Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildeutfordreren

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet
LeenaM til å ta bilde av smykkene sine!

Visste ikke at jeg hadde så mange, dette var de jeg fant!

zxac2b.jpg

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg setter igang en liten utfordringsBOMBE her! For å få litt kickstart i tråden utfordrer jeg flere på en gang :D Det trenger kanskje ikke å bli noe vane at vi gjør det sånn, men jeg gjør det nå for at tråden skal komme litt i gang. Høres det greit ut? Isåfall..here we go!

Jeg utfordrer:

LindaM til å ta nærbilde av øyet sitt!

Ingvild til å ta bilde av tennene til en hest!

HHC til å løpe i kjelleren å ta bilde av det fineste som er der :P

-Ingvild- til å ta bilde av sine favorittsko!

armagnac til å ta bilde av soverommet sitt!

LeenaM til å ta bilde av smykkene sine!

Monab88 til å ta bilde av en kjekkas :P

Kan kjelleren være underetasjen da vi ikke har noen annen kjeller? :P

Utfordrer Monab88 til å ta bilde av nattbordet sitt :P

Skrevet
Kan kjelleren være underetasjen da vi ikke har noen annen kjeller? :P

Utfordrer Monab88 til å ta bilde av nattbordet sitt :D

Juhu, endelig ble jeg utfordret! :P

Men jeg er ikke hjemme før sent på mandag, evnt. på tirsdag, så spør gjerne etter noe annet!

I mellomtiden utfordrer jeg deg til å bilde av utsikten fra soveromsvinduet ditt. :P

Edit; Så ikke Sara sin før nå. Er ingen kjekkaser her, men skal se hva jeg finner på Steinkjer på lørdag :P

Skrevet
Og jeg vil se et fotografi av det peneste bildet (type rammet opp og henger på veggen) MatheaN har i huset.

Lite bra bilde men, here it comes:

DSC_0003.jpg

Skrevet
Jeg orker ikke å se om du er utfordret tidligere i tråden (:P), men jeg utfordrer Victoria til å ta bilde av stuen sin! (det var vel slik at alle kunne utfordre?)

Sett denne, Victoria? :D

SoppenCamilla kan få ta bilde av inngangspartiet til huset/leiligheten (altså, utenfor).

Er det slik at man blir slettet fra lista etter man er utfordret eller?

Skrevet
Kan kjelleren være underetasjen da vi ikke har noen annen kjeller? :D

Har du ikke loft da? Hvis du ikke har det så er det greit med underetasjen :P

Juhu, endelig ble jeg utfordret! :P

Men jeg er ikke hjemme før sent på mandag, evnt. på tirsdag, så spør gjerne etter noe annet!

I mellomtiden utfordrer jeg deg til å bilde av utsikten fra soveromsvinduet ditt. :P

Edit; Så ikke Sara sin før nå. Er ingen kjekkaser her, men skal se hva jeg finner på Steinkjer på lørdag :P

Haha! :P Det kan du gjøre! Ellers er jo Albin en kjekkas også da :P

Oooog da utfordrer jeg SaraS tilbake; Ta bilde av pc'en du sitter på NUH! :P

Den er grei :P

pc.jpg

Da utfordrer jeg Soppen Camilla til å ta bilde av ynglingskoppen sin! ...faktisk :P

Skrevet

Kanskje jeg skulle bli med også? Ja, tror det.

Edit: Starter med å utfordre Emma til å ta bilde av dørhåndtaket på ytterdøra si.

Skrevet

Vel som sagt har vi 1etg og 2 etg. Loftet er jo ikke så mye annet enn noen gamle esker, hehe...

I "kjellern" er det rommet som brukes mest mitt soverom (bortskjemt drittunge med egen etasje med bad og soverom :P )

Det jeg er mest fornøyd med akkurat nå er veggpynten over senga mi. Fordi jeg syntes den er fin - og ikke minst fordi jeg fikk alle 3 bildene til den nette sum av 30kr! :D

veggenmin.jpg

Skrevet
Jeg utfordrer Argyros til å ta bilde av hagen sin!

Det skal jeg gjøre vettu (men i morgen, når det er lyst). Hvilken del da? Frukthagen? Har egentlig ikke "hage". :D

Skrevet
SoppenCamilla kan få ta bilde av inngangspartiet til huset/leiligheten (altså, utenfor).

OKEI! :P Men da velger jeg å spare denne i en uke eller to, for jeg skal jo flytte! :P

Da utfordrer jeg Soppen Camilla til å ta bilde av ynglingskoppen sin! ...faktisk :P

Denne derimot, kan jeg ta etterpå/i morgen, kommer ann på hva jeg husker. :D Kameraet er tomt for batteri.

Skrevet
Sett denne, Victoria? :D

Oi hadde ikke sett den, ****, da må jeg visst rydde :P

Bildet kommer i morgen, og jeg utfordrer deg LeenaM tilbake og ber om bilde av favoritt kjolen din,

og ellers utfordrer jeg Emma til å ta bilde av favoritt boken(evnt bok serien) din :P

Skrevet
Er det slik at man blir slettet fra lista etter man er utfordret eller?

Neida, man får fortsette å henge med her til man ikke vil mer, og da evnt gir beskjed om at man vil vekk fra lista :D

Skrevet
Neida, man får fortsette å henge med her til man ikke vil mer, og da evnt gir beskjed om at man vil vekk fra lista :P

Jeg utfordrer forretsen DEG og :D

Til å ta bilde av favoritt møbelet ditt :P

Skrevet
Jeg utfordrer forretsen DEG og :P

Til å ta bilde av favoritt møbelet ditt :P

å ai da! hmmm, okei... Skal fikse straks :P Men favoritt? hum.... ehh. Og sånn :D men ja ok :P

Skrevet
Oi hadde ikke sett den, ****, da må jeg visst rydde :D

Bildet kommer i morgen, og jeg utfordrer deg LeenaM tilbake og ber om bilde av favoritt kjolen din,

Nei da, du trenger ikke å rydde :P

Hehe, den blir vanskelig... Jeg som ikke har noen kjoler - ikke en eneste en :P Hvordan skal vi gjøre det da? :P

Neida, man får fortsette å henge med her til man ikke vil mer, og da evnt gir beskjed om at man vil vekk fra lista :P

Ok, takk for svar! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...