Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebil?


Margrete

Recommended Posts

Ser du egentlig har slått fra deg type terrengbil, suv osv, men vil bare si at selv om disse kan virke store utenpå, er ikke alle like store inni. Du må være obs på hjulbuene bak, med tanke på burstørrelse. Hjulbuene stjeler MYE plass, men får man til å bygge opp litt og sette burene oppå er jo det et okei alternativ. Selv har jeg kun plass til et stort og et lite bur i min terrengbil, og er dypt skuffet over plassen. :lol:

Jeg har skrevet det lenger opp jeg :lol: I de bilene du nevner er det mye luft og lite plass. Nå har jeg jaktet på en bil som er bred mellom hjulkapslene og dyp. Jeg har lært av mine feil :lol: Til gutteklubben kjekk og grei's fortvilelse *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass
Caddy life blir nok en fin bil. Jeg sikler litt på en selv, spesiellt siden de er å få med 4motion nå.

De er også såpass høye at du kan heve buret litt, og ha plass til litt utstyr under.

1.9 TDI motoren er også en suveren motor. Brukbar effekt og lavt forbruk.

Diss motorene finnes i maaaange tusen VW/Audi/seat/Skoda.

Det er riktig at man innimellom hører om et havari, men det er oftest 2 årsaker til det;

Enten har man hoppet over intervallet for reg.reim bytte.

Eller så har den som utførte jobben hoppet over den viktigste delen, nemlig bytte av strammehjul og vannpumpe som skal byttes samtidig!

Passer man på disse tingene er dette en veldig driftsikker motor...

Så fint da at mine erfaringer antagelig bare er 1. min egen feil eller 2. tilfeldige uhell.. Dette er jo bare sprøyt, jeg har dårlig erfaring med vw og jeg har hørt om mange som er i samme situasjon, både gjennom fagverksted og merkeverksted. Så at det er så enkelt som du skisserer, det kjøper jeg ikke.

Men jeg håper at dagens generasjon av vw er en bedre bil, mer driftssikker og sterkere motor.

Lykke til Margrete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant ikke Mondeoen har vokst betraktelig de siste årene, så er det ikke "god plass" til to schäfere i den - syns jeg. De dobbeltburene man får kjøpt til vanlig stasjonsvogner er såpass små og trange at bikkja knapt får snudd seg inni der, og det er helt klart ikke noen superbil når man har bikkjer i bilen i flere timer av gangen..

Jeg har Mondeo med dobbelt Kelabur. Der er det god plass til begge boxerne. Men skal vi ha mye bagasje så må takboksen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det lenger opp jeg :lol: I de bilene du nevner er det mye luft og lite plass. Nå har jeg jaktet på en bil som er bred mellom hjulkapslene og dyp. Jeg har lært av mine feil :lol: Til gutteklubben kjekk og grei's fortvilelse *flir*

Hehe! Ja hersens oss som lærer av tidligere biler.. ;) Hadde vært så mye enklere å være mann om vi ikke kom med slike "formaninger" om hvordan bilen skal være inni og sånt; er det ikke kun det ytre som teller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
åh men de faller fort i verdi ser du :lol:

Dette er tull - det finnes ikke ett eneste bilmerke med så dyre bruktbiler som Toyota - om man ikke regner de store suvene, volvo og mercedes.

Jeg har Mondeo med dobbelt Kelabur. Der er det god plass til begge boxerne. Men skal vi ha mye bagasje så må takboksen på.

Definer stor plass.

Min bror har Mondeo - tillaget bur til sin Münsterlender - og det tar halve bagasjeplassen og jeg vil ikke påstå at hun har god plass, og i alle fall ikke såpass med plass at jeg ville latt henne bo i det buret for eksempel på en ukestur til Sølen.

Kan jeg foreslå Renault Grand Espace???

Det er en bil med ABSURD mye plass til både folk, fe og baggage - og prismessig helt akseptabel.

Kanskje ikke så snaksy å se på, men praktisk hundebil.

Caddy er en møkkabil på vinterføre hilsen ei her på jobben hvis mann jobber på VW og tvinger konemor og barna å kjøre Caddy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har bestemt meg jeg. Det blir en caddy life maxi, med 1.9 TDI motorting, 4motion og litt andre div ekstra utstyr som gjør den lettere å kjøre. Det er tydlig forskjellige opplevelser rundt Caddy, så siden det er så mye forskjellige oppfattninger, går jeg for å prøve selv :lol: Så får dere heller kose dere med å si "hva var det vi sa" om noen mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har bestemt meg jeg. Det blir en caddy life maxi, med 1.9 TDI motorting, 4motion og litt andre div ekstra utstyr som gjør den lettere å kjøre. Det er tydlig forskjellige opplevelser rundt Caddy, så siden det er så mye forskjellige oppfattninger, går jeg for å prøve selv :lol: Så får dere heller kose dere med å si "hva var det vi sa" om noen mnd

Ja, oppdater oss gjerne om noen mnd! :lol: Er jo på utkikk etter større bil selv, og det eneste jeg vet er at jeg ikke skal ha terrengbil neste gang! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vel, jeg har bestemt meg jeg. Det blir en caddy life maxi, med 1.9 TDI motorting, 4motion og litt andre div ekstra utstyr som gjør den lettere å kjøre. Det er tydlig forskjellige opplevelser rundt Caddy, så siden det er så mye forskjellige oppfattninger, går jeg for å prøve selv :lol: Så får dere heller kose dere med å si "hva var det vi sa" om noen mnd

Har du sjekket målene i bagasjen?

Det er ikke stor plass der.

Da kan du like gjerne vurdere Citroen da - den skal være god på vinteføre i tillegg liksom - og er bredere enn Caddy'en såvidt jeg kan finne ut. Den er 120 cm på det smaleste bak, og rett under meteren dyp. (og da tror jeg jaggu det er fra seterygg øverst til bak til luka, dvs. at den er dypere nederst.

God å kjøre, skrekkelig søt bil og plass til barn, mann og bikkjer. I tillegg så får du jo en splitter ny en for ingenting. Fra kr 217 000 liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har bestemt meg jeg. Det blir en caddy life maxi, med 1.9 TDI motorting, 4motion og litt andre div ekstra utstyr som gjør den lettere å kjøre. Det er tydlig forskjellige opplevelser rundt Caddy, så siden det er så mye forskjellige oppfattninger, går jeg for å prøve selv :lol: Så får dere heller kose dere med å si "hva var det vi sa" om noen mnd

Godt valg! ;) Det blir neste bil her i huset og! Den er helt genial, god kjørekomfort, masse plass, og 4 hjulstrekk :lol: Perfekt for aktive hundefolk!

Edit: her bli det ikke life'en da... bare maxi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg foreslå Renault Grand Espace???

Det er en bil med ABSURD mye plass til både folk, fe og baggage - og prismessig helt akseptabel.

Kanskje ikke så snaksy å se på, men praktisk hundebil.

Kikke på den nå, og hvordan du får den billig vet jeg jammen ikke, men ca 500 000 slår meg som litt i over kant når vi snakker om 300 000 budsjett. Jeg vil ha en nyere bil, ikke eldre enn 2007. Ett kjapt søk på finn.no ga meg denne prisen som det laveste på de kriteriene jeg vil ha (pris fra 250 000 opp til 500 000, automat, og ikke eldre enn 2007): 499 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den, men den er ti cm smalere... Det er derfor jeg vil bytte, jeg trenger noe som er litt bredere som kan romme to schæfere. Touranen er målt til 1050, mens caddy life er målt til 1120, det er 70 mer og de kommer godt med. Nå har jeg lest litt om caddy life og lest div tester, den virker ikke noe særlig dårligere enn mange av de andre pizzabudbiler. Sørge for å få en litt stor motor og noe ekstrautstyr som så tror jeg dette blir bra jeg.

Orker ikke å skrive det en gang til jeg :lol: De samme målene er det også på maxi.

Har du sjekket målene i bagasjen?

Det er ikke stor plass der.

Da kan du like gjerne vurdere Citroen da - den skal være god på vinteføre i tillegg liksom - og er bredere enn Caddy'en såvidt jeg kan finne ut. Den er 120 cm på det smaleste bak, og rett under meteren dyp. (og da tror jeg jaggu det er fra seterygg øverst til bak til luka, dvs. at den er dypere nederst.

God å kjøre, skrekkelig søt bil og plass til barn, mann og bikkjer. I tillegg så får du jo en splitter ny en for ingenting. Fra kr 217 000 liksom...

Hvilken modell snakker du om da? Så kan jeg sjekke ut målene på den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Berlingo: volum 675

Caddy: volum 750

Så Caddy er fortsatt en vinner her

...og du tror ikke det kan komme av at Caddyen er litt høyere?

Med mindre du har tenkt å stable hundene i høyden så er i grunn Volum diff på så lite pittelitt uinteressant - hunder kommer ikke i liter liksom - de kommer i fast form.

Du bør vel se på utforming, bredde og dybde i mål er litt mer vesentlig enn hvor mange liter du kan fylle det med tenker jeg da.

120 cm bredt (på det smaleste), og 99 cm dyp på det smaleste - gir rom for større bur tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Kjære vene, skulle tro caddy'n var lagd av djevelen selv. Det nytter ikke å bli spydig/sarkastisk. Det er mitt valg, jeg opplever caddy life maxi som større og ergo vil jeg faktisk bestemme det selv og ikke fordi tre andre sier det er møkkabiler, eller fire da om vi tar med damen på kontoret til bp. Er dere klar over hvem dere minner meg om nå? Jo, mannen min faktisk, når jeg sier jeg vil ha chrysler. Og det er slettes ikke noe å være stolte av :lol: Nye argumenter for hvert godt motargument jeg kommer med.

Som sagt, dere får si "hva var det jeg sa" om jeg klager :lol:

Edit: de er like store bak, bp om du tar målene. altså ca 120 bredt og ca 90 dypt. *undrer på hva neste argument blir, og sitter klar med både brosyren for caddy, mondeo (som er dypere enn disse to, men liten plass i høyden), og berlingo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da at mine erfaringer antagelig bare er 1. min egen feil eller 2. tilfeldige uhell.. Dette er jo bare sprøyt, jeg har dårlig erfaring med vw og jeg har hørt om mange som er i samme situasjon, både gjennom fagverksted og merkeverksted. Så at det er så enkelt som du skisserer, det kjøper jeg ikke.

Men jeg håper at dagens generasjon av vw er en bedre bil, mer driftssikker og sterkere motor.

Lykke til Margrete!

Jeg skriver vel ikke at det er din egen feil, med mindre du har byttet reg.reim selv og hoppet over bytte av vannpumpe og strammehjul som jeg vet enkelte både hobbymekanikere og fagpersoner kan finne på å gjøre.

I forhold til hvor mange av disse motorene som finnes er det få havarier, og de tilfellene skyldes ofte årsakene jeg har nevnt.

Jeg har bare positive erfaringer denne motoren, og kunne godt tenke meg samme motor i neste bil...

Margrete: lyke til med kjøpet. Du får poste bilder av både bil og "hunde-innredningen" når bilen er på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...