Gå til innhold
Hundesonen.no

klær på små hunder.


~Marlene~

hva synes dere om klær på små hunder  

19 stemmer

  1. 1.

    • det er unødvendig!
      5
    • synes det er nødvendig i kalde dager
      14


Recommended Posts

Det kommer vel mer an på pels og sånn enn på størrelse vil jeg tro :D

Noen hunder fryser, andre hunder fryser ikke. Noen hunder er tilpasset kaldt klima, noen er det ikke. Klær er greit for hunder som fryser spør du meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten hund (nakenhund), og JA,- å la være å ha klær på han om vinteren ville vært dyreplageri.

Har en stor nakenhund også, og han tåler en del "vær", men på det kaldeste må han også kles på, eller hvis han skal være passiv ute over tid. Kjenner folk med dobermanner, boxere, ungarsk wizla mm. som også sier at hundene deres fryser på det kaldeste, og må ha dekken. Så selv om småhunder blir nedkjølt raskere, så er jo pelstypen viktig også, ikke bare størrelsen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær på bikkjer ser creepy ut. Klær er for mennesker, ikke dyr.

Men at det er dyreplageri blir å ta i for mye.

Dekken og potesokke er jo forståelig, noen raser trenger litt ekstra varme på kalde dager.... Men "søte" klær i forskjellige varianter.. skjørt, luer osv er bare kvalmt. (menneskeliggjøring av dyr generelt gjør meg litt uggen. :D ) Latterligjøring av hunden..

For min del that is.

Bikkja bryr seg sikkert ikke no særlig så lenge det ikke hemmer den på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær på bikkjer ser creepy ut. Klær er for mennesker, ikke dyr.

Men at det er dyreplageri blir å ta i for mye.

Dekken og potesokke er jo forståelig, men "søte" klær i forskjellige varianter.. skjørt, luer osv er bare kvalmt. (menneskeliggjøring av dyr generelt gjør meg litt uggen. :D ) Latterligjøring av hunden..

For min del that is.

Bikkja bryr seg sikkert ikke no særlig så lenge det ikke hemmer den på noen måte.

Bare lurer.. Synes du det er verre å ha på hunden en ullgenser enn et dekken? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjøpe en dødskul olacaps til Loke her om dagen.

Den ville sett rå ut på han :D

Men så er jeg redd han hadde blitt mobbet av de andre hundene...

Jeg ser ikke noe galt i å stæsje opp bikkja litt så lenge den ikke finner det ubehagelig 8)

Loke hadde hatt ca1000 kule halsbånd hadde han ikke vært så langpelset :D

Jonas har en kul ullgenser og et dekkken.Han trenger det virkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjøpe en dødskul olacaps til Loke her om dagen.

Den ville sett rå ut på han :D

Men så er jeg redd han hadde blitt mobbet av de andre hundene...

Jeg ser ikke noe galt i å stæsje opp bikkja litt så lenge den ikke finner det ubehagelig 8)

Loke hadde hatt ca1000 kule halsbånd hadde han ikke vært så langpelset :P

Jonas har en kul ullgenser og et dekkken.Han trenger det virkelig...

Om det er noe spesielt med belgere og aggressivitet?

Det var faktisk 3 stk som skulle drepe Diego i dag på utstillingen.

Og da gikk vi bare forbi dem. :-o

Eller er det bare noe gale med utseende til Diego? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser 5 ganger så latterlig ut, ja.

Les hva jeg skrev igjen, har en følelse av at du mistforsto meg.

Synes det ser 5 ganger så behagelig ut jeg... Jeg synes også det er 5 ganger så behagelig å ha på meg en myk ullgenser enn en stiv jakke, og det samme synes hunden min. Jeg fatter bare ikke hvorfor det ser mer latterlig ut med genser enn med dekken. Tror de aller fleste hunder trives bedre med genser i alle fall, og det er vel det viktigste?

Nå er det nå en gang sånn at vi mennesker driver og drar inn hunder til omgivelser og klima de overhodet ikke er lagd for, og da må vi jo også ta best mulig vare på dem. Man kan jo mene hva man vil om det, men sånn er det nå bare.

Skriver ikke spesielt til deg altså Rimfrosthuldra :P

Er forøvrig helt enig i at bikini på hunder er noe stort tull, da det ikke har noen funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå en gang sånn at vi mennesker driver og drar inn hunder til omgivelser og klima de overhodet ikke er lagd for, og da må vi jo også ta best mulig vare på dem. Man kan jo mene hva man vil om det, men sånn er det nå bare.

Og dette kan man utmerket klare uten å latterligjøre de stakkars kreka ved å kle de ut som menneskebarn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte genser på speedy i fjor når det var som kaldest.. har dekken til ham og men det er stivt og ekkelt og han liker ikke gå med det, genserne er lettere å få god passform, ivertfall til mine hunder..

ja dette med belgere.. vi var og så på k-test her for en tid tilbake og der var det en galning.. hehe den fikk ikke gå gjennom ruta offisielt fordi den prøvde å ta dommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit hvis det er kaldt og hvis hunden fryser. Men jeg synes at det er dyreplageri å ta på hunder klære fordi eieren synes det er gøy, og at det er mote. Når det er kaldt har hunden gjerne på dekken, genser eller lignende. Men noen tar faktisk på dress, balettklår og lignede bare for moro. I USA er det mange butikker som selger fler koleksjoner og moteklær til hund. Å da blir dt veldig lett mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja det kommer jo litt an på hunden og hvilke pels den har.

på de hundene vi har er det totalt unødvendig med klær på for de har mere enn nokk pels.

men er de korthåret og små(som f.eks. Kine sine) så er det fullt forståelig at de får på seg noe klær(forde om enkelte kan se litt snåle ut), forde at små hunder blir veldig fort nedkjølt i forrhold til store hunder.

så nei jeg er ikke noe i mot klær på hunder hvis en har hund med lite pels. (tenk hvis vi skulle ha kledd på hundene våres da, se for dere en Samojed med strikke genser på :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.Det er mye skrot i rasen desverre...

Loke er helt motsatt.Han bare elsker alle hunder(og mennesker)

Men vi sliter litt med belgerens dårlige rykte.Mange tør ikke la hunden sin hilse på min uansett hvor mye han danser av glede,og det har jeg egentlig forståelse for. Jeg er litt skeptisk til å la bikkja mi hilse på belgere selv :wink:

Fikk jo helt panikk jeg..

Begynte å lure om det var noe ved Diego at de plutselig skulle angripe han.

Men har sett mangen vrak av belgere jeg også.

Dumt det er sånn. :D

Det er en sånn fin rase, dumt at det skal ødelegges av gemyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken og/eller genser på hunder er i enkelte tilfeller helt nødvendig. Selv har jeg en rase som tåler en del, men å forvente at en kinesisk nakenhund, en whippet eller en chihuahua f.eks. skal gå hele den norske vinteren igjennom uten klær på og uten å fryse er latterlig.

Om det er dekken eller genser, det spiller ikke så stor rolle, så lenge det varmer og ikke hemmer hundens bevegelse. En genser er sikkert mer behagelig å ha på, og varmer jo også frambena/potene litt.

Men å ta på hunden klær bare for at "det er så søtt" - det syns jeg er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så mye rundt omkring små hunder med klær av diverse slag, og jeg er bare blitt vant til det. Bryr meg ikke så mye om det. Hvis de har sko på og slike merkelige ting, så ler jeg litt. Er jo ikke nødvenig da. Ser jeg klær på større hunder legger jeg mer merke til det. Men vanlig hundeutstyr er best. ALt annet blir bare for eierens del, at eieren syns det er søtt, kult osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...