Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand


Izziebelle

Recommended Posts

Gratulerer folkens! Og trøst med "bedre lykke neste gang" til de som ikke er så happy (veldig lett for å si en som ikke driver med utstilling, men jeg skjønner såpass at det kan være bittert noen ganger i ringen, og ikke minst urettferdig!).

Så et spørsmål for en dummy her.. hva er BTK? Og BHK? etter å ha sett vitsingen om drag queen Dennis i akkurat-nå-tråden, så skjønner jeg at her er det noe jeg har gått glipp av..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen! :P

Så et spørsmål for en dummy her.. hva er BTK? Og BHK? etter å ha sett vitsingen om drag queen Dennis i akkurat-nå-tråden, så skjønner jeg at her er det noe jeg har gått glipp av..?

BTK = Beste Tispe Klasse, BHK = Beste Hannhund Klasse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge heller Willersen var jo også i ilden, og sin unge alder til tross, slo han nok en gang til med CERT og BIR - og i dag ble han 3. BIG! Jeg er nesten litt lamslått, jeg :P. Vi stilte for Åke Cronander, og Willy fikk slik kritikk:

"Utmerket type. Mycket tiltakande helhet, mycke velutviklet junior. Vakkert hode og uttrykk. Bra hals, meget utviklet kropp. Gode vinkler, utmerket pelskvalitet. Utmerkede bevegelser."

1 JK, 1 JKK, CK, 1 BHK, CERT (CACIB), BIR, 3. BIG

FANTASTISK! :P

Nå har jeg nettopp skrevet grattis, i akkurat nå-tråden, uten at jeg visste resultatet :P Men steike, gutten gjør det jo knallbra! Ikke så rart, han er jo nydelig! -Hehe! Ikke at jeg kan rasestandaren til briarder egentlig...men han har det lille ekstra! SJARM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge heller Willersen var jo også i ilden, og sin unge alder til tross, slo han nok en gang til med CERT og BIR - og i dag ble han 3. BIG! Jeg er nesten litt lamslått, jeg :P. Vi stilte for Åke Cronander, og Willy fikk slik kritikk:

"Utmerket type. Mycket tiltakande helhet, mycke velutviklet junior. Vakkert hode og uttrykk. Bra hals, meget utviklet kropp. Gode vinkler, utmerket pelskvalitet. Utmerkede bevegelser."

1 JK, 1 JKK, CK, 1 BHK, CERT (CACIB), BIR, 3. BIG

WOW! Gratulerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig??? For en utstillingskarriere han har hatt allerede i sitt unge liv! Gratulerer så mye! :P

Ja, jeg må si jeg er noget himmelfallen selv over dette. Det overgår vel nesten mine villeste fantasier, det der :D.

Farsken da Siri, fått deg en skikelig cert-samler du :P

*Flir*... Det kan se sånn ut ja - og jeg tipper det er en del som irriterer seg grenseløst over det i rasemiljøet etterhvert (iallefall enkelte svensker *ler*).

Gratulerer med de fiiiine resultatene, fy søren gutten gjør det bra!

Tusen takk for det :P.

FANTASTISK! :P

Nå har jeg nettopp skrevet grattis, i akkurat nå-tråden, uten at jeg visste resultatet :P Men steike, gutten gjør det jo knallbra! Ikke så rart, han er jo nydelig! -Hehe! Ikke at jeg kan rasestandaren til briarder egentlig...men han har det lille ekstra! SJARM!

Takker takker :P. Ja, han HAR sjarm, den gutten, og når han i tillegg faktisk ER veldig velbygd og ser bra ut så er det jo en nesten uslåelig kombinasjon *ler*.

WOW! Gratulerer :P

Tænkju :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
*Flir*... Det kan se sånn ut ja - og jeg tipper det er en del som irriterer seg grenseløst over det i rasemiljøet etterhvert (iallefall enkelte svensker *ler*).

:P Men altså nå har han jo alle Cert så nå kan jo du slutte å stille ham fram til han blir 2år. Liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze ble BIR og Talli 3.BTK m/CK.

Grattis så mye :D Gjør ingenting å få plassering på begge to liksom, hurra :P

I dag gikk det veldig bra med mine beardiser. Theon ble beste hanne med cert og cacib og bim, SusanneL sin Mac ble 2. beste hanne. Kicki ble 2. beste tispe med cert og R-cacib som blir cacib i og med at Milla til SusanneL, som ble bir allerede er int. uch. Så jeg fikk full uttelling i dag.

Grattis, grattis :P

Så godt at vi fikk dele litt på godene i hvertfall!

Hehe, slik en fin innstilling å ha, tipper dere hadde det hyggelig i rase-ringen når man kan dele slik :P

Unge heller Willersen var jo også i ilden, og sin unge alder til tross, slo han nok en gang til med CERT og BIR - og i dag ble han 3. BIG!

Jeg har såååå lyst å si: "hva var det jeg sa", men jeg skal la det være og heller si grattis :P

UtstillingsNorge, pass opp, et stort svart skogstroll har inntatt ringene :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Men altså nå har han jo alle Cert så nå kan jo du slutte å stille ham fram til han blir 2år. Liksom :D

Jamen DET har du jo helt rett i! Sparer jo masse penger også *ler*.

Jeg har såååå lyst å si: "hva var det jeg sa", men jeg skal la det være og heller si grattis :P UtstillingsNorge, pass opp, et stort svart skogstroll har inntatt ringene :P:P

Du kan godt få lov til å si "hva var det jeg sa" altså *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake fra Kristiansand, solbrent, sliten, trøtt og mørbanket i kroppen - mange tegn på at det har vært en god helg, med andre ord!

Lørdag stilte vi på NKKs utstilling, hvor både Even og X'en vant sine klasser med HP. Even fikk i sin kritikk som avslutning "en veteran eieren kan være stolt av", og det er jo veldig hyggelig sagt av dommeren! Mens i X'en sin sto det blant annet "ikke i topp pels", og det er høflig formulert :P Hun er ikke ferdig i kroppen, så derfor ingen CK. Men jeg er fornøyd så lenge jeg får HP på unghunden min, jeg ser selv at hun vil trenge tid på å bli ferdig. Så gleder vi oss stort over at pappa'n ble BIR og plukket ut i semi i gruppa, vi gleder oss stort over at mamma'n ble beste veteran, 3 BTK og BIS3 veteran! Hannhundcertet gikk til en lekker halvbror av X'en, veldig plagsomt at de jeg liker best i rasen er så tett i slekt at jeg ikke kan bruke de på henne :P Og oppdrettergruppa, med tjukke slekta til X'en, ble BIS3. Det var rimelig god stemning på hytta den kvelden! :P

Søndag var det spesial for nuffe og bs.

15-20 minutter før X'en skal i ringen tar jeg henne ut av buret med den hensikt å ta de siste børstetakene og gå litt rundt med henne for å varme opp, jeg er akkurat ferdig med å gjøre det samme med Even. Jeg vet faktisk ikke helt hva som skjer, annet enn at et par meter vekk fra buret skriker X'en til og står på tre bein. Jeg vet ikke om hun tråkket feil, om lenka kom under armen og dro til, eller hva som skjedde, det gikk så fort. Men hunden haltet, og til tross for at jeg gikk, jogget, gikk og jogget med henne helt til juniorklasse tispe var plassert for å se om det kunne gå over forble hun halt. Skikkelig surt, og ikke mindre surt da jeg så at det ikke ble delt ut tispecert... Men, hundene har også sine dager, det er ikke maskiner vi konkurrerer med, dette er en del av gamet, og shit happens. I dag har jeg foreløpig ikke sett halting på X'en, til tross for lang biltur hjem i går og deretter sove i natt - skulle tro hun ville stivnet. Så det ser ut som at det bare var en midlertidig strekk på et veldig dårlig tidspunkt. Jaja, nye sjanser neste uke.

Even var nok sliten etter en lang helg, for han var litt stiv og stakk litt på det ene bakbeinet, så han ble to av to pga urene bevegelser - men dommeren likte ham typemessig mye bedre enn vinneren. Vi fikk HP, hun ville ikke være for streng med en gammel kar på ti og et halvt år. Han har dagsformer han også, men har tydelig moro med å være med.

Pappa'n til X'en ble igjen BIR, og BIS2 av to raser. Mamma'n til X'en ble beste veteran, 2 BTK og BIS veteran. Hannhundcertet gikk til den samme lekre broren som dagen før. Oppdrettergruppa ble BIS. Det ble delt ut kun fem CK'er i rasen, og fire av dem gikk til oppdretteren, så det var i grunnen god stemning hos oss den dagen og! En kan ha en god utstillingsdag selv om en ikke får vært tre minutter i ringen med det unge håpet sitt.

Store gratulasjoner til Siri og Willy med BIR, til Jeanette og Blaze med BIR, og til alle andre som er fornøyd. Bedre lykke neste gang til dere som ikke er like fornøyd. Og husk alltid at det er hundene vi er der for, og at de er levende, uforutsigbare dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ja :)

Så synd med X'n på søndagen da. Men godt det ikke ble noe verre.

Vi holder henne i ro i dag, men ikke i passivitet, i fall det er noen vondter der enda, hun har ganske høy smerteterskel. En vet jo selv hvor vondt det er å tråkke over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Willy i ringen, og jeg må si det var et FLOTT syn... :banana:

Dere var nemlig i samma ring som oss... :rolleyes2:

Armani fikk cert, cacib og ble BIR forresten.... :) Weee.. Superlykkelig! 1 cacib.. Vi har kun vært på en NKK utstilling etter fylte 15 mnd.... :whistle: Flinke gutta mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Willy i ringen, og jeg må si det var et FLOTT syn... :banana: Dere var nemlig i samma ring som oss... :rolleyes2:

Armani fikk cert, cacib og ble BIR forresten.... :) Weee.. Superlykkelig! 1 cacib.. Vi har kun vært på en NKK utstilling etter fylte 15 mnd.... :whistle: Flinke gutta mi...

Weeee.. så kult :). Artig å høre at du likte guttungen, og kjempegrattis med superresultat selv - det var jo LITT flere CC'er i ringen enn briarder kan man si :(. Utrolig bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee.. så kult :P. Artig å høre at du likte guttungen, og kjempegrattis med superresultat selv - det var jo LITT flere CC'er i ringen enn briarder kan man si :). Utrolig bra !

Vi var 50 denne dagen... :lol: Ganske bra oppmøte det...

Oooooog du.. Vi bor i samma kommune! Jeg har sett deg gå tur å nemlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 50 denne dagen... :) Ganske bra oppmøte det...

Oooooog du.. Vi bor i samma kommune! Jeg har sett deg gå tur å nemlig.. :)

Ja, utrolig bra oppmøte må jeg si :lol:.

Jeg måtte jo sjekke katalogen, jeg da, og da så jeg jo at dere bor rett oppi høgget her, jo *ler*. Sett oss gå tur ja *host* - det er nok litt av et syn der jeg henger på slep *fnise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...