Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand


Izziebelle

Recommended Posts

Hvordan har det gått med dagens deltagere? Hvordan var ringene? (tenker spesiellt på de som var ute..)

Håper dere har hatt en flott dag og lykke til for de som stiller i morgen (er vel kanskje finaler og sånn der i skrivende stund)

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok dag, Aris 1AK, 3AKK, CK. I dag var det 12 hanner i åpen klassen hvorav 8(!) stod for championatet (+ 2stk i champ. klassen). Kritikken stemte stort sett helt - så da var det helt greit!

Avlsgruppen ble BIS (i hard konkurranse med seg selv...)

Gr. resultatene jeg husker er vel:

Gordon Setter vant gr 7

Kerry Blue gr 3 (dette har jeg hørt, ikke sett, så litt forbehold, hehe..)

Flaten vant gr 8

Greyhound gr 10

BIS oppdretter : ESS - kennel Zelini

BIS avls: Flat - H. West Side Story

BIS vet: Wheaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok dag, Aris 1AK, 3AKK, CK. I dag var det 12 hanner i åpen klassen hvorav 8(!) stod for championatet (+ 2stk i champ. klassen). Kritikken stemte stort sett helt - så da var det helt greit!

Avlsgruppen ble BIS (i hard konkurranse med seg selv...)

Gr. resultatene jeg husker er vel:

Gordon Setter vant gr 7

Kerry Blue gr 3 (dette har jeg hørt, ikke sett, så litt forbehold, hehe..)

Flaten vant gr 8

Greyhound gr 10

BIS oppdretter : ESS - kennel Zelini

BIS avls: Flat - H. West Side Story

BIS vet: Wheaten

Du kom meg i forkjøpet angående BIS oppdretter gitt :lol: Vet du forresten om det var mange som konkurrerte der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baghera fikk 1, 1, HP og Beste veteran i dag, men vi gadd i gå i BIS-veteranfinalen. Stod opp fire i natt, så var ganske ferdig da vi var ferdig i ringen. :lol: Jeg stilte også en junior boxerhann (ehe, jeg tør ikke stille Nemi liksom, men jadda), og han fikk 1, 2, HP. Jeg hadde en HP-dag i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon debuterte på "ordentlig" utstilling i dag. Han ble 9 mnd for 4 dager siden, og stilte for første gang i juniorklassen. Og han gikk likså godt bort og VANT! Pene gutten fikk 2 røde og 1 rosa sløyfe i dag. CK og greier. Nå gleder vi oss bare til neste utstilling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke helt dagen idag heller vi... tror jeg kommer til å droppe å stille bikkja til hun blir nærmere to, for hun har bestemmt seg for å vokse litt til, og er derfor høy over rumpen. Vi endte med en blå slufse vi, ikke egentlig det vi reiste dit for, men pyttsann, bikkje gjorde det supert i ringen, men trenger vist mer ringtrening :) Så da får vi gå på masse ringtreninger frem til jeg bestemmer meg for å dra henne ut igjen! :) Også fant jeg ut idag at neste ustilling ikke er før august :D det syns jeg er über lenge til :lol:

Vi fikk en helt grei kritikk, han likte det meste med henne, men kunne tenkt seg en litt strammere front for dagen, helt greit, slik som hun gikk så virket det nok som om hun hadde løs front (pølse + Betty = hehee *host* ikka alltid like fin gange nei...)

For det er første gang vi har fått "løs front", hehe.

Så, får vi se da, om bikkjedyret klarer å dra i land noe når hun har fått vokst seg ferdig, nå har hun nemlig også litt lite hode i forhold til kroppen :D

Jeg kan vel ikke egentlig si meg fornøyd med en blå, men vi har jo andre muligheter...

Dessuten så fant jeg ut idag at vi er utrolig bortskjemte, vi gråter for en blå, en hp.... Men andre gråter gledes tårer for en hp, en blå, en flat rød....

Jeg gremmes ..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som Bella venter valper med, Ola Odelsgutt av Hiselfoss, ble beste hannhund og BIR! :)

Og hans sønn, Yo-yo Bentley av Hiselfoss ble 2BHK med cert og res.cacib. Det var hans andre storcert på under en måned! Ola gir fine avkom han. :lol:

Grattis til dere som ble fornøyde i går, og lykke til alle som stiller i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som Bella venter valper med, Ola Odelsgutt av Hiselfoss, ble beste hannhund og BIR! :P

Og hans sønn, Yo-yo Bentley av Hiselfoss ble 2BHK med cert og res.cacib. Det var hans andre storcert på under en måned! Ola gir fine avkom han. :P

Grattis til dere som ble fornøyde i går, og lykke til alle som stiller i dag!

Og i dag, på berner/nuffespesial gjentok de bragden: Ola beste hannhund og BIR og Bentley 2 bhk med cert! Finingene det!

Gratulerer også til Emma med fine resultater i helgen. :P Utrolig surt med X'en i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag, på berner/nuffespesial gjentok de bragden: Ola beste hannhund og BIR og Bentley 2 bhk med cert! Finingene det!

Gratulerer også til Emma med fine resultater i helgen. :PUtrolig surt med X'en i dag!

Hva skjedde med X'en? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det veldig bra med mine beardiser. Theon ble beste hanne med cert og cacib og bim, SusanneL sin Mac ble 2. beste hanne. Kicki ble 2. beste tispe med cert og R-cacib som blir cacib i og med at Milla til SusanneL, som ble bir allerede er int. uch. Så jeg fikk full uttelling i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Da er vi hjemme og er fornøyd, men fikk ikke helt det vi var ute etter.

Blaze ble BIR og Talli 3.BTK m/CK. For dommer Avi Marshak fra Israel.

At Talli ikke fikk cert mot den unghund tispen viste jeg egentlig før vi gikk inn i ringen. Den var av dem kompakte typen og mot Blaze og den så blir Talli den "odde" selv om hun ikke har noen feil. Hun blir bare litt vel "sporty" liksom *ler*

Men dem uten for ringen sier at Talli beveger seg mye bedre nå og det er posetivt. Da har iallefall ting begynnt å feste seg så får vi bare spare litt kropp på henne. Det kommer vel når hun er 3-4år eller noe :P

Talli sin kritikk i Brukshund klassen:

Typical bitch with correct proporsjons. Correct prop scull-muzzel could have more underjaw. Correct bite-eyes-ears.

Correct topline, medium angulasjon, deep chest.

Straight on parallell frontlegs. Correct feet, coat, colour. Correct movment.

Blaze sin kritikk i champ:

Typical, compact, correct proporjons and bones. Typical head, correct eyes, bite, ears. Exellent topline-front.

Correct coat (a little bit wavy) Exellent movment.

(det med pelsen får jeg ALLTID fra dommere fra land hvor AK ikke fins, men det stilles WK :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag, på berner/nuffespesial gjentok de bragden: Ola beste hannhund og BIR og Bentley 2 bhk med cert! Finingene det!

Gratulerer også til Emma med fine resultater i helgen. :P Utrolig surt med X'en i dag!

Utrolig surt med X'en ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Hjemme igjen, og fornøyd med dagen. MollyC ga et godt resymè av vår dag i ringen - oss to med to beardiser hver - og det var hele rasebedømmelsen... Så godt at vi fikk dele litt på godene i hvertfall!

Min Milla ble også plukket ut blant de 6 i gruppa, men ikke plassert. Men som alltid hyggelig å få vist seg litt i den store ringen også, såklart..

En utrolig blåsete utstilling, ufattbart at ikke alle telt flakset rundt der helt ukontrollerbart... Gode ringer på grusbane for oss som stilte ute - og veldig godt med plass rundt dem.

Men hørte at vi var mer heldig med været enn de som stilte på lørdagen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Hjemme igjen, og fornøyd med dagen. MollyC ga et godt resymè av vår dag i ringen - oss to med to beardiser hver - og det var hele rasebedømmelsen... Så godt at vi fikk dele litt på godene i hvertfall!

Min Milla ble også plukket ut blant de 6 i gruppa, men ikke plassert. Men som alltid hyggelig å få vist seg litt i den store ringen også, såklart..

En utrolig blåsete utstilling, ufattbart at ikke alle telt flakset rundt der helt ukontrollerbart... Gode ringer på grusbane for oss som stilte ute - og veldig godt med plass rundt dem.

Men hørte at vi var mer heldig med været enn de som stilte på lørdagen...

Susanne

Uten hammer hadde teltet vårt føket til himmels, flere ganger enn man kan telle på en hånd, for å si det slik.

Men det var litt lite sol på lørdagen, så det ble kaldt med blazer i de verste vindkastene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det veldig bra med mine beardiser. Theon ble beste hanne med cert og cacib og bim, SusanneL sin Mac ble 2. beste hanne. Kicki ble 2. beste tispe med cert og R-cacib som blir cacib i og med at Milla til SusanneL, som ble bir allerede er int. uch. Så jeg fikk full uttelling i dag.

Grattis så mye :P.

Da er vi hjemme og er fornøyd, men fikk ikke helt det vi var ute etter.

Blaze ble BIR og Talli 3.BTK m/CK. For dommer Avi Marshak fra Israel.

Grattis med BIR - og "kondolerer" med "bare" 3. btk *flir*. Tusen takk for en trivelig tur :P.

Min Milla ble også plukket ut blant de 6 i gruppa, men ikke plassert. Men som alltid hyggelig å få vist seg litt i den store ringen også, såklart..

Grattis til Milla også :P. Det ER artig å gå i gruppa, det er jo også viktig å få vist fram rasen synes jeg :D.

Unge heller Willersen var jo også i ilden, og sin unge alder til tross, slo han nok en gang til med CERT og BIR - og i dag ble han 3. BIG! Jeg er nesten litt lamslått, jeg :P. Vi stilte for Åke Cronander, og Willy fikk slik kritikk:

"Utmerket type. Mycket tiltakande helhet, mycke velutviklet junior. Vakkert hode og uttrykk. Bra hals, meget utviklet kropp. Gode vinkler, utmerket pelskvalitet. Utmerkede bevegelser."

1 JK, 1 JKK, CK, 1 BHK, CERT (CACIB), BIR, 3. BIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge heller Willersen var jo også i ilden, og sin unge alder til tross, slo han nok en gang til med CERT og BIR - og i dag ble han 3. BIG! Jeg er nesten litt lamslått, jeg :P. Vi stilte for Åke Cronander, og Willy fikk slik kritikk:

"Utmerket type. Mycket tiltakande helhet, mycke velutviklet junior. Vakkert hode og uttrykk. Bra hals, meget utviklet kropp. Gode vinkler, utmerket pelskvalitet. Utmerkede bevegelser."

1 JK, 1 JKK, CK, 1 BHK, CERT (CACIB), BIR, 3. BIG

Er det mulig??? For en utstillingskarriere han har hatt allerede i sitt unge liv! Gratulerer så mye! :P

Og gratulerer til alle andre som er fornøyde også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ble jeg innmari skuffa resultatmessig. Blåsløyfe av en kroatisk allround dommer som synes Marco var liten og lav (han er idealhøyden og veldig kraftig) og så hadde han åpne vinkler og trang front. Kritikken var en klar blå, men veldig ufortjent i mine og de fleste andre sine øyne. Men sånn kan det gikk. Utrolig nok ble BIR gitt til Marco sin kullsøster Navdi, de 2 er like som 2 dråper vann så greia der skjønner jeg ikke, men det får nå være.

Proff handler som tok med seg 2 lapphunder fra Finland og makan til kjerring! Skikkelig dårlig stil med å påstå at andre deltakere ødela for tispa hennes og bla bla bla, kritiserte dommeren for at Navdi ble BIR osv. Dårlig stil synes jeg.. :P

Morsomt å se finalene! Vanvittig mange flotte hunder å se på. Den peneste samojeden jeg noensinne har sett ble 2BIG og japaneren som ble BIG var rimelig lekker den også :P

Alt i alt en fin dag, til tross for en litt sur blåsløyfe.. Men han var super flink i ringen, viste seg fra sin beste side og var virkelig i slaget. Synd at det er de dagene som bikkja virkelig er flink som det går litt dårlig.. hhee

Grattis til alle med flotte resultater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...