Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som lever opp til navnet sitt?


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Han lever opp til kennelnavnet synes jeg ja, som er Curias Bebop

Wiki: Bebop or bop is a form of jazz characterized by fast tempo and improvisation based on the combination of harmonic structure and melody.

Technically, bebop was characterized by fast tempos, complex harmonies, intricate melodies, and rhythm sections that laid down a steady beat only on the bass and the drummer's ride cymbal. Bebop tunes were often labyrinthine, full of surprising twists and turns.

Glede glede glede, hopp og sprett og i det hele tatt er han bare jazz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes nå egentlig det.

Even - Latruda's Even Long Shots Make It, jeg synes han har klart seg bra. Han fikk navnet fordi det var den første bernerhannen vi beholdt, og vi regnet med at det ville kunne gi noen endringer i flokken, samt at en har jo alltid drømmer og håp for en valp en beholder. Han fikk nå championatet sitt rimelig greit, han har aldri vært syk om en ser bort fra aldersplager nå, han har altså også blitt veldig gammel, og han er gull i hodet sitt. He made it!

X'en - Xkumle X-Faktorer av Hiselfoss. Det ligger mange drømmer og forhåpninger også til henne. Dermed måtte hun få det navnet - det er mange ukjente X-faktorer som skal klaffe. Foreløpig er vi mer enn fornøyd, men hun er jo ikke to år enda, så det er mange drømmer å realisere, men det er har også oppstått flere og nye drømmer/ambisjoner etter hvert som vi har blitt kjent med hverandre.

Ellers er det rart hvordan hunder ser ut til å vokse inn i navnene sine.

Vi hadde en hannhund som het Admiralen til hverdags, og han var en ubestridt flokkleder gjennom hele sitt liv. Han styrte flokken med stø pote, med en rolig selvsikkerhet som ga trygghet og ro i flokken, en ubesværet konfliktløser, dyktig i språk og herlig i vesen. Og fryktelig søt!

Vi hadde også Darkie, som på papiret het Latruda's Dark Lady - hun var en mørk skjønnhet (mørke bernertegninger), og bare hun fikk rast fra seg i valpetiden ble hun veldig snart en dannet, fin, elegant og rolig Lady.

Mens hennes søster Trulte fra første stund var en røverjente som fant på bøll, og var den som dro Darkie med seg på det lille av hyss Darkie gjorde i valpetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi heter Fire`n Ice. Skikkelig treffende og hadde jeg bestemt hadde hun blitt en Fire. Det er henne det, ja. Nå kaller jeg henne svært ofte Fifi og det er mer som en kontrast til den hun egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jo jeg egentlig at dere skulle si at ingen lever opp til kennelnavnet og bare til daglignavnet, da, så nå var dere bare dumminger. :)

Neida, takk for svar! Kom gjerne med fler! Baghera lever IKKE opp til kennelnavnet sitt, for han heter Bullebo's Game Over, og det er ikke mye Game Over i den bikkja der, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jo jeg egentlig at dere skulle si at ingen lever opp til kennelnavnet og bare til daglignavnet, da, så nå var dere bare dumminger. :)

Neida, takk for svar! Kom gjerne med fler! Baghera lever IKKE opp til kennelnavnet sitt, for han heter Bullebo's Game Over, og det er ikke mye Game Over i den bikkja der, altså. :)

Jeg vet om mange som ikke har levd opp til navnet sitt, jeg. The Winner Takes It All ble aldri noen stor utstillingsstjerne, Hope o' Glory fikk aldri championatet sitt, også videre - det er mange hunder som har fått ambisiøse navn de ikke fyller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike heter Walk On The Wild Side,og ja,man kan vel si at det har vært en liten wild side ved det å ha han :)

Felix heter Good Luck Charm,og det var vel kanskje et lite lykketreff at han kom inn i livet vårt akkurat da han gjorde,for jeg tror ikke timinga kunne vært bedre :) Og han er nok en lykkeamulett i seg selv,for at han ikke har skadet seg selv alvorlig enda er for meg et mysterium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange som ikke har levd opp til navnet sitt, jeg. The Winner Takes It All ble aldri noen stor utstillingsstjerne, Hope o' Glory fikk aldri championatet sitt, også videre - det er mange hunder som har fått ambisiøse navn de ikke fyller.

Men hvis en hund feks heter Soppen's Blodtørstige Balder, tror du den blir blodtørstig da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh ja *klappe*, artig tråd!

Estla; oppkalt etter en klok kone i Norrøn mytologi. Hunden var en klok gammel kone hele livet hun :)

Gizmo; Ja... en gizmo, dødsøt som dagen var lang, men fikk hun vann på seg forandret hun seg. Altså hun kunne være som natt og dag på ett blunk

Kimuktuk; Djevel på inuttspråk, og ja, han var en djevel. Ikke akkurat en enkel hund å ha i hus.

Quando: Hvor mye? på spansk Ja, og han lurte alltid på hvor mye han kunne få for å gjøre ting

Faro: Fyrtårn på portugisisk.... han var stor han, kanskje ikke alltid så lyst hode, men han var stor og trygg han :)

Zizco: oppkalt etter ett firma (cisco) som lager switcher og nettverkskomponenter... eller noe slikt. Altså jeg aner ikke hva de driver med, og jeg aner sjeldent hva Z'n driver med. Og det går som oftest veldig fort det han driver med som ingen andre spesielt interesserte forstår *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red Wolf's Amazing Ace:

Klippet fra Wikipedia:

"Den engelske formen av ordet er «ace» og det er bakgrunnen for hjørnetegnet «A» på internasjonale kortstokker. På engelsk kan forøvrig ordet «ace» også betegne eneren på terninger.

Esset, altså eneren, var opprinnelig det laveste kortet i kortstokken, men allerede i middelalderen var det vanlig å bruke ett eller flere av essene som trumf. I de svært gamle kortspillene omber og quadrille er f.eks sparesset alltid høyeste trumf - og det har til og med et eget navn: spadille.

I de fleste kortspill som spilles i dag regnes vanligvis essene som de høyeste kortene, men i noen kan de rangeres både som høyeste og laveste kort (f.eks poker og black jack). I de aller fleste kabaler ordnes imidlertid kortene fra ess (nederst) til konge (øverst)."

Og Amazing er jo engelsk for utrolig.

Så ja, jeg føler Ace lever opp til navnet sitt. Han er den utrolige nummer 1 :)

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jo jeg egentlig at dere skulle si at ingen lever opp til kennelnavnet og bare til daglignavnet, da, så nå var dere bare dumminger. :)

Jamen...han gjør jo det og, for han heter K9Madness Blade og er spinn hakke gæren (med skarpe tenner som fortsatt bommer på leka innimellom og treffer armen min) :)

Hjelper det om jeg sier at han også heter Baby her hjemme (kjært barn har mange navn) og er en skikkelig koseklump som gjerne ligger på rygg i armene mine og lager koselyder? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jo jeg egentlig at dere skulle si at ingen lever opp til kennelnavnet og bare til daglignavnet, da, så nå var dere bare dumminger. :)

Neida, takk for svar! Kom gjerne med fler! Baghera lever IKKE opp til kennelnavnet sitt, for han heter Bullebo's Game Over, og det er ikke mye Game Over i den bikkja der, altså. :)

Ha ha ha men jeg vet ikke hva casper betyr da :)

Ok... google her:

Kaspar betyr iallefall "keeper of treasure"... og han passer jo på meg da :) (neida bare tuller ha ha ha ha)

Casper: Royal

In German, the name Kasper means- a treasured secret.

Så nei, aner ikke jeg, så vidt jeg vet er han ikke kongelig iallefall.

Ellers er Casper i mitt hode et sterkt navn, og det er han, på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napori's Exterior Example- nuvel, med to blå i det siste lever hun vel ikke helt opp til navnet sitt.. Kallenavnet sitt derimot.. Zebra- sebraer er raske, stae og oppmerksomme dyr som lager mye lyd.. jepp det er min Zebra det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha men jeg vet ikke hva casper betyr da :)

Ok... google her:

Kaspar betyr iallefall "keeper of treasure"... og han passer jo på meg da :) (neida bare tuller ha ha ha ha)

Casper: Royal

In German, the name Kasper means- a treasured secret.

Så nei, aner ikke jeg, så vidt jeg vet er han ikke kongelig iallefall.

Ellers er Casper i mitt hode et sterkt navn, og det er han, på alle måter.

Casper the friendly ghost kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boris heter Soldronningens the man in black på stamtavlen.. du damen.. Eneste som han kan "leve opp" til det er at han ser ut som han går i smoking, med hvit skjorte inni :)

Ellers betyr Boris - Liten ulv. Noe han er noenganger.. for han er slu, frekk og freidig. Men pinglete med engang det kommer ukjente for nært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...