Gå til innhold
Hundesonen.no

Kronprinsparet har kjøpt labradoodle fra D H


KristinR

Recommended Posts

Enig i det, er ikke noe å lage oppstyr over etter min mening... Enhver hundeeier, kjent eller ukjent, burde selv få velge hva slags hund som passer dem. Er det en hund av blandingsrase eller en labradoodle, javel.

Greit nok at de er offentlige personer, men alt i livet deres burde virkelig ikke styres av offentligheten fordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Takk, men dette er noe man aldri vil få stopp på. For er man mot avl på blandingshunder så er man i enkeltes øye motblandingshudner og mener de skulle vært avlivet osv. Og man tror de bare er dritt. Og man liker dem ikke. Og man er slemme og ja gudene vet. De som har blandingehunder (mange av dem) klarer ikke å se lengre enn at man "ikke liker". De dropper å få med seg planlagt avl på blandingshunde rog spekulasjoner på enkelte blandinger. De blokkerer totalt så lenge de ser noe med "ikke liker". Det er veldig synd, for de ville hatt mye å lære.

Men det sier seg jo egentlig selv at de har lite kunnskaper når de kommer med at blandingshunder er friskere enn renrasede, også har de null å vise til. Det er ret og slett totalt angrepsposisjon for å forsvare noe. Og agressive eiere vil vi jo gjerne ha.

Familien min har altid hatt blandingshunder, men vi er alle enige om det samme. Blandingshunder er ikke uforbeholdent friskere enn renrasede hunder, lever lengre eller er sunnere. Skulle ønske flere hørte etter når man sier at man er i mot planlagt blandingsavl av gud og hvermann isteden for å gå i forsvarsposisjon. Mange av de jeg møter som har blandingshund sier også at de har hatt raser med mye sykdom før så nå har de blandingshund.Fordi de er friskere. Kanskje rasene de har hatt har en del å gjøre med synet på blandingshunder å gjøre?Mens det bare kommer til uvitenhet.

Men sånn er det med alt. Skjønner at folk er skeptiske men å antyde at den type hund har dårligere gener enn renrasede er jo også tegn på at ikke alle har satt seg inn i hvordan den er og jeg er iallefall veldig fornøyd med min.Jeg kan jo få uttale meg om denne "rasen" når jeg har den selv.Derfor blir jeg litt provosert av folk som kritiserer denne type hund og som kanskje ikke vet 100% hvordan den er til daglig.Sier heller ikke at den er bedre enn andre hunder men heller ikke noe dårligere.

Hmm. Tror heller man mener det er blandingen av gener som er uheldig. Detter er ihvertfall en av de siste hundene jeg ville velge hvis jeg ville ha en allergivennlig pels. Da hadde jeg valgt renraset. Av grunner som alt er nevnt her i tråden.

Men vi har heller aldri tatt imot en blandingshund fra noen som avler de med vilje. Og det er noe jeg kommer til å fortsette med også. Er det viktig for meg å ha en hund jeg kan forutse fremtiden til minst 80% finner jeg en renraset hund. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med at kronprinsparet har valgt seg blandingshund, er jo at de er såppass profilerte. Etterspørselen etter denne "rasen" kommer til å eksplodere, og resultere i enda flere useriøse "oppdrettere" som ser muligheten til å blande hva-det-nå-skulle-være-som-likner-litt for å tjene en slant :whistle:

sorry, men skjer ikke det allerede med f.eks alle miniatyrer?

Hva er egentlig galt med blandingshunder? Jeg forstår greia med useriøs avl fører til dårlig helse osv.. Men likevel.. Parrer man en rottweiler av topp avstamning med en schæfer av topp avstamning,så er vel ikke sjansen for å få en syk hund noe større enn om både rottisen og schæferen hadde vært parret rent? Bare et eksempel så jeg trenger ikke høre hvor teit det ville være og blande to slike raser. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge et kjent ukeblad måtte MM til lege i hui og hast, etter å ha fått seg et bitt av denne fantastiske blandingshunden! :lol:

En rift i leppa ja.. Valp=lek=småskader.. I følge ukebladet var det svært så dramatisk men i følge slottet var det hele udramatisk..

(Vaar ikke jeg som kjøpte bladet! :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge et kjent ukeblad måtte MM til lege i hui og hast, etter å ha fått seg et bitt av denne fantastiske blandingshunden! :)

He. he! Denne kommentaren har vi ventet på skulle komme.. Hun lekte med hunden og den fikk tak i leppa.. Ikke noe mer villt og dramatisk enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg vil de gå ut med at det er allergivennlige hunder, og det finnes ikke noe som heter det, da alle hunder har allergener og man ikke har noen garanti for at man som allergiker vil tåle disse hundene.

Samboeren min er allergisk mot hunder, men det finnes faktisk allergivennlige hunder. Man må selv sjekke om man tåler dem eller ikke ved å passe på en eller dra til testhjem.

Allergifrie hunder er en helt annen sak, det finnes ikke, siden det jo er allergener hos alle hunder som du sier, men det er altså stor forskjell på allergifri og allergivennelig. Uten at det hadde noe med prinsen å gjøre. Han skal få gjøre hva han vil uten at jeg kommenterer det eller leser om det i Se&Hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er allergisk mot hunder, men det finnes faktisk allergivennlige hunder. Man må selv sjekke om man tåler dem eller ikke ved å passe på en eller dra til testhjem.

Allergifrie hunder er en helt annen sak, det finnes ikke, siden det jo er allergener hos alle hunder som du sier, men det er altså stor forskjell på allergifri og allergivennelig. Uten at det hadde noe med prinsen å gjøre. Han skal få gjøre hva han vil uten at jeg kommenterer det eller leser om det i Se&Hør.

Her i huset valgte vi goldendoodle pga allergi og røyting samt endel andre gode egenskaper som vi ønsket av vår hund. Vi var inneforstått med at det ikke medfulgte garantier for hverken røyting eller allergi, men tok allikevel sjansen og er strålende fornøyd. Ingen som har begynte å snufse her i allefall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...