Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening

Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

1. 1.

• Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

• Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6

Recommended Posts

Det skjønner jeg veldig godt :whistle:

Går på bronsemerke kurs nå, og igår fikk jeg vite at prøven er i begynnelsen av november.

Da døde jeg litt på meg hehe.

Men, dere var veldig flinke på onsdag *imponert*

(Er liksom første gang vi fikk sett ordentlig på hverandre)

Så hvis vi får til noen sånne treninger til, bør det bli bra!

(Er spent på hvordan Ellie gjør det neste gang, da skal hun ikke være like sliten! )

Hoho, jasså ja. Går nok kjempebra! Kanskje jeg skal melde meg på kurs også. Hmm.

Hehe, jo takk. Det gikk ikke så værst. Hadde jo til og med så god kontakt at han tryna ned i det hølet :jump:

Selv om jeg syntes dere var flinke, så blir det nok enda bedre når det ikke har vært action hele dagen. Forstålig at det ikke er full krutttønne da liksom. :)

Og litt skeptisk til hender... Så en blanding av det gjør det vanskelig :banana:

Min er generelt skeptisk til folk, så han kvepper unna. Men han kurra hvertfall ikke. :cheer:

Så du er ikke alene om å måtte trene mye på det. Årnær sæ vøtt.

Søndager duger det, og vi blir med på onsdag.

Det trener forresten andre der på tirsdager også, og de har ikke gitt uttrykk for at vi er i veien hvertfall.

Såppas får de tåle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hvor i Lillestrøm skal man møte?

Ser at det er flere her som trenger hjelp med tannvisningen, det gjør jeg også. Er ikke bare greit når dyret elsker alle mennesker og vil rundkysse alle sammen i ansiktet :whistle:

og fellesdekk hadde vært fint å få trent litt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Lillestrøm skal man møte?

Ser at det er flere her som trenger hjelp med tannvisningen, det gjør jeg også. Er ikke bare greit når dyret elsker alle mennesker og vil rundkysse alle sammen i ansiktet :whistle:

og fellesdekk hadde vært fint å få trent litt på?

Bak rådhuset sånn ca ved det hvite huset der :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tittet litt på denne tråden, og lurt litt på å dilte med dere med et dyr eller to... Men det er jo litt vanskelig å få grepet på *når* disse treningene finner sted :whistle:

Som regel 19, men nå i mørketida prøver vi av og til å få tatt det kl 18 :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tittet litt på denne tråden, og lurt litt på å dilte med dere med et dyr eller to... Men det er jo litt vanskelig å få grepet på *når* disse treningene finner sted :wub:

Normalt sett på Tirsdager, men siden at flere av de som trener skal på forskingsforum hund er det satt til onsdag. også prøver vi nå å finne ut en dag til med klokkeslett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at så mange kan komme i morgen. Vi kan komme kl 18 i hvert fall. På søndager er 13/14-tiden perfekt. :wub:

Turbobensen: Blir som regel en fellesdekk eller tre :)

Ellers er jeg ikke på forskningsforum hund allikevel i dag :) Ble skikkelig dårlig i natt nemlig, og har enda ikke klart å bli kvitt kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det hørtes veldig fristende ut å bli med her.. det er bare det at det er et lite stykke til Lillestrøm når man ikke har bil..

Er det noen her som bor i Bærum-området og som tar kollektiv trafikk til Lillestrøm? Hvordan er det, og hvordan ligger prisene? Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det hørtes veldig fristende ut å bli med her.. det er bare det at det er et lite stykke til Lillestrøm når man ikke har bil..

Er det noen her som bor i Bærum-området og som tar kollektiv trafikk til Lillestrøm? Hvordan er det, og hvordan ligger prisene? Noen anbefalinger?

Jeg er ikke kjent i Bærum-området overhodet, men gikk inn på www.trafikanten.no og søkte fra Bærum til Lillestrøm, ankomst før kl 18.00. Da kom det opp litt forskjellige alternativer i Bærum-området, så jeg valgte bare Bærum sykehus jeg. Derfra går det et tog til Sandvika, og så et fra Sandvika til Lillestrøm. Sammenlagt reisetid 1t og 14min, men da er det inkludert 15min ventetid i Sandvika, og du er framme i Lillestrøm 18.07.

Pris aner jeg ikke, men kan tenke meg det koster litt med mindre du har noen form for månedskort ellernoe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bor jeg 15 min unna Oslo S. Så da er vel tog greiest. Har desseverre bare Oslo månedkort, men må vel bare betale litt ekstra. Får prøve meg på søndag hvis dere har trening da!?

Ah, ok. Isåfall har du jo bare rundt en halvtimes tid med reise, og kanskje en 50lapp i utgift for å komme deg dit. Tør å påstå at det er vel verdt det, hehe. :wub:

Ser ut til at det blir en trening på søndag ja, vi er i alle fall med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok. Isåfall har du jo bare rundt en halvtimes tid med reise, og kanskje en 50lapp i utgift for å komme deg dit. Tør å påstå at det er vel verdt det, hehe. :whistle:

Ser ut til at det blir en trening på søndag ja, vi er i alle fall med.

Da tror jeg vi sees på søndag, med mindre noe skulle dukke opp! Skulle dog gjerne vært med idag, men har trening med klubben her i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det trening på søndag fra 13.00 og utover. Er det noen som ikke kan komme før 14.00 så er det greit :innocent:

Jeg kommer om noe ikke helt uventet skjer, så lurer på hvem andre som kommer og om noen andre kommer til 13.00. Greit å vite så jeg slipper å stå der alene en halvtime-time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Egen plass i sofaen var en lur løsning ja, takk for tips! 
    • Stikkordet her er å være konsekvent, og ha tydelige signaler. Våre hunder fikk lov å være i sofaen hjemme, men ikke hos mine foreldre. Jeg mistenker dog at de hadde sneket seg opp i sofaen om de hadde fått være alene i stuen hos mine foreldre, men de prøvde seg sjelden ellers. Helt til minstemann lærte at han fikk lov når teppet hans lå der. Og det er forsåvidt en mulig løsning. La hunden få lov til å være i sofaen, men kun på sitt eget teppe. Da kan man ta teppet bort når man skal ha gjester, f.eks. Teppet blir da et tydelig fysisk signal på når det er lov og ikke. Satte hunden min poten utenfor teppet så var det umiddelbart ned fra sofaen. Men jeg vil nok være supernøye på at hunden ikke har tilgang til sofaen alene før den er ganske trygg alene og drillet på at sofaen er forbudt område uten tillatelse.
    • Hei! Får snart valp i hus og ønsker å være konsekvent og tydelig med treningen fra starten av. Har et dilemma når det gjelder det å la hunden være i sofa og seng(min seng altså). Jeg ønsker ikke at hunden skal hoppe opp i sofaen uten lov eller uten invitasjon. Jeg passet en hund en gang som tok det som en selvfølge at den skulle oppi alt av senger og sofaer, og det ble et problem når det var gjørmete og våte poter, løpetid, besøk som ikke likte hunder osv. Passet også en hund som ikke fikk lov, men jeg lot den komme opp i sofaen EN gang, og da forventet den at det var lov hele tiden... Jeg har egentlig lyst til å kunne kose med hunden i sofaen når hunden er ren og tørr. Er det overkommelig å trene hunden til å kun komme opp i møbler på invitasjon, eller bør man være konsekvent på at dette ikke er lov? Og om man satser på å trene på at den skal inviteres opp, hvordan går det da når den er alene hjemme? Hører stadig vekk at folk angrer på at de ikke var mer konsekvente med hundene tidligere. Noen som har erfaringer med dette som vil dele de med meg? På forhånd takk!   
    • Vi er en familie som ser etter en labrador retriever som både skal være en trygg familiehund og god turkamerat. Vi er relativt aktive, glade å gå på tur, har hytte på fjellet, tilgang på hytte ved sjøen, og bor på østlandet i et hus med en romslig hage og nærhet til marka. Barna i familien er 8+ år. Vi er nybegynnere å regne når det gjelder å eie hund, men har hunder i nær familie og far i familien er vokst opp veldig nærme besteforeldre som under oppveksten hadde tre labradorer på rad. Det er viktig for oss at hunden kan passe i en familiesetting, men samtidig være aktiv og glad i å komme seg ut: Trene apport og søk, være med på telttur, lange langrennsturer, joggetur, fisketurer osv. Far er jeger og kan tenke seg å ha hunden med som apporterende kompis i skogen/fjellet. Og som kan trene apport i skogstjern når fisken ikke vaker. Robust gemytt og godt lynne et must, så den må også klare å slappe av når den er hjemme og ha en fungerende "av-knapp". Så vi ønsker ingen kraftig hund med kortere ben som man kan få inntrykk av at en del av utstillingslinjene kan bli. Vi er i dialog med noen oppdrettere av jaktlabrador, men skulle også gjerne kommet i kontakt med noen oppdrettere som er seriøse og som avler frem "lettere" labradorer som ikke nødvendigvis utelukkende er fra jaktlinjer. Noen anbefalinger?
    • Ånei kjære deg, så uutholdelig trist!! Ord blir så fattige, men jeg kjenner det i hele kroppen hvor tomt og stille alt blir i en slik situasjon. Kondolerer!! RIP Ariel❤️❤️❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...