Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebil?


Margrete

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Så sant ikke Mondeoen har vokst betraktelig de siste årene, så er det ikke "god plass" til to schäfere i den - syns jeg. De dobbeltburene man får kjøpt til vanlig stasjonsvogner er såpass små og trange at bikkja knapt får snudd seg inni der, og det er helt klart ikke noen superbil når man har bikkjer i bilen i flere timer av gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e greit å ha litt mer å gå etter. Hva slags prisklasse er du ute etter? Og vil du ha 4wd, automat, bensin eller diesel osv...?

Suzuki XL7 er jo en populær hundebil. Og den er vel såpass høy bak, at buret kan bygges opp litt for å få plass til utstyr under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hundene dele bur (altså uten skillevegg?) I såfall får man utnyttet plassen supert med spesialtilpasset bur. Vi har Toyota Avensis og da har 2 voksne flathanner god plass baki i buret, vi har plass til ting på siden av det. Dersom man skal ha mer enn 1-2 bager + 2 unger i baksetet må man vel dog ha boks. Men så er jo ikke prisen på Avensisen så halvgæren heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e greit å ha litt mer å gå etter. Hva slags prisklasse er du ute etter? Og vil du ha 4wd, automat, bensin eller diesel osv...?

skal vi nå se

Det skal være;

automat

diesel

5 seter

2006 -> 1009

Under 400 000

ikke falle fort i verdi (mannen sier nemlig at Zuzuki'n gjør det)

Mer man trenger å vite?

HHC:

Jeg vet ikke ennå om de går sammen (venter på valp), men når den tid kommer så skal de stå i hvert sitt bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig VW/Audi-frelst. Men fra 2006 har både Passat og A6 mindre bagasjerom enn modellene før. Så det første som slår meg hvis dere vil ha stasjonsvogn er da Volvo V70. Ellers er det noen VW Touareg'er å få rett under 400 000. De har ikke så dypt bagasjerom, men ganske bredt. Sangyong Rexton og Land Rover Discovery er jo også ganske romslige. Men de dropper fort i pris igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Sharan sitter vi og sniker litt på for tiden. Opp til sju seter, enkelt å ta ut seter hvis man ikke trenger alle. God og fleksibel bagasjeplass. Men så var det formen da; er dette en kassebil eller en stasjonsvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Mondeo stasjonsvogn, og har da god plass til mine to. Valpis har 70 % og Gubben 30% av et dobbeltbur fra Trønderburet. Jeg vil tro at to shæfere tar mindre plass en mine, og da skal du ha plass til litt baggasje også baki der. Jeg får akkurat skviset inn hundeting i mellomrommet over hjulbrønnene, men mine ting må være i baksetet. Når det blir en GD til bytter jeg nok til Caravelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig VW/Audi-frelst. Men fra 2006 har både Passat og A6 mindre bagasjerom enn modellene før. Så det første som slår meg hvis dere vil ha stasjonsvogn er da Volvo V70. Ellers er det noen VW Touareg'er å få rett under 400 000. De har ikke så dypt bagasjerom, men ganske bredt. Sangyong Rexton og Land Rover Discovery er jo også ganske romslige. Men de dropper fort i pris igjen...

Det er IKKE god plass bak i en Touareg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE god plass bak i en Touareg.

Støttes! Den har bare jukserom. Den ser diger ut, men er slettes ikke stor. Slik er det vel med alle "suvene" rundt om. Digre som fy, men plass i dybde bak er ikke noe å skryte av. Nei, suv vil jeg ikke ha, jeg vil ha stasjonsvogn om mulig, eller en annen type terrengbil. Har sett litt på Nissan Pathfinder, men oi den var dyr... men jeg vil ha sånn jeg. I hvert fall noe som ligner bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes! Den har bare jukserom. Den ser diger ut, men er slettes ikke stor. Slik er det vel med alle "suvene" rundt om. Digre som fy, men plass i dybde bak er ikke noe å skryte av. Nei, suv vil jeg ikke ha, jeg vil ha stasjonsvogn om mulig, eller en annen type terrengbil. Har sett litt på Nissan Pathfinder, men oi den var dyr... men jeg vil ha sånn jeg. I hvert fall noe som ligner bittelitt.

Nå har jeg ingen erfaring med Tuareg, men jeg har oppfatning av at dette gjelder stort sett alle suver og terrengbiler (som ikke er varebil selvsagt). Og jeg, som har Pajero, ser absolutt INGEN god grunn til å kjøpe terrengbil neste gang! De er svære utenpå (vel, JEG syns ikke den er så stor utenpå, men den er uansett liten inni), de er tunge (noe som fører til mindre morsomme opplevelser på glatten), og de færreste av oss trenger både firhjulstrekk OG den klaringen man får med en så høy bil (firhjulstrekken skjønner jeg godt). Min erfaring er at det er generelt mer plass i en vanlig stasjonsvogn. Hvis det ikke er god nok plass i en slik, og du i tillegg må ha passasjerplass, må du nok opp i noe større.. Jeg vil heller ikke ha caravelle, og dermed er det "den typen bil" som sharan, chrysler (hehe, alle skjønner hva jeg mener sant?), osv som blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke vil ha caravelle..

Den er utrolig god å kjøre, fantastisk oversikt, stoooor plass bak. Jeg har trøkt inn fire sykler og en sykkelvogn, eller to store hundekasser, sykkel og barnevogn ( ikke klappet sammen nei! ) Det er GOD plass til fem voksne ( seks i min ) i den. Man slipper å sitte klemt sammen. Det er også utrolig behagelig å kunne sette barna INN i bilen og ikke NED i bilen! Dessuten slipper man bilsyke barn i baksetet!

Negativt? Størrelsen? Nope, de tar da slett ikke mer lass enn hvilken som helst annen bil! Kjøp Caravelle! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke vil ha caravelle..

Den er utrolig god å kjøre, fantastisk oversikt, stoooor plass bak. Jeg har trøkt inn fire sykler og en sykkelvogn, eller to store hundekasser, sykkel og barnevogn ( ikke klappet sammen nei! ) Det er GOD plass til fem voksne ( seks i min ) i den. Man slipper å sitte klemt sammen. Det er også utrolig behagelig å kunne sette barna INN i bilen og ikke NED i bilen! Dessuten slipper man bilsyke barn i baksetet!

Negativt? Størrelsen? Nope, de tar da slett ikke mer lass enn hvilken som helst annen bil! Kjøp Caravelle! :ahappy:

Må bare være enig i denne. Jeg var også skeptisk til Caravelle i utgangspunktet, men når jeg ikke fant noen annen bil som svarte til mine krav om plass så ble det en sånn. Nå ønsker jeg meg ikke noen annen bil, er strålende fornøyd både med plass og comfort :ahappy: Jeg vet ikke om noen annen bil (annet enn tilsvarende av annet merke) som jeg kan ha stort dobbeltbur (b:115, d:107, h:73), alt treningsutstyret, to barn med skole/barnehagesekker og i tillegg bagasje inni. Burene står på ett opphøyd gulv slik at jeg har alt utstyret under. Kjempekjekt.

Og det som står over er sant, den tar ikke mer plass en vanlige biler. Høyden blir man vant til og det er i grunn komfortabelt å ha god oversikt :lol: Og enda ett pluss er at den kommer frem overalt.

Jeg hadde Passat stasjonsvogn tidligere og da tok hundeburet hele bagasjerommet (b:90, d:60, h:62). Med to barn i baksetet da så var det såvidt jeg hadde plass til varene etter en handletur. Sånn vil jeg ikke ha det igjen vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...