Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!

Monab88

Recommended Posts

• Svar 329
  • Created
  • Siste svar
For en søt (og tydeligvis kjempesulten) liten bisk da.. men si meg, sånne nyfødte bernervalper virker kjempestore jo... trodde de fleste nydfødte valper var på omtrent samme størrelse så og si uansett hunderase..

Uansett - gratulerer! (Og si til gærne-Bella at det var da en flott glidelås hun har fått i magen, så hendig det må være da!)

Neida, det er stor forskjell på nyfødte valper, selv innenfor samme rase kan det være store forskjeller.

Fredrik(som vi kaller han mens han er her, etter dattra til oppdretteren min sitt ønske) er sånn ca. midt på treet. Normalt for bernervalper er 400-500 gram, men det finnes de som er over 600 og. For et år siden hadde oppdreteren min ei tispe som veide bare 240 gram ved fødsel, og utrolig nok er hun like stor og normal som resten av kullet nå :whistle:

stor_liten.jpg

To kullsøstre

Noen nye bilder av lille Fredrik. De 3 første er tatt med mobilen min, resten har jeg stjålet fra oppdretteren min:

Bellavalp2.jpg

Bellavalp.jpg

Fredrik.jpg

bellavalp_nyfodt_000.jpg

(rykende fersk på dette bilde)

fredrik.jpg

fredrik_kua.jpg

fredrik_med_broren.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde de fleste nydfødte valper var på omtrent samme størrelse så og si uansett hunderase..

Neida, det er stor forskjell på nyfødte valper, selv innenfor samme rase kan det være store forskjeller.

Fredrik(som vi kaller han mens han er her, etter dattra til oppdretteren min sitt ønske) er sånn ca. midt på treet. Normalt for bernervalper er 400-500 gram, men det finnes de som er over 600 og. For et år siden hadde oppdreteren min ei tispe som veide bare 240 gram ved fødsel, og utrolig nok er hun like stor og normal som resten av kullet nå :whistle:

WOW, svæært! :lol:

Mopsevalper veier mellom 110 og 170 gram som nyfødte :lol: (som oftest)

Minste jeg har vært borti veide 94 gram, hun lever ennå og er stor og sterk den dag idag :lol:

Ellers! HERLIGE bilder av en liten herlig kar! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og liten han var når han lå oppå bamsen! Vil ha!

Unnskyld for at jeg kommenterer dette, men jeg må bare!

Bernervalper på vei!, Forhåpentligvis

Kan være det blir puddel valper, eller kinesisk naken hund for den del. Er ikke helt sikkert før valpen blir født :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og liten han var når han lå oppå bamsen! Vil ha!

Unnskyld for at jeg kommenterer dette, men jeg må bare!

Bernervalper på vei!, Forhåpentligvis

Kan være det blir puddel valper, eller kinesisk naken hund for den del. Er ikke helt sikkert før valpen blir født :whistle:

Hehe, heldigvis ble det en berner.. :ahappy:

Tuusen takk alle sammen! :baby:

Er så utrolig stolt av lille klumpen min!

Han har vokst masse, og jeg klarer ikke helt å skjønne at han faktisk bare er 4 dager gammel. Fått valker i nakken, og ser ut som ei tukkpølse når han ligger på siden og sover. :D

Han veier nå ca. 850 gram.

Alle bildene av bra kvalitet jeg legger ut i denne tråden er tatt av Thomas Leknes/Hilde Holst, mens de dårlige mobilbildene er tatt av meg!

4 dager gammel:

4632_93444486790_712946790_2424371_4845254_n.jpg

4632_93444491790_712946790_2424372_4007994_n.jpg

4632_93444481790_712946790_2424370_3348934_n.jpg

4632_93444501790_712946790_2424373_4059626_n.jpg

Meeeget nussbar trut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå synes jeg faktisk at det burde oppdateres litt her..

Man lager bare ikke en tråd om en drektighet og verdens søteste lille valp, for bare å glemme den.. :icon_confused:

Nesten 10 dager siden siste oppdatering, jo.!

Lille Fredrik veier forøvrig 2050 gram i dag, på formiddagen på 2-ukersdagen sin. :rofl:

Han veier helt sikkert mer til kvelds.

Han vokser og trives godt, og blir dulla med av alle her.

I dag blir det tatt 2-ukersbilder, så da regner jeg med at de blir lagt inn her etterpå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peisjens, peisjens, folkens.

Vi skal snart ta bilder av lille gullet nå.

Mona og jeg har vært på Tam Lade i ettermiddag. Hadde med Gine og Madelen, som fikk seg en ridetur hver på en liten ponny. Etterpå var vi med på en rasepresentasjon med Albin. :rolleyes2: ...og så på en lydighetsframvisning av 2 doberman'er.

Til slutt gikk vi runde på runde inne i butikken, til Gine fant noe å bruke gavekortet sitt på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det nye bilder. :rolleyes2:

Alt er bare velstand i valpekassa, Fredrik bruker dagene på å sove og spise. Må si jeg gleder meg til han blir litt mere aktiv.

Han veier nå 2070 gram.

Kommer mere tekst senere, er så trøtt at jeg knapt ser tastene foran meg!

2 uker:

fredrik-2uker-hode.jpg

fredrik_2uker-gjesp.jpg

fredrik_2uker.jpg

fredrik_2uker-hode.jpg

fredrik_2uker-hode2.jpg

Blir trøtt av fotoshoot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, han er verdens aller aller aller beste valp!

Han er så god, slikker oss i ansiktet når vi susser på han og lager sånne herlige valpelyder. :rolleyes2:

Jeg misunner virkelig de som skal ha han, det blir ikke lett å sende han vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...