Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Gjentar meg selv med et smil jeg.... Han er helt nydelig,lille,store Fredrik :ahappy:

Så flott han er! En kopi av faren sin, kjempe lik faren jo! :lol:

Tusen takk skal dere ha begge to! :lol:

Leste som sagt gjennom hele tråden igjen og det var litt trist å se hvor laber responsen plutselig ble etter at han sluttet å være søt liten valp. :getlost:

Men det var såå koselig å se hvor mange som gledet seg over han helt i starten, ble nesten litt rørt her jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha begge to! :ahappy:

Leste som sagt gjennom hele tråden igjen og det var litt trist å se hvor laber responsen plutselig ble etter at han sluttet å være søt liten valp. :getlost:

Men det var såå koselig å se hvor mange som gledet seg over han helt i starten, ble nesten litt rørt her jeg :lol:

Så spennende å lese om det første året hans. Han er utrolig nydelig :lol:

(Og heldigvis hadde jeg kommentert ganske jevnt i hele tråden så jeg :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fort tiden går! :) Han har jo blitt, som Toril sier, en "stor liten gutt". :banana: Men si meg, er det vanlig å røntge så store raser så tidlig? Jeg trodde de burde være nærmere halvannet år jeg. :innocent: Tvi-tvi uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om det første året hans. Han er utrolig nydelig :D

(Og heldigvis hadde jeg kommentert ganske jevnt i hele tråden så jeg :D )

Ja, tusen takk for det Marie! :D

Oi, så fort tiden går! :D Han har jo blitt, som Toril sier, en "stor liten gutt". :innocent: Men si meg, er det vanlig å røntge så store raser så tidlig? Jeg trodde de burde være nærmere halvannet år jeg. :banana: Tvi-tvi uansett!

Ja, jeg synes faktisk også at tiden har gått fort! Han er jo bare lille valpen enda, i mitt hode..

Det er vanlig å røntge bernere når de er 1 år ja. :) Takker!

Kryss fingrene for han på torsdag klokka 18.00!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tusen takk for det Marie! :innocent:

Ja, jeg synes faktisk også at tiden har gått fort! Han er jo bare lille valpen enda, i mitt hode..

Det er vanlig å røntge bernere når de er 1 år ja. :banana: Takker!

Kryss fingrene for han på torsdag klokka 18.00!

Krysser alt som krysses kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ja, jeg synes faktisk også at tiden har gått fort! Han er jo bare lille valpen enda, i mitt hode..

Det er vanlig å røntge bernere når de er 1 år ja. :banana: Takker!

Kryss fingrene for han på torsdag klokka 18.00!

Skal krysse fingrene her jeg.

Men er litt overrasket over at det er vanlig å røntge bernerne så tidlig :innocent: Størrelsesmessig er de som en hoffe, men endel kg tyngre enn hoffene. Og de aller fleste hoffe-oppdretterne anbefaler at hundene er minst 18 mnd innen HD-røntging :) Dette fordi hoffene ikke er ferdigvokste i kroppen når de er 12 mnd og de skal få muligheten til å bygge opp nok muskelmasse innen røntging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt som krysses kan!

Skal krysse fingrene her jeg.

Krysser :)

Lykke til med røntgen! :innocent:

Takker! :banana:

Håper de er kjappe med å lese av, sånn at jeg forhåpentligvis kan få fire A'er i bursdagsgave neste tirsdag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :D

Håper de er kjappe med å lese av, sånn at jeg forhåpentligvis kan få fire A'er i bursdagsgave neste tirsdag. :innocent:

Fikk høre at de pleide å lese av hofter på onsdager...?? :) Det stemte vel bra med Aynï sin avlesning, men der kom albuene ca en uke senere. Men ikke for dèt altså - vi krysser fingrene for fin bursdagsgave til deg! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre at de pleide å lese av hofter på onsdager...?? :lol: Det stemte vel bra med Aynï sin avlesning, men der kom albuene ca en uke senere. Men ikke for dèt altså - vi krysser fingrene for fin bursdagsgave til deg! :lol:

Norma ble avlest på en tirsdag i hvert fall, men jeg vet ikke hva som er vanlig praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet der var det hofter på tirsdag og torsdager, og albuer varierte litt, men stort sett mandager.

Ser ikke for meg at de har kuttet ned hoftene til en dag, da det er rimelig mange bilder å lese av, og en uke med post vil ta mer enn en dag å lese av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott herremann :whistle:

:):)

Da har Fredrik vært på røntgen, og både hoftene og albuene så kjempefine ut, så da ser det ut til at fingerkryssingen deres halp! ;)

Synes de kan lese av bildene nååååååå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):)

Da har Fredrik vært på røntgen, og både hoftene og albuene så kjempefine ut, så da ser det ut til at fingerkryssingen deres halp! ;)

Synes de kan lese av bildene nååååååå!

Jeg også!!!

Fineste han :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma ble avlest på en tirsdag i hvert fall, men jeg vet ikke hva som er vanlig praksis.

Tror det er hofter på tirsdager og albuer på torsdager :wub:

Da jeg jobbet der var det hofter på tirsdag og torsdager, og albuer varierte litt, men stort sett mandager.

Ser ikke for meg at de har kuttet ned hoftene til en dag, da det er rimelig mange bilder å lese av, og en uke med post vil ta mer enn en dag å lese av.

Okei, dyrlegen tok sikkert feil, og jeg glemte å sjekke dogweb... :wub::blink:

Lykke til med HD og AD uansett! Du har jo bursdag i dag, har du hørt noe mer om det blir en fin bursdagsgave? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dyrlegen tok sikkert feil, og jeg glemte å sjekke dogweb... :):blink:

Lykke til med HD og AD uansett! Du har jo bursdag i dag, har du hørt noe mer om det blir en fin bursdagsgave? :D

Nei :wub:

Ingen røntgenresultater på berner er lagt ut i dag, håper de kommer i løpet av uka iallefall!

Dyrlegen søm røntget han blir også brukt av bl.a. to av de største berneroppdretterne vi har i Norge, og han sa at det var lenge siden han hadde sett så fine hofter som Fredrik sine! Så jeg er forsiktig optimist. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar Fredriks eiere har forhåndsbetalt for avlesningen?

I så fall kan de gå inn på Mine rekvisisjoner og se om bildene er mottatt, så vet dere i hvert fall om de er i kommet fram eller ikke er sendt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar Fredriks eiere har forhåndsbetalt for avlesningen?

I så fall kan de gå inn på Mine rekvisisjoner og se om bildene er mottatt, så vet dere i hvert fall om de er i kommet fram eller ikke er sendt enda.

Ja, de har både forhåndsbetalt og veterinæren sendte bildene på fredag. Skal be de gå inn å sjekke om bildene er mottatt.

Krysser fingrene for at de leser av bildene i morgen, det er lenge å vente til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...