Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildeutfordreren

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Dadaam, slik er utsikten fra soveromsvinduet mitt akkurat nå. :D

natta.jpg

Dårlig kvalitet, ja. Men 4 sek-bilde uten stativ er ikke så lett. :P

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Må ta bildet når det er litt lysere ute :D

Men i mellomtiden utfordrer jeg Yodel til å ta bilde av søppelkassen sin :P

Skrevet
Må ta bildet når det er litt lysere ute :P

Men i mellomtiden utfordrer jeg Yodel til å ta bilde av søppelkassen sin :D

:P

Jeg har ikke en søppelkasse. Vi har flere :P Vi bor på landet, og har kildesortering. Den brune er til matavfall (og hundemøkk) den grønne er til restavfall, den grå er til papp-og papir, den gjennomsiktige posen til plast, og den sort/ hvite er til hundemat av god kvalitet (og alt mulig annet spiselig. Derav magevolumet) :P

soppel.jpg

Edit: Utfordrer IW til å ta bilde av innholdet i en skuff!

Skrevet
Så du at jeg utfordret deg?

Ups, så jeg ikke. Kan sikkert ordne det, men ser rett i en gargagevegg, så vet ikke helt hvor intr det er da :D

Skrevet
Nei da, du trenger ikke å rydde :)

Hehe, den blir vanskelig... Jeg som ikke har noen kjoler - ikke en eneste en :) Hvordan skal vi gjøre det da? :P

Ok, takk for svar! :P

Hømm.. okei.. yndlings halsbåndet du har til hunden :)

Skrevet
Jeg utfordrer Tone S til å ta bilde av Majas høyre bakbein mens hun er ute i gresset. :)

Greit ja, kommer i morgen for det er så mye tåke her nå :)

Skrevet
:P

Jeg har ikke en søppelkasse. Vi har flere :) Vi bor på landet, og har kildesortering. Den brune er til matavfall (og hundemøkk) den grønne er til restavfall, den grå er til papp-og papir, den gjennomsiktige posen til plast, og den sort/ hvite er til hundemat av god kvalitet (og alt mulig annet spiselig. Derav magevolumet) :)

soppel.jpg

Edit: Utfordrer IW til å ta bilde av innholdet i en skuff!

:)

(Og litt ironisk at det er bedre kildesortering på landet enn i byen)

Skrevet
Hømm.. okei.. yndlings halsbåndet du har til hunden :)

Ok :) Jeg liker vel best dette tror jeg...

28cinow.jpg

Skrevet

Jeg utfordrer Camilla til å ta bilde av kjøkkenet sitt, også utfordrer jeg Liv til å ta bilde av den styggeste tingen du har på rommet ditt.

Skrevet

Gud hater dette.. Ja, siden jeg ikke kan skylde på at jeg nettopphar flyttet inn(har jo tross alt bodd her en 3 mnd tid) så skylde rjeg på at jeg ikke er ferdig med innredning, maling osv..Gadd ikke ta bilde av tv delen, for den er jo bare vanlig tv og bladstativ på veggen :)

21ajn2g.jpg

rwnk93.jpg

23h3hp3.jpg

Skrevet

Bare litt treg.. men her er utsikten fra kjøkkenet vårt, dvs holmenkollåsen :ahappy:

DSC01729.jpg

Utfordrer BareLinn til å ta bilde av en hun er glad i :ahappy:

Skrevet

Ta bilde av en jeg er glad i, faktisk .. ^^

Ikke noe problem ^^

Da utfordrer jeg .. HildeM til å ta bilde av det styggeste klesplagget hun har :)

Skrevet
Jeg utfordrer MatheaN til og ta bilde av hva hun driver med akkurat nå (utennom datan/hundesonen)

Ekstremt dårlige webkamera bilder :) Men akkuratt nå

Så jeg på værmeldingen

Bilde2.jpg

Og dette tiggefjeset

Bilde4.jpg

Samtidig utfordrer jeg Kristiin til å ta bilde av den styggeste tingen du har på rommet ditt :)

Skrevet

Nå har jeg tatt bildet, men blir nok ikke importert før i morgen/etter helgen :)

I mellomtiden utfordrer jeg Mrs Powers til å ta bildet av hvordan høsten ser ut hos deg :)

Skrevet
I samme slengen utfordrer jeg MrsPowers til å ta bildet av det stedet hun oftest går tur med hunden.

Jeg utfordrer MrsPowers til og ta bilde av senga til hunden!

I mellomtiden utfordrer jeg Mrs Powers til å ta bildet av hvordan høsten ser ut hos deg :)

Har ikke glemt dere altså. Det kommer over helgen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...