Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store hundebæsj debatten..


Ross

Recommended Posts

http://dt.no/article/20090416/NYHET/394953554/1063/NYHET

Gang på gang kommer dette opp i Drammen og er sikkert ikke det eneste stedet hvor debatten kune tatt helt av...

Igår sto det et lurt innlegg ang en lapp på søplebøtta ang om eieren av den syntes det var greit at andre brukte den til en liten uskyldig bæsj.

Jeg for mindel låner gjerne ut litt plass i min dumke til en pose eller 10 så slipper hundeeier å bære posen hjem om de er langt på tur. Bedre det enn å ikke ta den opp eller å ta den opp men hive både posen og bæsjen ut i naturen.

Hva tenker dere om det? Bruker dere andres kasser når dere er på tur og langt hjem? og ville dere blitt sure om noen brukte deres?

* lager lapp til å henge på min søpledumk og håper fler vil gjøre det samme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Jeg må tilstå at jeg av og til hiver den i andres søppelbøtte. Jeg tenker at det er i søppelbøtteeierens interesse også at bæsjene blir plukket opp. Men jeg prøver å spre det litt så jeg ikke bruker en bestemt søppelbøtte alt for ofte, jeg kan jo forstå at det er litt irriterende for eieren.

Min søppelbøtte er til fri disposisjon for alle hundeeiere! Det er vel plass til noen tusen bæsjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er i søppelbøtteeierens interesse også at bæsjene blir plukket opp.

M-m! Og alle er velkommen hit til min søppelkasse for å kaste bajs i den, så lenge det er plass that is :) Det er jo en kasse for søppel, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver i andres søppelbøtter hele tia jeg. Har INGEN betenkeligheter med det. Om folk har problemer med det, så synes jeg de har for lite hobbyer i livet.

Er ikke søppelbøttene eid av kommunene da? (Det vet jeg forresten ingenting om, men innbiller meg det) Jeg skjønner hvis folk ikke vil ha andre folk traskende inn på tomta i tide og utide, men når bøttene står ut mot veien så hiver jeg posene i dem ja. Lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klart å fatte at folk blir sure for å få en hundpose i søppelkassa si (men mindre de liksom bor i en supertrafikert hundsti hvor kassa faktisk blir fylt helt opp av hundeposer og man ikke har plass til sin egen søppel). Hvor sær går det an å bli liksom - "Nei søppelkassa MI deler jeg ikke med noen!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster bæsjeposen i andres søpperkasse hele tiden, og vår her hjemme står fri til disposisjon for alle som ikke liker å bære stinkbomben hjem :)

Jeg har forresten aldri møtt noe negativt ved å kaste posen i andres søppekasser, jeg tror at jeg er en av de få rundt her jeg bor som i det hele tatt plukker opp etter hunden, så det er kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster også i andres søppelkasser som står helt nede ved veien, og andre må bare bruke min til samme behov. Har ikke møtt noe negativt ved det ennå jeg heller.

Enig med det dere andre sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Etter en større vårrengjøing i hagen her hjemme så ville en "fersk" hundepose troligvis bare gjøre miljøet friskere for søpletømmerne nå...

Jeg synes det må være trist å være så hatsk mot andre folk at man irriterer seg over andres SØPPEL. Ingen søppel lukter særlig godt, og jeg kan ikke forstå noe argument som kan være vettug og samtidig IMOT at man får kaste bærsjeposene til sin hund i nærmeste mulig søppelkasse.

Men, men - noen har troligvis ikke særlig til hyggelig liv, og da føles det nok sikkert bedre å la det gå utover noen andre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra offentlige søppelbøtter, kaster jeg ikke i andres bøtter nei.

Rett og slett fordi noen reagerer, og da tar jeg heller posen med videre.

Går skjelden på steder der det ikke finnes offentlige søppelbøtter da.

Men også vår søppelbøtter er åpen for andres bæsjeposer.

Irriterer meg stort over de som lar bikkja drite i oppkjørselen og bare går videre altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er - Dessverre - en ukultur her i bygda, ser aldri noen som plukker opp etter hunden sin :D Virker som om de tenker at siden vi bor på landet, så slipper vi. Men det ser jo ikke ut langs fortauene ;)

Fikk en kommentar når jeg var ute å gikk med en kollega av meg når jeg plukket opp bæsjen: "oi nå ble jeg imponert, trodde ikke du hadde tenkt til å gjøre det". :)

Men jeg plukker opp etter meg, og jeg legger posen i den første dunken jeg kommer forbi :happy: Kommunene kan ihvertfall ikke skryte på seg å bidra til et søppelfritt Norge, hvor er alle søppelbøttene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig å si jeg slenger posen i andre sin dunk. Men om jeg ikke tar helt feil her, tror jeg de fleste er glad for de som faktisk plukker opp. Ligger filler'n meg nok dritt igjen overalt her :) Dunken vår kan folk MER ENN GJERNE bruke, istede for å la møkka ligge igjen i oppkjørselen vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg gjør det om det er mørkt ute :D Rett og slett fordi jeg er litt redd for at noen skal komme løpende ut av huset og kjefte på meg :)

Syns forøvrig det er alt for få offentlige bøtter rundt omkring. Om jeg ikke kunne hive posen i andres søppeldunker på tur, skal man bære rundt på den posen i 1,5 time da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra offentlige søppelbøtter, kaster jeg ikke i andres bøtter nei.

Rett og slett fordi noen reagerer, og da tar jeg heller posen med videre.

Går skjelden på steder der det ikke finnes offentlige søppelbøtter da.

Men også vår søppelbøtter er åpen for andres bæsjeposer.

Irriterer meg stort over de som lar bikkja drite i oppkjørselen og bare går videre altså!

Her jeg bor er det så og si ikke ei eneste offentlig søppelbøtte, ikke engang i sentrum! Har faktisk tenkt å prøve å snakke til kommunen ang dette når jeg bare får litt tid til annet enn jobb! Jeg velger å plukke opp og evt putte i andres søppelbøtte om det er "beleilig" (går aldri inn på andres eiendom eller lener meg over gjerder etc), ellers bærer jeg med meg tingen....

Min søppelbøtte må folk gjerne bruke! Men mistenker at ingen plukker opp rundt meg da jeg bor midt i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sur av å lese sånt. Man må ha en skikkelig liten søppelkasse om man ikke synes det er greit om noen kaster en liten pose i den. Hva er problemet?

Blir ihvertfall sur når jeg leser kommentarene.

Denne f.eks:

"Du er en type menneske jeg forakter så inderlig. Dyreelskere generelt er så stakkarslige at jeg får frysninger. Ensomme svake sjeler som er avhengige av noe så lavmål som dyr for å komme seg gjennom livet."

Edit: Glemte helt å skrive det jeg skulle:

Jeg har ikke ofte problemet med at jeg ikke finner søppeldunk. Dina driter for det meste i hagen. (Har ganske stor hage, så vi merker ingenting når hun går i skogkanten.) Om jeg gikk rundt med en pose som jeg ikke visste hvor jeg skulle kaste, er det godt mulig jeg hadde kastet den i noen søppeldunk. Det tar ikke så stor plass. De fleste merker det nok ikke. Først klager folk på hundedritt på fortauet. Like etter blir de illsinte fordi de finenr hunde-poser i søppela? Synes de heller burde klage på for lite søppeldunker langs veiene.

Så det var en kommentar om noen som ville gå å drite i søppeldunkene til hundeiere, men det er ikke det samme i det hele tatt. Hundedritten ligger jo i en pose som er knyttet igjen. Man merker ingenting til den, det skal heller ikke komme noe lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd i hus og hatt en søppelbøtte utenfor ville jeg ikke hatt noe problem med at andre skulle bruke den! Det har jeg dessverre da ikke, og selv kaster jeg aldri i andres søppelbøtter.. men så har jeg aldri tenkt på det på denne måten heller da. Men ikke så dum idé, så slipper jeg å bære posen min overalt..

Er jo verdt å prøve ihvertfall, kommer det noen ut å sier at de ikke ønsker at jeg gjør det så er det bare å droppe akkurat den søppelbøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sur av å lese sånt. Man må ha en skikkelig liten søppelkasse om man ikke synes det er greit om noen kaster en liten pose i den. Hva er problemet?

Blir ihvertfall sur når jeg leser kommentarene.

Denne f.eks:

"Du er en type menneske jeg forakter så inderlig. Dyreelskere generelt er så stakkarslige at jeg får frysninger. Ensomme svake sjeler som er avhengige av noe så lavmål som dyr for å komme seg gjennom livet."

Dyr er mye mer verdt enn den personen iallefall..

Det er noe som heter spesiesisme, og det betyr at man diskriminerer på bakgrunn av art.

Dersom menneskeverd skal settes høyere enn dyreverd pågrunn av bestemte egenskaper mennesker innehar, må denne lista settes veldig lavt for at det skal gjelde absolutt alle mennesker. (Med tanke på spedbarn, psykisk utviklingshemmede og demente.) (Og altså den personen som skrev innlegget :) )

Og da ville automatisk mange dyr også levd opp til de samme kravene..

Beklager OT'!

Ang posene, så hiver jeg de i andres søppelkasser hvis jeg ikke har så mye annet valg enn å gå å bære lenge på de. Men prøver i det lengste å la være siden noen ikke liker det, selv om jeg ikke forstår dem helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLIPPET:

Men jeg plukker opp etter meg, og jeg legger posen i den første dunken jeg kommer forbi :happy: Kommunene kan ihvertfall ikke skryte på seg å bidra til et søppelfritt Norge, hvor er alle søppelbøttene :D

;) ... jeg plukker opp etter hunden min jeg. Jeg bajser ikke på gata, gangstien eller whatever.. :D;) (Beklager, jeg kunne ikke dy meg.) Men, når det er sagt, plukk opp etter hunden(e), og bruk gjerne min søppelkasse, slik jeg bruker andres... *smyger meg fram og er veldig stille og forsiktig* Men ja, jeg gjør det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster bajsen i andres søppelkasser ja, iallfall hvis det er langt hjem. Men jeg kaster den helst der dunken er litt langt unna huset, er så redd for at noen skal komme ut å kjefte :)

Det virker som at det er få som plukker opp her jeg bor, opplevde en gang å få bæsjeposer kasta inn i hagen. Hvorfor bare ikke bruke søppeldunken når den var 5 meter unna liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver det opp i andres bøtter (når jeg plukker opp *glorie* ), og har ikke betenkeligheter med det. Ærlig talt da, er en SØPPELbøtte, ikke den hellige gral.

Men tar søppelbøtter som står borte fra huset da, bare sånn i tilfelle. Selv om jeg ikke skjønener hvorfor noen skulle bli sure for at man hiver søppel i SØPPELbøtten. Sålenge man legger det i riktig dunk selvsagt, og ikke i papir liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den minste søppelkassa vi kan ha, den holder akkurat til søppelet fra jobben til mamma og privat. Vi har alltid plass til en bæsjepose eller to, men ikke til store handleposer fulle av søppel. Noen har begynt å hive handleposer med søppel oppi vår dunk, og da blir den full sånn at mamma må kjøre søppel med bilen... Jeg hiver bæsjeposer i andres dunk, men ikke svære handleposer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig inndrømme at jeg aldri bruker bæsjeposer, kun når jeg er litt mer sentralt.

Bor midt oppe i skogen. Og bikkja mi skal gå så langt mulig inni skogen som mulig for å drite. Helst inni et buskas. Da ser jeg ingen grunn til og springe inn i skogen etter han for å plukke opp, naturen går sin gang der inne.

Det er seriøst så "ille" at jeg må knipse av han båndet når han skal på do slik at han skal få springe litt lenger inn i skogen og gjøre fra seg. (Til dere som lurer, kjøper poser når jeg er på tur en annen plass enn i skogen, men det er noe som skjer ca hvert jubelå.)

Men synes hundedrit og alt annet langs gangveier, sentrale strøk er ganske heslig. Og søppeldunken vår er det fritt fram og hive dritt i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver det i en søppelkasse som står ved veien, privat eller ei stopper ikke meg. :)

Jeg skjønner ikke helt det store problemet med å hive noe så lite i søppelkassa til noen, hadde vært noe annet om jeg kom med alt søppelet mitt og fylte opp. Man går vel ikke nedi søppelkassa og lukter før man hiver sin egen søppel der uansett, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å kaste bæsjeposen i andres søppelkasser. Mest fordi jeg ikke orker å få kjeft for det :)

Oppi boligstrøket her, ved en skog som er mye benyttet av hundeeiere, har kommunen faktisk satt opp en søppelkasse som tømmes for deres regning. Veldig kjekt, og det virker. Lite bæsjeposer som flyter i/rundt den skogen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...