Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå kommer gullet snart hjem ! :D


caro89

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

ja leik er jo bare bra=) ta ho med i fjellet du :lol: bare å ta pause underveis, så skal du nok se at det går bra :rolleyes2: ja regner med ay ho blir rundt 70kg :)

vi har ikke hatt noe uhell ennå :lol: men klart veldig grasiøs ville jeg ikke kaldt ho når ho var yngre :hmm: men vi har ikke hatt et eneste problem med bein og snubling osv ;) bank i bordet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da! :lol: I hvilken sammenheng traff du de?

Tusen takk :rolleyes2:

Tanta mi hadde valp på for hos Finn, Aysha heter hun :) Jeg ble som regel med når vi hun skulle innom. Da gjerne på treff både hos han og på Tyriheim. Vi var gjerne innom bare for å kosemose med valper også ;) Aysha hadde forresten et kull med Diablito, derfor sitter nok navnet litt godt igjen :hmm: Boerboel miljøet er virkelig et flott miljø med masse hyggelige mennesker! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Da har jeg fått litt ny info fra oppdretter igjen :P

Valpene har ett aktivitetsniva på 150% så var nesten klin umulig å fått tatt noen skikkelige bilder :)

Men kommer fler.. :P

De vokser fælt nå! Valpene ble veid på søndag, og da veide den minste 3,1 og den tyngste 3,5 :) Så det blir noen kraftige plugger hele gjengen!

:P

Jenta mi spiser litt opplødt fòr om dagen nå, det går ned på høykant, og det sees at hun får nok med næring og vell så det! :P liker å høre at jenta mi har det bra!

Diablita har ikke nok melk, og som om ikke det var godt nok så nekter hun nesten å amme de :whistle: (men med tanke på de sylskarpe valpetennene skjønner jeg hun litt.)

De har derfor begynt med avvenning tidligere, og dermed kan jenta mi kanskje komme hjem ett par dager før. Visst allt går som det skal selfølgelig, men jeg er litt glad i 8 ukers regelen å jeg, så vi får se.

Litt bilder av de "små"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console:

Skal hente ho om ca ei uke. Har ikke bestemt dagen enda :hyper:

Hvordan klarte jenta di seg når du hentet hun hjem? Vi skal kjøre i ca 8 timer med hun, så håper det går bra.

Pappan, Antares er svart. Men er nok fra hans linjer fargen kommer fra :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at boerboel er krevende, stemmer det? :console:

Det stemmer :hyper: spesiellt som unghund.

Men boerboelen er ikke like krevende som de fleste andre mastiff raser. Den skal være intelligent og lettlært.

Selv om boerboelen ser ut som en kamphund har den aldri blitt brukt i hundekamper, og er heller ikke typisk hundeaggresiv. :hyper:

Men det er jo en vakthund, så den trenger en stødig og tydelig leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer :hyper: spesiellt som unghund.

Men boerboelen er ikke like krevende som de fleste andre mastiff raser. Den skal være intelligent og lettlært.

Selv om boerboelen ser ut som en kamphund har den aldri blitt brukt i hundekamper, og er heller ikke typisk hundeaggresiv. :console:

Men det er jo en vakthund, så den trenger en stødig og tydelig leder.

Ok :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hyper:

Skal hente ho om ca ei uke. Har ikke bestemt dagen enda :hyper:

Hvordan klarte jenta di seg når du hentet hun hjem? Vi skal kjøre i ca 8 timer med hun, så håper det går bra.

Pappan, Antares er svart. Men er nok fra hans linjer fargen kommer fra :P

vi kjørte langt med min :lol: fra Skåne i Sverige, så 70mil ++ det gikk veldig fint :console:

ho sov hele turen hjem :P brukte nesten 9 timer:)

så kos deg med hunden i bilen og knytt bånn til den :lol:

kjempespent på å se snuppa de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg begynner å bli skikkelig spent selv nå :hyper:

Skal bli skikkelig kos å få henne hjem!

Håper bilturen går greit og hun er rolig, som di jente var, visst hun er det er det ikke noe problem. Bare redd for at hun skal bilsyk, blir ofte det selv..så får se hvordan det går :P kan tenke meg at det helt sikkert er jeg som kommer til å være mest urolig :hyper:

Har fått bestillt time hos veterinæren idag, valpen kommer jo før den er 8 uker, så da får den valpevaksinen når den akkurat er fullt 2 mnd her. :lol:

Både oppdretter og dyrlegen mente det var ved 8 ukers alder hun skulle vaksineres.. Men har lest mange plasser at det er ved 12 ukers alderen, litt forvirra :hmm: Men tar ingen sjangser, så gullet får uansett når hun er 8 uker :lol: Er vel det beste i og med at det ikke er kommet egen parvo vaksine.

Har også klart å sutret meg til siste plassen på valpekurset her jeg bor :) selv om lille frøkna mi egentlig er litt for ung. :console: Synest det er viktig og begynne tidlig, spes med sosialiseringen og tror ikke det skader. Hadde egentlig ikke noe valg heller, er ikke nytt valpekurs før til våren :P å det er lenge å vente på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! :D Vi reiser inatt for å hente hjem valpen vår :lol:

Vi reiser i 3 tiden inatt, så er vi hjemme hos oppdretter i 11 tiden imorgen tidlig, visst allt går som planlagt..

Gleder meg sånn til å se hun! :D

Og tenk, imorgen kveld er hun hjemme ! :)

Synest litt synd på samboern som må kjøre begge veier, uten å sove.. Men jeg har ikke lappen å vil helst være med valpen :)

Å han synest nå det er verdt det selv :D

Idag har jeg brukt dagen på å gjort hjemmet helt valpeklart. Har jobbet som en konge med å rydde vekk ting og dekket til hver eneste stikkontakt og ledning. Har kjøpt meg en anti-tygge spray som jeg har brukt på de tingen som absolutt ikke må tygges på ;) Måtte nett smake på den sprayen :wub: og fy flate til vond smak! Synest litt synd på valpen visst hun tygger på noe hun ikke burde...

Har derfor bare sprayet få ting som virkelig ikke burde tygges på.

Bestillte hundeseng på hooks for to-tre uker siden, har fortsatt ikke fått den.. Så jeg har lagd en midlertidig seng selv, håper hun liker den :aww:

Noen som har erfaring med de (hooks)? Og hvor lang leveringstiden egentlig pleier å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...