Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalper

Synnikken

Recommended Posts

Skrevet
Dette blir såå bra :lol: Gleder meg fælt på deres vegne, og til bilde spam!

Moren til Bosse fødte alle 8 selv. Dette var hennes 3 kull, og hun hadde fått 8 valper de to andre kullene og, som hun også fødte selv.

Moren til Gulla fødte alle 9 selv, og nå ble jeg litt usikker på Brumle? Men Lillemor fødte vel alle selv hun og?

Lillemor fødte alle som Perler på en snor. Tror Brumle var nr 3 eller nest sist.. :ahappy:

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Kan virke som damen føder inatt, hun virker smålig opprørt og viser ubehag. Stresser smått. Men er livlig og glad fordiom. Graver og styrer i valpekassen. :( Jeg skal nedover til søs om ca 30 min :(

Skrevet
Åh, gratulerer med nurkene! Håper alt går bra med den (de?) siste og at mor og barn har det supert :(

De har det supert. De kaver og styrer på, makker seg rundt :( Tredjemann kan komme når som helst. :P

Skrevet
Andre valp er kommet. Tispe på 210 gram.

Hvertfall en til inni der.

Åhhh gratulerer så masse! Får vi snart se dem...??? :(

Skrevet

Nå er vi hjemme fra Vetrinæren, Sistemann, en stor gutt på 243 gram overlevde ikke. Han kom seg ikke over en "kneik" i bekkenet. Han overlevde dessverre ikke, ble tatt med keisersnitt. De to jentene er noen herlige småtroll :whistle:

Regner med å slenge inn ett bilde løpet av dagen, nå skal vi prøve å sove litt :banana: Vært våken i hele natt vi.

Petra ble røntget idag, hun venter tre små hun også. :cheer:

Skrevet
Nå er vi hjemme fra Vetrinæren, Sistemann, en stor gutt på 243 gram overlevde ikke. Han kom seg ikke over en "kneik" i bekkenet. Han overlevde dessverre ikke, ble tatt med keisersnitt. De to jentene er noen herlige småtroll :cheer:

Regner med å slenge inn ett bilde løpet av dagen, nå skal vi prøve å sove litt :jump: Vært våken i hele natt vi.

Petra ble røntget idag, hun venter tre små hun også. :)

Trist med den lille gutten :banana:

Men GRATTIS med de to små pikene!! Gleder oss til bilder :whistle:

Skrevet

Vigdis har det utrolig flott virker det som. Har vært ute i hagen å tisset og solt seg litt i solstrålene.. :whistle: De to små feite damene ser ut til å ha det supert der de ligger å hviler hodene sine oppå hver sin pupp etter en liten skvett melk. Vigdis har spist mat og drukket vann og til og med vært en liten runde inn på stuen for å slikke meg litt i fjeset der jeg lå som ett slakt på sofaen å snoket. (ja hun vekket meg) hun trengte vel bare en liten klapp på hodet :banana: Vel er det hardt med fødsel for hunden. men det er pinade hardt for eier og.. Skal jo være det 100% for henne hele tiden.

Nå venter vi bare på petra sine små troll. Håper hun får en litt lettere fødsel.

Skrevet
Stakkars liten :) Hvordan står det til med mammaen da?

Hun tar det hele med storisk ro :whistle: Hun har mat i massevis, hun elsker mammarollen. Passer på, :banana: Ser ut til å nyte synet av de herlige små kravlejentene sine :cheer:

edit: hehe, ser søs var kjappere enn meg ja :jump:

Skrevet

Gratulerer så mye med de to tispene, var fryktelig synd med hannhunden, da. :banana:

Så er det bare å krysse fingre og tær for Petra, da! Synnikk, gi Vigdis og de to små en nuss fra meg? Og Petra. Og sist, men ikke minst, Boris! :whistle:

Også vil vi ha bilde!

Skrevet

Gravidemopser007.jpg

Bilde is heare! Håånney! :whistle:

(grunnen til at de ligger i en kjøkken-bake-bolle er fordi vig prøvde å føde sistemann)

Boris har fått suss! Petra og Vig får jeg "ta meg av" en annen dag eller torunn får fikse det *ler*

Skrevet
Så søte å runde :jump:

Blir de lysere eller kommer de til å ha litt svart i seg? :whistle:

De blir lysere :banana: Men er veldig positivt om de beholder den sorte streken langs ryggen, men det er bare å vente å se :cheer:

Noe så søtt! De der må du slutte å legge ut bilder av, Synnøve, ellers kommer jeg til å dø på meg. :)

Hahaha, først ber du om bilder så "klager" du? :) *ler*

Mwahah! jeg skal SPAMME MASSEE! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...