Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!

Monab88

Recommended Posts

Sånn er livet ja, og det må vi bare godta.

Nå skal vi kose oss og skjemme bort lillegutt etter noter. Han skal nok ikke mangle noe, den lille krabaten. :yawn:

Det er mange her som blir glade i han...både 2 -og 4-bente. :)

De har ennå ikke kommet hjem, så jeg har ikke sett han ennå...bare på bilde og en liten mms-filmsnutt.

Nå tror jeg forresten at de kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Åh! Så fort alt plutselig skjedde! :yawn: Håper alt går bra med Bella og lille-mann, utrolig trist med tispa. :) Men gutten får nok den beste oppfostring; ingen konkurranse om noen verdens ting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig hjemme, med verdens fineste lille gutt! :icon_cry:

Det ble en stressende start på dagen. Vi oppdaget en stor slimklump på gulvet etter Bella, som hadde en merkelig mørk grå/grønn aktig farge, så vi tok henne meg til dyrlegen og tok ultralyd med en gang. Og der så vi ikke noe tegn til liv, ingen hjerteslag.. Så da ble det full fart på operasjonsbordet, og det var ikke et sekund for tidlig. Tispa har nok vært død noen dager, og det hadde ikke gått langt tid før hun hadde forgiftet hannvalpen.

Tispa var litt smalere i snutepartiet enn hannen og hun hadde hvite sokker på framlabbene.

Hannen er bare helt nydelig! Kulerundt hode og butt snuteparti :rolleyes2: Han er pent tegnet, litt mørk i ansiktet bare. Men tror nok han kommer til å beholde den hvite stripa. Han har en veldig mørk tanfarge og har allerede begynt å bli sort på snuten. :ahappy:

De som skal ha han har tenkt på Kevinn som navn, og han veier ca. 530 g.

Kevinn.jpg

Kevinn2.jpg

Tusen takk for alle gratulasjoner! :) Flere bilder kommer litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snipe det "dumme" som skjedde*

Hannen er bare helt nydelig! Kulerundt hode og butt snuteparti :rolleyes2: Han er pent tegnet, litt mørk i ansiktet bare. Men tror nok han kommer til å beholde den hvite stripa. Han har en veldig mørk tanfarge og har allerede begynt å bli sort på snuten. :icon_cry:

Jeg vil bare fokusere på det gledelige jeg, altfor mange vonde minner dukker opp ellers...

STORE grattis til verdens beste lille mumsebamse :)

Kos dere masse og snutekyss til både mor & sønn fra meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare fokusere på det gledelige jeg, altfor mange vonde minner dukker opp ellers...

STORE grattis til verdens beste lille mumsebamse :ahappy:

Kos dere masse og snutekyss til både mor & sønn fra meg :rolleyes2:

Huff, ja, vi skal være veldig glade for den valpen vi har. 1 er tross alt bede enn ingen. :icon_cry:

Liten videosnutt

http://www.vimeo.com/5092545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden...helt unormalt... at nyfødte keisere er så ivrige til å drikke av puppen som han her.

Vi må nok kalle han Fatsoe etter hvert...sjøl om Gine har bestemt at han skal hete Fredrik mens han er her.. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe bilder*

Han var da fantastisk nydelig! Utrolig trist med tispa, men. Kjempeflott at dere fikk reddet ham, iallefall!

Hvaa meeed.. Nellyvill's Flotte Fandango/Friskeste Fining/Fornøyde Fjott/Fabelaktige Fabian/Fredelige Freddy/Flåklypa Grand Prix/Feika Fødsel/Fengende Flørt/Fantastiske Freidar (mer på lager, om man skulle trenge det!) :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søt (og tydeligvis kjempesulten) liten bisk da.. men si meg, sånne nyfødte bernervalper virker kjempestore jo... trodde de fleste nydfødte valper var på omtrent samme størrelse så og si uansett hunderase..

Uansett - gratulerer! (Og si til gærne-Bella at det var da en flott glidelås hun har fått i magen, så hendig det må være da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var da fantastisk nydelig! Utrolig trist med tispa, men. Kjempeflott at dere fikk reddet ham, iallefall!

Hvaa meeed.. Nellyvill's Flotte Fandango/Friskeste Fining/Fornøyde Fjott/Fabelaktige Fabian/Fredelige Freddy/Flåklypa Grand Prix/Feika Fødsel/Fengende Flørt/Fantastiske Freidar (mer på lager, om man skulle trenge det!) :icon_cry:

Stamtavlenavnet blir trolig Nellyvill's Fifty-Fifty.

De var jo to, og han var den eneste som overlevde.

Fineste lille Bella/Ola-sønnen er han. :rolleyes2:

..og jeg er stolt "oldemor" :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stamtavlenavnet blir trolig Nellyvill's Fifty-Fifty.

De var jo to, og han var den eneste som overlevde.

Fineste lille Bella/Ola-sønnen er han. :rolleyes2:

..og jeg er stolt "oldemor" :icon_cry:

Kjempefint navn på lille vakre :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gratulerer masse ^^ Han kommer nok til å bli en borskjemt liten pjokk siden han er alene om all oppmerksomheten :icon_cry: Gleder meg masse til å se bilder når han blir noen uker gammel. Bernere er de fiineste hundene (ved siden av sheltie, haha) :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...