Gå til innhold
Hundesonen.no

Nadira


Gry83

Recommended Posts

Skrevet

Takk, alle! :)

Nadira er nå 4,5 måneder, vokser og trives. :)

054-3.jpg

Tur på stranda sammen med kompisen Tyson. :)

tyson01.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har vert lite flink til å ta bilder av Nadira i det siste... *Skjerpings* Men her er hvertfall en videosnutt av Nadira på playdate med Tyson ~ hun synes Tyson er sånn ca kulest i verden, og blir heeeeelt propell når hun får leke med han. :blink:

  • 2 weeks later...
Skrevet

Åh så nydelig hun er :P Jeg må si at Pinscher virker som en flott rase, ser gjerne flere bilder av denne frøkna :P

Jeg skal ta nye bilder å legge ut i løpet av de nermeste dagene. :lol:

Herlig snutt! Det er noe eget med pinschere altså :lol:

Heeeeelt enig. ;) Hehe...

  • 1 month later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder kanskje? :blink: Jeg har fått meg nytt kamera, så nå blir det nok lagt ut masse bilder her i fremtiden. :blink: Nadira har blitt 7 måneder gammel, er 47 cm i skulderhøyde og veier 15 kg.

010-1.jpg

011-2.jpg

013-3.jpg

021-1.jpg

Skrevet

Åh, så pen hun er! :blink: Hvordan synes du hun er å trene? Lettlært? Har jo lest en del om rasen, og mange steder står det at de ikke bør trenes med for mange repetisjoner fordi de går raskt lei. Er dette din erfaring også? Piper hun mye? De har jo rykte på seg for å prate en del... Når jeg ser bilder av henne får jeg bare mer og mer lyst på pinscher! :blink:

Skrevet

Åh, så pen hun er! :wub: Hvordan synes du hun er å trene? Lettlært? Har jo lest en del om rasen, og mange steder står det at de ikke bør trenes med for mange repetisjoner fordi de går raskt lei. Er dette din erfaring også? Piper hun mye? De har jo rykte på seg for å prate en del... Når jeg ser bilder av henne får jeg bare mer og mer lyst på pinscher! :blink:

Tusen takk! :hmm:

Hun er VELDIG lettlært, hun lærer som regel ting etter 2-3 korte repitisjoner. Og så lenge det er godbiter inni bildet har jeg ikke opplevd at hun blir lei selv om vi trener en stund (MATVRAK!), men da trener vi på forskjellige ting sånn at det ikke blir terping på én ting over lang tid. MEN, hun kan være ganske vimsete/ufokusert når man trener med forstyrrelser, hun MÅ ha med seg alt som skjer rundt henne og detter lett av lasset. :blink:

Det skal ganke mye til for at hun piper synes jeg, da må hu kjede seg veeeeeldig. Og hvis hun først begynner å pipe, så gir hun seg fort. Vi har helt fra starten av vert bevisste på å ikke gi henne noen form for oppmerksomhet når hun piper, så kan jo hende at det har hjulpet... Eller så ha vi bare hatt veldig flaks som har fått en stille Pinscher. :lol::blink:

  • 3 weeks later...
Skrevet

Vi har vert på "langtur" (1,5 time, det regnes vel som langtur når man er 7 måneder? :) ) i marka i dag, og det blir det selvsagt noen bilder av... :D Her er noen av dem:

Nadira08.jpg

094.jpg

Nadira02red.jpg

Nadira03red.jpg

Nadira09red.jpg

Nadira10red.jpg

Skrevet

Takk! Jeg synes også hun er nydeligherligfiiiin :);)

Banshee: Har du hatt Pinscher(e) før? Det er en virkelig herlig rase! :D;)

Skrevet

Hadde en for noen år siden. Han var ikke helt riktig skrudd sammen, stakkars... men bortsett fra det var han verdens herligste hund :) så den rasen har en stooor plass i hjertet mitt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...