre som trenger ekstra mye oppfølging. (Hun brukte nok ikke akkurat de ordene,da.) Gråter litt her for dere tidlig på morgenen, jeg. Men du, vi har en av hver. En som er usikker og har de merkeligste utfall og en som tar livet med knusende ro. De aller fleste hunder er jo noe liknende livsnyteren vår. Du skal være stolt av alt arbeidet du la i Bonnie og glad for all kunnskapen det har gitt deg, men vær så snill å ikke gi opp å ha hund. Du har jo en kompetanse de færreste får med seg. Trøsteklem fra meg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei å nei, så ufattelig trist! Men som Anette sa, du er en ansvarsfull hundeeier! Så jeg håper at du en gang i fremtiden, når dette har "falmet" litt og hvis du ønsker en hund i livet ditt igjen, så finner du den rette.

*Sende varme tanker til deg og sørgende familie*

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist! Føler med deg! Du gjorde det riktige, selv om det føles feil.. Man kunne ikke ha gått i uvisshet om at dette kunne skje igjen, for det er ikke slik et hundehold skal være..

Det gjør grusomt vondt når det skjer, men med tiden vil du få det på avstand. og da håper jeg du vil få et nytt ønske om å få en hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg LeneG. Jeg er helt enig med alle de andre som sier at du ikke skal klandre deg selv, du har opptrådt voksent og ansvarlig. Håper alt det vonde snart går over til gode minner og en fredelig følelse av at du gjorde det du måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi.... Jeg føler virkelig med deg. Har hatt en utrygg hund selv og det er forferdelig slitsomt. Man er konstant anspent. Hadde aldri orket det nå med unger og alt. Du har definitivt gjort det riktige valget :ahappy:

Håper du en dag får deg hund igjen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å lese dette, Lene. :ahappy: Men ja, som de andre her sier. Du har gjort det rette, det var ingen annen løsning.

Vet jo selv hvor vont det er å ha en hund man ikke kan stole på, selv om vi ikke hadde Ero hos oss så lenge. Men også hunden har det bedre nå.

Håper, når den værste sorgen er over, at du får deg hund igjen For du har virkelig mye å gi til dem!

Stor stor klem til deg og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :blink:

Nå er det fryktelig tomt her men må bare prøve å sysselsette meg med noe.

Er bekymret for eldstemann. Han var helt fra seg når han dro på skolen i dag. Håper han har kommet seg greit gjennom dagen.

Tipper Z og Bonnie herjer rundt på andre siden av regnbuebroen, mens de plager alle de andre og gjeter.

Hehe...ja tror du ikke det Margrete. Det hørtes veldig bra ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff å uff å uff... Ikke noen artig hendelse nei. Men det går jo selvfølgelig ikke ann å gå rundt slik og er nok også det beste for Bonnie til slutt allikevel enn så tungt og vondt det er :ahappy:

Og det er absolutt ingen som vil dømme deg for ett slik valg. stol på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...