Gå til innhold
Hundesonen.no

Tulleannonse av hunden din


Mirai

Recommended Posts

LYST PÅ NY HUND TIL PÅSKE??

Er med tungt hjerte jeg må selge min søte lille boerboel valp på 8 mnd.

Kan ikke ha han lenger pga forliten bil.

Han er veldig snill og møter folk me nakke bust og knurring,så han er veldig glad i folk.

Vokting er ingen problem,etter ett par hundre støt har han slutta med det.

Han er veldig selvstendig og ordner det meste sjøl på alle vis(finner mat fra benken,går tur sjøl, osv) så det er veldig praktisk.

Ellers kan han bli litt stor,men det kan du regulere med maten.

Den er sosialisert masse,har vert både i dyrebutikken og i hagen til naboen.

Snill med andre hunder(etter litt bruk av støm)

Så har du lyst på en god og trygg hund er det bare å ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

BIM ER TIL SALGS!!

Nå har dere kjangsen folkens.

FLOTT mops til salgs. Han er bare heeeelsjønn altså.

Nesten lydløs hvis du ser bort ifra snorkinga, snøftinga, boffinga, bjeffinga og de aaalt forlange neglene som klakker i parketten når han går.

Han er helt frisk, har bare en hudsykdom som gjør at han er alergisk mot alt utenom kylling, ja tillogmed støv. Så dere må IKKE ha støv i huset.

Ellers tror jeg ikke han røyter mer en andre hunder, holder hvis jeg støvsuger ett par ganger til dagen.

Han eeelsker lange turer...rund nullen. En runde er som regel nok, da snuta er så inntrykkt at han får litt problemer med å puste. Skulle han kollapse, dupper du ham bare i nærmeste pytt så blir han god som ny.

Ellers liker han godt å kjøre bil, spyr litt men ikke mye.

Han er ei skikkelig vakt bikkje da han bjeffer som en gal hver gang han hører en lyd. (hvem sa mopsen bare er en selskapshund)

Ved rask avgjørelse får du med ett par sånne gule dotter du kan dytte i ørene for å slippe å høre på snorkinga hans hele dagen (og natta).

vente......vente...vente..

???

AAAAH!! Shit au, får med en sjivavva også. Passer super godt i rååååsa LV veske, prøvte veske fra H&M en gang men den tissa hu i. Disse små søtingene kan ikke gå selv, så det er viktig å ha veske eller vogn til de. Åsså må de ALDRI være ute uten klær, da kan de bli skikkelig syke... Hun liker helst rosa tøy. hun heter: KRIG OG FRED OG SÅNNT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIM ER TIL SALGS!

Nå har dere kjangsen folkens.

FLOTT mops til salgs. Han er bare heeeelsjønn altså.

Nesten lydløs hvis du ser bort ifra snorkinga, snøftinga, boffinga, bjeffinga og de aaalt forlange neglene som klakker i parketten når han går.

Han er helt frisk, har bare en hudsykdom som gjør at han er alergisk mot alt utenom kylling, ja tillogmed støv. Så dere må IKKE ha støv i huset.

Ellers tror jeg ikke han røyter mer en andre hunder, holder hvis jeg støvsuger ett par ganger til dagen.

Han eeelsker lange turer...rund nullen. En runde er som regel nok, da snuta er så inntrykkt at han får litt problemer med å puste. Skulle han kollapse, dupper du ham bare i nærmeste pytt så blir han god som ny.

Ellers liker han godt å kjøre bil, spyr litt men ikke mye.

Han er ei skikkelig vakt bikkje da han bjeffer som en gal hver gang han hører en lyd. (hvem sa mopsen bare er en selskapshund)

Ved rask avgjørelse får du med ett par sånne gule dotter du kan dytte i ørene for å slippe å høre på snorkinga hans hele dagen (og natta).

vente...vente...vente...

???

AAAAH! Shit au, får med en sjivavva også. Passer super godt i rååååsa LV veske, prøvte veske fra H&M en gang men den tissa hu i. Disse små søtingene kan ikke gå selv, så det er viktig å ha veske eller vogn til de. Åsså må de ALDRI være ute uten klær, da kan de bli skikkelig syke... Hun liker helst rosa tøy. hun heter: KRIG OG FRED OG SÅNNT!

:)  Fabelaktig altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :) :)

Tibetansk spaniel selges

annonse1.jpg

Det er med tungt hjerte jeg må selge min 2 år gamle hannhund grunnet allergi. Han bjeffer nesten ingenting, ikke når det ringer på døra engang, han bare hyler og skriker litt i begynnelsen fordi han er så glad. Inne er han ellers snill og rolig, og noen ganger kan han ligge i hele ti minutter på plassen sin når han får beskjed om det, før han begynner å åle seg sakte og sikkert ut av senga si, og ligger og ruller på gulvet til han får oss til å le og si at han ikke trenger å ligge der lenger. Søtingen. Han er vant med katter og som oftest snill med dem, men det hender at han kaster seg oppå dem og blir liggende der en stund til katten er flat. Han er veldig lydig også, kan både sitt og dekk, selv om han av og til legger seg når man sier sitt da. Han kommer alltid på innkalling så lenge han ikke står med nesa i grøfta, noe han gjør stort sett hele tida. Vi har gått på grunnferdighetskurs hos Canis hundeskole, hvor vi lærte blant annet utgangsstilling, som illustrert på bildet:

annonse2.jpg

Han har bare en testikkel i pungen, men han er jo så fin, og en full mann vi møtte på Hurtigruten sa at jeg burde finne en tispe til ham så de kunne få valper, så jeg regner med at han er fint avlsmateriale likevel.

annonse3.jpg

Pris: 20 000

Fikk litt lyst på han her jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig tollingtispe til salgs, på grunn av allergi.

IMG_7766.jpg

IMG_1444.jpg

Kan eventuellt byttes i denne som min mor ønsker seg.

t1_harmon.jpg

Det er en liten retriver, så den trenger ikke så mye mosjon. Dessuten har den gått på kurs opptil flere ganger, så det trenger dere ikke å tenke på. Hun er kjempeleken og veldig snill.

Hun er kjempeflink til mange ting, og det er nok kengurublod i henne.

IMG_0160-1.jpg

Hun er kjempeleken og leker helst med småunger i barnevogn, kondomsyklister, andre tisper (særlig når hun går i bånd i nabolaget her). Hun leker også med oss.

IMG_1061-1.jpg

Hun er god på spor. Her er hun iferd med å apportere en ball:

IMG_6330.jpg

Hun egner seg fint til utstilling. Hun har bare bitt en dommer, men det er veldig lenge siden. Hun bør få oppleve å bli mor og det er et krav at hun avles på. Helst med en kinesisk nakenhund, for de er allergivennlige.

Vi skal flytte til utlandet, veldig langt vekk, så det er ikke mulig å returnere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på jeg, om noen hadde svart på en av disse annonsene. F.eks St.bernharden eller Saras lille "chihuahua". Eller kryptochiden til Aina. Er det ingen som er fristet til å legge annonsen ut på finn da? Bare for å sjekke? Eller dyrenett, hvor det er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på jeg, om noen hadde svart på en av disse annonsene. F.eks St.bernharden eller Saras lille "chihuahua". Eller kryptochiden til Aina. Er det ingen som er fristet til å legge annonsen ut på finn da? Bare for å sjekke? Eller dyrenett, hvor det er gratis.

Det hadde vært siiiiiiinnsykt gøy å gjøre det bare for å se, meen jeg er litt redd mtp oppdretter og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet opp-pussing av bad må jeg desverre selge mine hunder event. bytte dem i løveføtter i gull til å ha på badekar.

Det dreier seg om brukshunder av gode linjer. Hund A benyttes mest i kjøkkentjeneste. Den er i hendig bord-format. Riktignok er den inkompatibel med alt besøk og fremmede for ikke å snakke om andre hunder men det er bare å la være å ta den ut samt å ha litt på kontoen for å betale for tort og svie til besøk som blir skadet (skadeomfang blir sjeldent stor, vi har investert mye i tannfjerning). Den er derimot uvurderlig til kjøkkentjeneste. Smuler som faller av tallerken, enten det havner på bord eller gulv fjernes omhyggelig og effektivt. Denne hunden bidrar mye til sparing. Ikke behøver man oppvaskmaskin, ikke behøver man å bruke varmt vann til oppvask ei heller vaskemiddel. Denne modellen tar seg av all oppvask. En ekstra bonus er slimlaget som påføres tallerkener, de glir mye lettere mot hverandre hvilket letter stablejobben veldig (kjøkkentjeneste-brukshunden er desverre ikke så god på stabling, men man kan ikke få alt). Med nok oppvask så har man heller ingen utgifter til foring.

Hund B er en bidet hund. Ypperlig for de som alltid har ønsket seg en bidet men ikke har hatt råd eller plass på badet. Den passer også veldig godt til helsefreaker som er redd for bakterier og engster seg for hygienen hos andre. Bidet hunden, populært kallt skrittslikkern, utgjør også en massiv innsparing i dopapir. I tillegg garanterer den at alle gjester blir grundig rengjort før de får kommet inn i stua - en uvurderlig brukshund m.a.o. Bidet hunden kan også tjenestegjøre som løpende fuglehund så den bør være velegnet for jegere. Videre er den glad i å rulle seg i ting den finner i naturen, så den er også en ypperlig wunderbaum (økologisk type, ingen kunstige tilsetninger).

Begge hunder er stille. Kjøkkentjeneste hunden kan en rekke kommandoer av unyttig type mens bidet-hunden vet knapt hva den heter slik at man står fritt å velge nytt navn til den. Kjøkkentjenestehunden er en god klatrer, den kan apport så med litt ekstra innsats kan den sikkert også brukes til eplehøsting, få ned katter av trær, sette opp paraboler etc.

Forresten - fantastisk tråd! Den bør etterhvert flyttes opp til de låste trådene som aldri blir borte, himmel så mye jeg har ledd... og så de bildene da!

DEAL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da blir den jo ikke kinesisk da. Da må du i så fall kjøpe en hund fra kina eller noe sånn.

Er nå bare å ta å kalle den kinesisk det da.. Kinesisk nakenbernhard f.eks (barbert st.bernhard med slekt i kina) Sååå nøye er det vel ikke ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foks tærrier med kort pels selges fordi jeg har lyst på en annen hunderase. jeg har eid henne i to uker, og hun har hatt tre tidligere eiere. hun er tre måneder. hun er en veldig snill og flink og lydig hund som ikke trenger mosjon og som spiser lite. hun har vært til veterinær og fått helsesjekk så det trenger ike dere å tenke på. vi fikk besjed av de vi kjøpte henne av at papirene kommer i posten etter omregistrering sånn at papirer får dere seinere. dette er en veldig gøy hun som er med på alt. hun er med meg på bar hver dag og sitter tålmodig utenfor åg venter. hun er ikke redd for noe og er veldig glad i barn. når hun ser barn hopper hun opp i ansiket dems og slikker de sånn at de faller over ende hehehe ;););):P

send sms fårdi jeg liker ikke å snakke med fremmede på telefon. hun kan hentes allerede i morgen. pris 15 000,-

noen bilder

n666261334_2420260_4533.jpg

n666261334_2420271_5047.jpg

såm du ser på bilde er hun glad i å såve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker jeg ikke mer!De blomsterpotte kreka skal UT!

Det er to nydelige hannhunder som bare er snille og gode. Alle bare elsker dem.

Begge har masse fancy titler, så de er verdt masse penger. Ta kontakt om du har masse penger.

HASTER! DE må UT INNEN UKA ER OMME, ELLERS BLIR DE AVLIVD.

Hund 1:

DevilDennis-1.jpg

Hund 2:

EchoInABox024xx-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker jeg ikke mer!De blomsterpotte kreka skal UT!

Det er to nydelige hannhunder som bare er snille og gode. Alle bare elsker dem, så det er egentlig veldig trist å selge dem.

Begge har masse fancy titler, så de er verdt masse penger. Ta kontakt om du har masse penger.

HASTER! DE må UT INNEN UKA ER OMME, ELLERS BLIR DE AVLIVD.

Hund 1:

DevilDennis-1.jpg

Hund 2:

EchoInABox024xx-1.jpg

Jeg vil gjerne kjøpe hund2, den så så søt ut ! 12.000,- byr jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker jeg ikke mer!De blomsterpotte kreka skal UT!

Det er to nydelige hannhunder som bare er snille og gode. Alle bare elsker dem, så det er egentlig veldig trist å selge dem.

Begge har masse fancy titler, så de er verdt masse penger. Ta kontakt om du har masse penger.

HASTER! DE må UT INNEN UKA ER OMME, ELLERS BLIR DE AVLIVD.

Hund 1:

DevilDennis-1.jpg

Hund 2:

EchoInABox024xx-1.jpg

LOL

Jeg byr 12000,90 kroner og en bugg for hund 2. Den tror jeg vil passe bra til sofaen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.000 er altfor lite! Dette er som dere ser en fin hund! Om du ikke byr mer blir han avlivd!

12.001 og en bugg kan vurderes. Han vil nok gå utmerket under sofaen din. event. nedgravd inni stoffet på den.

Edit: Her er et eksempel på hvor innmari godt den trives - og kler- sofaer:

xx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo eventuelt bare bytte hunder da? Jeg tar gjerne hund nr 2 (Vil ikke ha hund nr. 1 fordi jeg liker ikke hunder med så mange tenner)i bytte mot Chihuahuan min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.000 er altfor lite! Dette er som dere ser en fin hund! Om du ikke byr mer blir han avlivd!

12.001 og en bugg kan vurderes. Han vil nok gå utmerket under sofaen din. event. nedgravd inni stoffet på den.

Edit: Her er et eksempel på hvor innmari godt den trives - og kler- sofaer:

xx.jpg

Jeg har svart sofa så det vil passe bra med den der. Får jeg med de hvite dottene så slenger jeg på hele TO bugg til.

Jeg regner med at han er viril og jeg kan parre han med naboens hund eventuelt også naboens katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart sofa så det vil passe bra med den der. Får jeg med de hvite dottene så slenger jeg på hele TO bugg til.

Jeg regner med at han er viril og jeg kan parre han med naboens hund eventuelt også naboens katt?

Solgt!

Ps: Sara: Eskehunden har dessverre tenner, den også. Men hva om man fjerner de på hund 1, da?

Kunne hatt litt på en forvokst chivavva.

Ot: Isj.... får nesten dårlig samvittighet, jeg! Søte hundene. Henge dem ut slik.

Ellers kan jeg røpe at sofahunden er en jente og eskehunden er en gutt. Men juks er jo lov, eller hva? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt!

Ps: Sara: Eskehunden har dessverre tenner, den også. Men hva om man fjerner de på hund 1, da?

Kunne hatt litt på en forvokst chivavva.

Ot: Isj.... får nesten dårlig samvittighet, jeg! Søte hundene. Henge dem ut slik.

Ellers kan jeg røpe at sofahunden er en jente og eskehunden er en gutt. Men juks er jo lov, eller hva? ;)

Juks er lov :-)

Fine vovver da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYDELIG WHIPPET SELGES

Må desverre omplassere min skjønne whippettispe på 2 år.

Grunnen er at hun ikke liker å være alene hjemme, og nå mens jeg studerer blir det en del festing, og jeg blir da ofte borte hele natta. Ofte kan vi feste noen dager i strekk, og jeg får litt dårlig sammvittighet for å la henne være alene mer enn 48 timer av gangen..

Hun er snill og grei med alle, og bjeffer kun på fremmede hunder!

Vi har trent en del utstillingstrening, og jeg regner derfor med at hun blir champion snart! Det betyr at man kan sette valper på henne, og tjene inn mye av de pengene man bruker på henne.

Ellers har hun svært kort pels, så hun liker ikke å være ute ikke er 22 varmegrader og sol og vindstille. Er det ikke sånnt vær så trenger man ikke gå ut med henne.. Jeg har lært henne å tisse å bæskje i kattekasse, så det er ikke noe poroblem!

Hun liker også å løpe, men på grunn av at hun ikke kan være ute store deler av året så har jeg kjøpt tredemølle hun har inne.. Denne får du selvfølgelig med på kjøpet!

Jeg er nøye med kjøper, og selger henne ikke til hvemsomhelst. Det er viktig at du som kjøper har god forståelse for hund, og at du lar henne ligge i sofaen, senga, passer på at hun ikke skjelver, og at hun bare får spise det hun har lyst på.

Mye utstyr følger med, Bl.a tredemølle, bur, en sekk Frolic og fuskepelsteppe.

Pris blir diskutert.

nrbilde.jpg

vampire.jpg

ektemyndestil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINI-LASSIE TIL SALGS!

en kjempe pen mini-lassie (shetland sheepdog) til salgs. Jeg kan dessvere ikke ha han lenger for naboene klager at han bjeffer så masse når han er alene hjemme hele dagen.

han er kjempesnill og liker å kose og leke hele dagen. Han er veldig snill med barn og andre hunder, men har aldri møtt noen av delene

du kan ha han løs overalt, han stikker aldri av. han er veldig lydig, han kan sitt, ligg, vent å værsågod hvis man er tydelig (veldig høy stemme mens man ser hard på den).

han er vant å være alene hjemme hele dagen så det er ikke noe problem.

Jeg vil finne det rette hjemmet for han, det er viktig for meg. Bare ta kontakt, så kan du hente ham så snart som mulig.

han kan brukes i avl, han er veldig fin, du kan tjene penger på han. han har aldri vært på utstilling, men hadde nok fått de beste resultatene hvis du hadde vært.

han er en fin turkamerat, han kan være med på alt. han er veldig flink til å gå i bånd. Og han er såpas liten at hvis han stritter i mot, er det bare å rykke hard i båndet, så følger han etter.

post-4943-1238537864_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...