Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar
For en søt (og tydeligvis kjempesulten) liten bisk da.. men si meg, sånne nyfødte bernervalper virker kjempestore jo... trodde de fleste nydfødte valper var på omtrent samme størrelse så og si uansett hunderase..

Uansett - gratulerer! (Og si til gærne-Bella at det var da en flott glidelås hun har fått i magen, så hendig det må være da!)

Neida, det er stor forskjell på nyfødte valper, selv innenfor samme rase kan det være store forskjeller.

Fredrik(som vi kaller han mens han er her, etter dattra til oppdretteren min sitt ønske) er sånn ca. midt på treet. Normalt for bernervalper er 400-500 gram, men det finnes de som er over 600 og. For et år siden hadde oppdreteren min ei tispe som veide bare 240 gram ved fødsel, og utrolig nok er hun like stor og normal som resten av kullet nå :whistle:

stor_liten.jpg

To kullsøstre

Noen nye bilder av lille Fredrik. De 3 første er tatt med mobilen min, resten har jeg stjålet fra oppdretteren min:

Bellavalp2.jpg

Bellavalp.jpg

Fredrik.jpg

bellavalp_nyfodt_000.jpg

(rykende fersk på dette bilde)

fredrik.jpg

fredrik_kua.jpg

fredrik_med_broren.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde de fleste nydfødte valper var på omtrent samme størrelse så og si uansett hunderase..

Neida, det er stor forskjell på nyfødte valper, selv innenfor samme rase kan det være store forskjeller.

Fredrik(som vi kaller han mens han er her, etter dattra til oppdretteren min sitt ønske) er sånn ca. midt på treet. Normalt for bernervalper er 400-500 gram, men det finnes de som er over 600 og. For et år siden hadde oppdreteren min ei tispe som veide bare 240 gram ved fødsel, og utrolig nok er hun like stor og normal som resten av kullet nå :whistle:

WOW, svæært! :lol:

Mopsevalper veier mellom 110 og 170 gram som nyfødte :lol: (som oftest)

Minste jeg har vært borti veide 94 gram, hun lever ennå og er stor og sterk den dag idag :lol:

Ellers! HERLIGE bilder av en liten herlig kar! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og liten han var når han lå oppå bamsen! Vil ha!

Unnskyld for at jeg kommenterer dette, men jeg må bare!

Bernervalper på vei!, Forhåpentligvis

Kan være det blir puddel valper, eller kinesisk naken hund for den del. Er ikke helt sikkert før valpen blir født :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og liten han var når han lå oppå bamsen! Vil ha!

Unnskyld for at jeg kommenterer dette, men jeg må bare!

Bernervalper på vei!, Forhåpentligvis

Kan være det blir puddel valper, eller kinesisk naken hund for den del. Er ikke helt sikkert før valpen blir født :whistle:

Hehe, heldigvis ble det en berner.. :ahappy:

Tuusen takk alle sammen! :baby:

Er så utrolig stolt av lille klumpen min!

Han har vokst masse, og jeg klarer ikke helt å skjønne at han faktisk bare er 4 dager gammel. Fått valker i nakken, og ser ut som ei tukkpølse når han ligger på siden og sover. :D

Han veier nå ca. 850 gram.

Alle bildene av bra kvalitet jeg legger ut i denne tråden er tatt av Thomas Leknes/Hilde Holst, mens de dårlige mobilbildene er tatt av meg!

4 dager gammel:

4632_93444486790_712946790_2424371_4845254_n.jpg

4632_93444491790_712946790_2424372_4007994_n.jpg

4632_93444481790_712946790_2424370_3348934_n.jpg

4632_93444501790_712946790_2424373_4059626_n.jpg

Meeeget nussbar trut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå synes jeg faktisk at det burde oppdateres litt her..

Man lager bare ikke en tråd om en drektighet og verdens søteste lille valp, for bare å glemme den.. :icon_confused:

Nesten 10 dager siden siste oppdatering, jo.!

Lille Fredrik veier forøvrig 2050 gram i dag, på formiddagen på 2-ukersdagen sin. :rofl:

Han veier helt sikkert mer til kvelds.

Han vokser og trives godt, og blir dulla med av alle her.

I dag blir det tatt 2-ukersbilder, så da regner jeg med at de blir lagt inn her etterpå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peisjens, peisjens, folkens.

Vi skal snart ta bilder av lille gullet nå.

Mona og jeg har vært på Tam Lade i ettermiddag. Hadde med Gine og Madelen, som fikk seg en ridetur hver på en liten ponny. Etterpå var vi med på en rasepresentasjon med Albin. :rolleyes2: ...og så på en lydighetsframvisning av 2 doberman'er.

Til slutt gikk vi runde på runde inne i butikken, til Gine fant noe å bruke gavekortet sitt på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det nye bilder. :rolleyes2:

Alt er bare velstand i valpekassa, Fredrik bruker dagene på å sove og spise. Må si jeg gleder meg til han blir litt mere aktiv.

Han veier nå 2070 gram.

Kommer mere tekst senere, er så trøtt at jeg knapt ser tastene foran meg!

2 uker:

fredrik-2uker-hode.jpg

fredrik_2uker-gjesp.jpg

fredrik_2uker.jpg

fredrik_2uker-hode.jpg

fredrik_2uker-hode2.jpg

Blir trøtt av fotoshoot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, han er verdens aller aller aller beste valp!

Han er så god, slikker oss i ansiktet når vi susser på han og lager sånne herlige valpelyder. :rolleyes2:

Jeg misunner virkelig de som skal ha han, det blir ikke lett å sende han vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...