Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er du GOD på?

Midas

Recommended Posts

Skrevet

Alle er god på noe. Bedre enn gjennomsnittet på et eller annet. Hva er din gode egenskap som du eller andre virkelig synes du er god på?

Skrevet

Øhm. Jeg kan tegne ganske pene hester. Og så kan jeg en god del om barfotrøkt på hest, det synes sjefen min er fint. Ogsåå.. er jeg ganske selvoppofrende i jobben. Men det er jo fordi jeg veit jeg får igjen for det. Ellers enn det, tror jeg ikke det er så mye jeg er god på.

Edit: Åh, jo, jeg er jo SUPERgod på prokrastinering!! (hah, jeg har endelig lært meg å skrive det riktig, også!)

Skrevet

eneste er at jeg er flink med er hunder.

har fått mange kometarer på at jeg er et naturtalent med de å mange har spurt meg om råd.

ellers er jeg god på skolen men det driter alle i.

Skrevet

Jeg er god på alt! Neida. Jeg er flink til å forstå, til å se ting fra flere sider, til å tenke selvstendig og til å løse problemstillinger, og disse egenskapene kommer til syne i alt fra samtaler med venner, til diskusjoner på forum, til tentamener i politikk. :)

Skrevet

• Jeg er flink med hunder og kaniner (Værtfall det jeg har fått hørt..)
  • Jeg er kunsterisk og kan være ganske kreativ.
  • Jeg er flink til og finne løsninger på ting.
  • Jeg er flink til og lage mat, og lager ofte mine egene oppskrifter som jeg har hørt er veldig gode!
  • Jeg er flink til og ta bilder

Skrevet
eneste er at jeg er flink med er hunder.

har fått mange kometarer på at jeg er et naturtalent med de å mange har spurt meg om råd.

ellers er jeg god på skolen men det driter alle i.

Ingen som driter i det vel! Det er jo en super egenskap å være flink på skolen :)

Skrevet

Jeg er flink med hunder og kan mye om det :)

I tillegg er jeg ganske flink til å lage mat.... :)

Og jeg er ganske omsorgsfull mot de jeg er glad i :):)

Skrevet

Det sies at jeg har veldig god teknikk i klatring og at jeg kan nå langt hvis jeg bare har den rette veggen og en god klatrebuddy. Jeg er vel egentlig ikke virkelig god i noe, har aldri hatt tid til å bli det fordi jeg alltid har hatt så mange interesser - kan litt om mye liksom :)

Men egenskaper jeg selv setter pris på er at jeg har evnen til å se flere sider av en sak, er positivt innstilt til selv vanskelige problem og at jeg er utadvent.

Skrevet
Ingen som driter i det vel! Det er jo en super egenskap å være flink på skolen :)

jeg får aldri igjen for strevet på skolen. lærerene driter i meg og elevene driter i meg :)

Skrevet

+ jeg leser styggfort

- jeg husker nesten aldri boktittel/forfatter, så jeg må alltid sjekke sammendraget for å vite om jeg har lest boka før eller ei

+ jeg husker uviktige/dumme/morsomme/flaue ting og detaljer i mange herrens år

- se over..

+ jeg er et arbeidsjern

- jeg er sosialt lat (unntatt hunderelatert)

+ jeg er en god "kokk" og elsker å lage mat

- skap og kjøleskap blir ikke fyllt opp så variert som de burde

+ jeg er lojal og kan overse mange småting uten nag

- jeg har ingen prob med å kutte ut/glemme folk som har tøyd strikken for langt, tilgivelse finnes ikke i min ordbok

Skrevet

Jeg er flink til å skrive, ganske kreativ, og flink til å snakke for meg ... Og så er jeg flink med både hund og hest, og ganske så flink til å lage all annen mat enn spaghettisaus- som jeg av en eller annen grunn ALDRI får til noe bra. Sukk.

Skrevet

Eller jo, forresten, jeg er god på å lage flatbrød på gamlemetoden. Som om det er en nyttig egenskap liksom.

Skrevet

+ Flink til å kokkelere og bake.

+ Jeg er flink til å finne ting jeg vil ha informasjon om eller andre ønsker.

+ Flink til å lære meg litt om alt. vet aldri når det er nyttig :)

- Flink til å opplyse de uvitende...

+ Flink til å få ting unnagjort på en kjapp og effektiv måte.. (ikke at det kan gjelde meg selv da vel og merke)

Skrevet

Jeg er ekspert på å drite meg ut. :):):)

Ellers er det jeg er best på: hunder. Sikkert fordi det er det som interesserer meg mest av alt. :D

Og jeg er flink til å lage mat! Synes det er kjempemorsomt å prøve ut nye oppskrifter, helst egenkomponerte. :D

Skrevet

De aller fleste har et område hvor de er flinkere enn de fleste andre, akkurat som at de aller fleste har et eller annet hvor de er penere enn de fleste andre.

...men jeg har faktisk ingen sånn flinkere enn andre-ting... Jeg er sånn ganske flink på en del ting, men det er ikke et eneste område hvor jeg ikke kjenner noen som er flinkere enn meg... Derimot ER jeg ganske flink på å se disse områdene hvor folk er flinkere og penere da... Det er kanskje noe...? :)

Skrevet

Hm, hm, hm...

Håndtere hester

Ri (Aldri lært, kun av erfaring)

Håndtere Fibi

Tegne når jeg gidder

Synge

Spille teater

Også har jeg en enorm samvittighet. Vet ikke helt hvor bra det er, men gjør iallefall at jeg ikke greier å være sånn veldig slem :)

Skrevet

Ok, nå skal jeg tørre å skryte litt, for en gangs skyld.

Jeg er flink i webdesign og fotografi.

Jeg er et naturtalent i rettskriving. Dette kan være både fint og litt dumt. Jeg har nemlig store problemer med å lære grammatikkregler, siden jeg aldri bruker dem. Dette gjelder både norsk (nynorsk) og engelsk. Fikk 6 i skriftlig i begge fag.

Nå er jeg ikke feilfri, men jeg ser på meg selv som flink til dette i forhold til alderen min.

Det er egentlig det jeg er skikkelig flink til, men er flink til mange flere ting.

*Flau nok for resten av året.*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...