Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå kommer gullet snart hjem ! :D


caro89

Recommended Posts

Da var det endelig miin tur :D

Har ventet lenge på dette..

31. aug kommer lille jenta mi hjem! Hun er en helt nydelig blanding av boerboel og grand danois. Foreldrene er helt supre, mamman er Diablita (boerboel) og pappan heter Antares (GD)

Visst noen vil se, lese litt om foreldrene: http://rotneberget.net/joom/index.php?opti...0&Itemid=61

Klarer nesten ikke vente på å få hentet det lille nurket :icon_confused:

Føler jeg har gjort og kjøpt nesten allt jeg trenger, så nå er det bare å vente...

Det jeg ikke har fått kjøpt enda er bur og mat/vannskål med regulerbart stativ, noen som vet om noe som er rimelig med god kvalitet? Evt noen som har ett brukt tilsalgs?

Skal prøve å se om jeg klarer å legge ut noen bilder her:) Men kan ikke love at det går så bra :)

Legger ut flere bilder etterhvert som jeg får selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Grattis med valp. Jeg må bare spørre: Hvorfor er denne blandingen gjort? Et forsøk på en "popularitetsblanding" av to kule raser? Siden hannhunden har de jo på fôr, såvidt jeg ser...

Takk!

Nei, dette var ett rent uhell..produsert av to sterke drifter.. Var absolutt ikke ett forsøk på en popularitetsblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeerlig :icon_confused: gleder meg skikkelig til å se hvordan hun utvikler seg, er en mix av to drømmeraser det der altså!

Er en mix av drømmerasene ja :D men må si at jeg liker veldig godt dobermann, men det kommer kanskje senere i fremtiden.. Gleder meg veldig til å se hvordan hun utvikler seg å! :D Blir morsomt å se hvordan hun blir, om hun tar mer etter mor eller far :D

den blå valpen likna veldig på min blåe GD, kjempesøt :) synes alle egentlig likna på GD'er jeg :D

Helt enig :D Hvertfall fargemessig, er heelt nydelige synest jeg!

har du finne et navn til den da?

Har ikke funnet navn enda, :) må bare komme med forslag! :o

Har tenkt litt på:

Kaos, Mini, Chilli, Panda og Shiva.. Liker litt uvanlige navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er foreldrene til Diablita? Fant ikke noe om det på siden dems. Det ligger jo ikke info om tidligere kull på siden til Finn (Nor-Boerboel) heller.

Håper du blir fornøyd med valpen din, og at det blir en trivelig frøken med god helse :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk takk :rolleyes2: din blir nok en nydelig "liten" tass det også :)

ja uvanlige navn, da synes jeg disse er fine:

Afra

Baluba

Isolde

Irma

Escada

kan sikkert komme med fler også hihi

Likte veldig godt afra og baluba :lol: Bare å komme med fler.

Hvor gammel er din jente nå da? Og noe spess jeg trenger bekymre meg over i oppveksten tror du?

Kjempesøt valp, er jo 2 flotte raser hun er blanding av. :hmm: Blir spennende å se hvordan hun utvikler seg, tipper hun blir rålekker som voksen. ;)

Er det :lol:

Tror hun kommer til å bli kjempe pen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Afra var ganske fint selv, og ikke mange som heter det :rolleyes2: ho er blitt 7mnd nå:hmm: kjempehærlig i gemyttet :) nei, jeg har ikke passet på no spesielt, litt forsiktog med trapper, men begrenset hvor lenge man kan bære de da ;) de blir store etterhvert, og med soverom i kjelleren, måtte ho gå trapper når ho blei for stor. Så passet jeg på at ho ikke vokste mer enn 2kg i uka og 2cm;) ellers er det bare å kose seg masse :lol: vi går heller ikke mange mil tur pga rask vekt:)

men jeg er ikke den som er hysterisk på trapper, magedreining o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Det blir spennende! Gleder meg til flere oppdateringer! :rolleyes2:

Hvem er foreldrene til Diablita? Fant ikke noe om det på siden dems. Det ligger jo ikke info om tidligere kull på siden til Finn (Nor-Boerboel) heller.

Håper du blir fornøyd med valpen din, og at det blir en trivelig frøken med god helse :)

Lurte på det samme - men siden navnet er Diablita, og det er en hanne som heter Diablito, tenkte jeg kanskje det var connected ;)?

*jeg fant jeg fant!* Diablito er paps! link (edit: Tessi er da mams - og hun er jo helt herlig! Hun er den som jeg knyttet meg mest til, og hun er bare så herlig! :hmm:)

Riktig, eller er jeg helt på jordet? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Afra var ganske fint selv, og ikke mange som heter det :lol: ho er blitt 7mnd nå:lol: kjempehærlig i gemyttet :rolleyes2: nei, jeg har ikke passet på no spesielt, litt forsiktog med trapper, men begrenset hvor lenge man kan bære de da :) de blir store etterhvert, og med soverom i kjelleren, måtte ho gå trapper når ho blei for stor. Så passet jeg på at ho ikke vokste mer enn 2kg i uka og 2cm;) ellers er det bare å kose seg masse :lol: vi går heller ikke mange mil tur pga rask vekt:)

men jeg er ikke den som er hysterisk på trapper, magedreining o.l.

:hmm:

Har hørt om det med trapper, men det skal nok gå fint, ingen trapper i leiligheten våres. Men hva med fjellturer da? Er det noe jeg helst bør vente med til hun har komt over den verste vekstfasen også?

2 kilo er maks, men hva er minimum i uka da? ;)

Gleder meg til hun kommer hjem :lol: Kommer nok til å kose oss masse sammen! :lol:

Er ikke heelt hysterisk, enda hvertfall :) Men er jo litt å ta hensyn til når de vokser så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Det blir spennende! Gleder meg til flere oppdateringer! :rolleyes2:

Lurte på det samme - men siden navnet er Diablita, og det er en hanne som heter Diablito, tenkte jeg kanskje det var connected :)?

*jeg fant jeg fant!* Diablito er paps! link (edit: Tessi er da mams - og hun er jo helt herlig! Hun er den som jeg knyttet meg mest til, og hun er bare så herlig! ;))

Riktig, eller er jeg helt på jordet? :hmm:

Er helt riktig :lol: Men venter på litt mer info om foreldrene, så vet nok desverre ikke så mye mer enn deg om foreldrene til Diablita:) Men herlig er Tessi hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Har hørt om det med trapper, men det skal nok gå fint, ingen trapper i leiligheten våres. Men hva med fjellturer da? Er det noe jeg helst bør vente med til hun har komt over den verste vekstfasen også?

2 kilo er maks, men hva er minimum i uka da? :rolleyes2:

Gleder meg til hun kommer hjem :) Kommer nok til å kose oss masse sammen! :hmm:

Er ikke heelt hysterisk, enda hvertfall :lol: Men er jo litt å ta hensyn til når de vokser så mye.

nå har jeg rein GD da, så kommer ikke til å gå, for å trene og sånt før ho nærmer seg 1 år:) da er den verste veksten ferdig, da begynner de å legge seg ut og bygge muskler etter det folk sier:) så jeg ville ventet med lange turer, men det er min mening:) men det går jo an å legge inn mange pauser også:lol:

har ikke noe minimum, Kita vokste 2kg i uka (noen få ganger 3kg) sånn ca til ho var 5-6mnd:) nå går det litt saktere, men er oppe i en vekt på 45kg og en høyde på 75cm nå:lol:

blir spennende å se fler bilder av ho, ser ut som ho blir en nydelig hund ;) en forkjærlighet for store hunder:)

men ingen grund til hysteri pga. stor hund, bare at valpen er mye større hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki :rolleyes2: Så det blir vel å gå og leke ute så mye hunden føler for selv da:)

Har ett småbruk jeg pleier å være ofte, og der blir det endel turgåing i fjellet, men hadde vert flott visst hun kunne vert med. Kan jo legge inn masse småpauser. Vet ikke om jeg hadde klart å vente ett helt år på å få hun med.. Synest det er skikkelig kos i fjellet:)

Så stor jenta di er da! :lol: Kommer vel til å bli en 65-70 kilo hun? :)

Forkjærligheten for store hunder har jeg også ;) Var jenta di veldig klumsete når hun var "liten" ? :lol: Hører at det er mange uhell når det gjelder gd valper. Snubling i bein osv. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...