Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dette er bare noen av Zumos halsbånd...

post-4070-1241282887_thumb.jpg

ÅÅ, GI MEG ALLE!

Og dette var påskebåndet hans

post-4070-1241294240_thumb.jpg

Det er et av de fineste halsbåndene jeg har sett! :)

Noen flere halsbånd...

IMG_5053e.jpg

IMG_7318e.jpg

IMG_8210e.jpg

IMG_6969.jpg

Kjempefine, likte spessielt sauene1 :P

Siden Debbie er litt trøtt og ikke makter å dra frem kameraet i kveld, så slenger jeg inn et par bilder av Zebra sine halsbånd. Har fått lov altså!

30042009075.jpg

IMG_5101.jpg

Jorbærhalsbåndet var superdupersøtt, og og det med prikkene var kjempefint det og!

Nysydd halsbånd i går

IMG_0108.jpg

Kjempe, kjempefint! Herved det fineste jeg noen gang har sett!

Skrevet

Kult! :P Takk, kanskje jeg hermer hihi tøffeste hundene på sonen :P

edit: uhhh der var det mye lekkert, jeg skal kjøpe det ene båndet der altså, det vinrøde :P

Herm i vei :)

Skrevet

Og dette var påskebåndet hans

post-4070-1241294240_thumb.jpg

Syr du halsbånd til andre også? De var kjempe, kjempefine! :)

Jeg har oppgradert garderoben litt i det siste (med ny hund bl.a. :P ), så tenkte å hive ut litt bilder her.

Cozy Critter

DSC07499.jpg

Det var fint! :P Fornøyd med halsbåndet?

Skrevet

brann.jpg?w=510&h=510

brann2.jpg?w=510&h=510

Det nederst til høyre er Casper sitt (er lagt litt feil, det er et kjettinghalvstrup). De andre er debbie sine.

Alle er fra cozycritter.com

Hvor store er disse? Er det dyrt å bestille fra cozy critter ang toll og slikt?

Skrevet

Bredden mener du? Disse er 2 inches brede iallefall. Jeg betalte ikke toll, ba henne sette verdien under 200 kr (i dollar da) :)

Jeg synes kanskje collarmania er hakket bedre jeg da, de d-ringene driver og vrir seg hele tiden. Men kvaliteten er bra da ser det ut til, selv om det ikke har vært så hardt brukt enda.

Skrevet

Bredden mener du? Disse er 2 inches brede iallefall. Jeg betalte ikke toll, ba henne sette verdien under 200 kr (i dollar da) :)

Jeg synes kanskje collarmania er hakket bedre jeg da, de d-ringene driver og vrir seg hele tiden. Men kvaliteten er bra da ser det ut til, selv om det ikke har vært så hardt brukt enda.

Takk , det var bredden jeg mente ja. Da skal jeg ta en titt på siden til collarmania også :P

Skrevet

Gi meg gi meg!

Mitt, mitt, mitt :)

Paws (fikk bare quotet en.. :P ):

Jeg er kjempehappy med det.. :P Sitter som et skudd, lett å vaske, og min dalmisgutt på nærmere 40 kg har ikke klart å ta rotta på det enda. Var faktisk ganske rask levering også!

Skrevet

Hjelpes så mye bånd dere har. Jaggu værre en hva jeg var da jeg hadde hest og hadde MANGE grimer. Er det vist å kjøpe inn så mye fancy når man får en flisdott som jeg skal ha da :) ? I ung alder kanskje, men etterhvert vil vel kragen dekke over båndet tenker jeg.

En ting er sikkert, jeg skal ha meg lilla/brunt bånd, det er stillig til svarte hunder!

Skrevet

Kvaliteten var overraskende bra, faktisk! Solid spenne.

Her er selgeren og her er halsbåndet :P

Tror jeg bestilte størrelse L 17-21 tommer. Tyve tommer= 50.8 cm.

25 dollar inkl frank = 147 kr.

Det er tre dødningehoder på det, og det eneste som irriterte meg litt, var at det ene hodet var opp ned i forhold til de andre ;)

Rocket:

ebay.com -> velg pet supplies i menyen -> og så velger du det du ønsker videre :P

eBay anbefales virkelig! Du finner masse billig der inne, og med paypal er betalingen gjort på ett sekund :P

Ooooh! :) Jeg bruker for det meste seler, men den der MÅ jeg ha! Måle puddelen rundt halsen når jeg kommer hjem og krysse fingrene for at det passer..

Skrevet

En ting er sikkert, jeg skal ha meg lilla/brunt bånd, det er stillig til svarte hunder!

Nei! Brunt og svart passer som regel ikke sammen :)

Om det så er på mennesker eller hund *ler*.

Ooooh! :) Jeg bruker for det meste seler, men den der MÅ jeg ha! Måle puddelen rundt halsen når jeg kommer hjem og krysse fingrene for at det passer..

Det er dødskult :) Hadde garantert kostet flere hundre i en dyrebutikk.

Jeg husker Diesels første halsbånd.

Vi kjøpte to stykker som vi tok med oss til oppdretter. Det endte med at jeg måtte bruke det minste til 50 kroner. Jeg regnet med at vi ikke hadde bruk for det, siden det var knøttlite.

Det hadde vi på innerste hakk omtrendt. Nå er det en Chihuahua som har arvet det. Sier litt om hvor liten han var som valpis :lol:

Han har hatt blingbling fra dag en. Seff vokst ut av hele gjengen, og de har gått i arv til andre hundevenner.

Edit: fant dette bildet, i en gammel halsbåndtråd.

Dette svarte var kjempekult, men fytti, så dårlig kvalitet på festet/ringen.

dsc01892at5.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er Blida sine halsbånd :frantics: (selv om hun bare bruker ett av dem, kjipt med lang pels!)

valpehalsbnd.jpg

dsc0153v.jpg

dsc0154p.jpg

dsc0161m.jpg

Dette er det hun bruker til vanlig :P

dsc0152a.jpg

dsc0148h.jpg

De to siste her er myndehalsbånd til vår fremtidige whippet :P

Skrevet

Kvaliteten var overraskende bra, faktisk! Solid spenne.

Her er selgeren og her er halsbåndet :P

Tror jeg bestilte størrelse L 17-21 tommer. Tyve tommer= 50.8 cm.

25 dollar inkl frank = 147 kr.

Det er tre dødningehoder på det, og det eneste som irriterte meg litt, var at det ene hodet var opp ned i forhold til de andre :P

Rocket:

ebay.com -> velg pet supplies i menyen -> og så velger du det du ønsker videre :P

eBay anbefales virkelig! Du finner masse billig der inne, og med paypal er betalingen gjort på ett sekund :frantics:

Jeg fikk mitt i går og det passa :P Hurra hurra hurra! Det er jo sååå tøft :P Ja, det er moro med kortpelsa hund!

Skrevet

Må bestille sånn halsbånd nå ja. Kjøpte et rødt lærbånd derfra, var utrolig stilig, fin farge som matcher et collarmaniabånd (som det sikkert er bilde oppover i tråden). Men litt usikker på hvor mye trekk det tåler da... får bruke det som jålebånd :frantics:

Skrevet

Absolutt lov å herme.. :blink: Er utrolig fornøyd med båndene fra CozyCritter jeg! De virker ganske så holdbare og greie, ligger fint på hunden, og sliter ikke på pelsen... :D

Skrevet

Haha, er bare mynter. Men de gjør susen de altså.. :blink: Fått en del vittige kommentarer om det der på tur. Folk tror jo man er den finanseksperten når man kommer med hund som heter Euro, og penger rundt halsen på kreket... :D Bare synd lommeboken ikke henger med.. :D

Skrevet

Utrolig mange flotte halsbånd!

og så utrolig mange tøffe hjemmesydde bånd (full fart, tyri (og så husker jeg ikke flere navn)!

Virkelig flott og kreativt.

Heldiggriser dere som har dalmis,vippet o.l. med lange slanke glatthårs halser som båndet synes på.

Her forsvinner alle halsbånda i samojed pelsen. Og ikke kan jeg bruke skinn. Det farger pelsen.

post-4775-12670245740011_thumb.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Mine halsbånd:

De fleste er fra collarmania, og de to siste er fra kifani- kjempefornøyd. Egentlig bruker jeg sele og ikke halsbånd :lol: , og de syns jo ikke i pelsen, men det er jo greit å ha noe å ha kontaktinfo på i tilfelle hundene skulle komme seg bort på tur.

Untitled-1.jpg

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...