Gå til innhold
Hundesonen.no

Bridie i farta på jordet

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Vi har vært på jordet for å bli møkkete idag :lol: Like greit å ta'n helt ut før man skal bade hund uansett :)

290409_03.jpg

290409_04.jpg

290409_06.jpg

290409_08.jpg

290409_11.jpg

Vi fant igjen to tennisballer som ble mistet før jul da

290409_12.jpg

290409_14.jpg

290409_17.jpg

290409_26.jpg

Også var det denne da....

290409_29.jpg

Og når Bridie ikke fikk lov å leke mer med den, ble hu sur... Hu stilte seg rett opp og ned og var furt!

290409_31.jpg

"dumma!"

290409_33.jpg

290409_35.jpg

Skrevet

Kjempefine bilder! Det er så uvanlig å se Bridie stå oppstilt sånn fint på bilder, så jeg hadde nesten glemt hvor pen hun egentlig er. :lol::)

Skrevet

Takk :lol:

Og Belgerguri: Ja, å stå oppstilt er jo kjedelig! Bare se når jeg sku vise frem premiene hennes.... Når jeg stiller henne opp så "dør" hu :)

290409_36.jpg

Skrevet
Takk :lol:

Og Belgerguri: Ja, å stå oppstilt er jo kjedelig! Bare se når jeg sku vise frem premiene hennes.... Når jeg stiller henne opp så "dør" hu :)

290409_36.jpg

Haha, hun så litt mishandlet ut ja! :P Best å ta dem når de ikke vet om det selv, Cane blir også kjempestygg når han ser at jeg vimser med kameraet. :P

Skrevet

Du er utrolig flink til å ta bilder!

Bridie er så skjønn, jeg har aldri sett en hund med et SÅ uttrykksfullt fjes før. :lol::) Helt nydelig!

Skrevet
Haha, hun så litt mishandlet ut ja! :P Best å ta dem når de ikke vet om det selv, Cane blir også kjempestygg når han ser at jeg vimser med kameraet. :)

hehe ja, stiller man dem opp så skal de fillern ikke se bra ut nei :P

Og dere andre: :ahappy:

Skrevet

Bridie og Peico skulle lekt i gjørma sammen, stor stas det!

Fine bilder som alltid, og det utstillingsbildet ligner det jeg tok av peico da han fikk sitt første Cert. hehe, dør rett og slett. Vil IKKE skryte i alle fall! Morsomt!

Skrevet
Tøffe bilder av fine Bridie :P skjønner godt at hun blir furt når hun ikke får leke mer..

Men dobbelrosa sløyfe på en dag? Hva betyr den andre rosa da? :ahappy:

Neida. Sløyfene der er fra to dager på utstilling de :P Så var nok ikke noe dobbelrosa nei. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...