Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009


trevi

Recommended Posts

Takker alle sammen :) Joda, de er runde og gode, og spiser hele tiden føles det som.

Batteriet på kameraet gikk tomt i går på "photoshoot'en" vår, så vi tar resten ikveld. Likesågreit egentlig, siden det var litt uro med kloklipp etc. Så da blir det litt mer "spredt"....

Så da kommer bilder enten i kveld eller imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 320
  • Created
  • Siste svar

Da var barna blitt 1 uke, og photoshoot og merking har blitt utført.

Begynner med gutta:

Grønn gutt, tykkeste gutten som nå veier 897 g:

greenboy_1week-4.jpg

Rød gutt, største gutten som nå veier 940 g:

redboy_1week-1.jpg

Svart gutt:

blackboy_1week-1.jpg

Blå gutt, førstefødt, og min lille favorittgutt :lol: Han er bare herlig... lå og tøyset og knirket i sofaen når jeg tok bildene. Rullte seg over på rygg, og strakk og koste seg... Sofagrisen :P :

blueboy_1week-4.jpg

Så var det jentene sin tur :)

Oransje jente:

orangegirl_1week-2.jpg

Rosa jente:

pinkgirl_1week-3.jpg

Gul jente:

yellowgirl_1week-4.jpg

og så et av hele gjengen sammen med mor:

puppies_1week.jpg

mer bilder er lagt ut på hjemmesiden for dem som er interessert i selungene:

http://www.kahroma.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle... takker for fine og koselige kommentarer ;) Nå er barna blitt 2 uker, har åpnet øynene, blitt ENDA større og tykkere, og enda mer livlig :P Hører knurring og kjefting i kassen, og nå må jeg begynne å tenke på å bygge på ny høyde i kassen, da de fleste har begynt å legge haken på kanten :P

Begynner med gutta igjen:

Grønn gutt:

greenboy_2weeks-1.jpg

Blå gutt:

blueboy_2weeks-3.jpg

blueboy_2weeks-1.jpg

Rød gutt:

redboy_2weeks-2.jpg

Svart gutt:

blackboy_2weeks-1.jpg

Så kommer jentene:

Rosa jente:

pinkgirl_2weeks-4.jpg

Oransje jente:

orangegirl_2weeks-5.jpg

Gul jente:

yellowgirl_2weeks-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo selvsagt, fullstendig objektiv sett, helt enig med dere alle sammen. Og dette er de fineste, vakreste besteste 2 uker gamle terv valpene noensinne :thumbs::lol::D

*go'klumpene til bestemor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå gutt, førstefødt, og min lille favorittgutt ;) Han er bare herlig... lå og tøyset og knirket i sofaen når jeg tok bildene. Rullte seg over på rygg, og strakk og koste seg... Sofagrisen :) :

blueboy_1week-4.jpg

Den lignet jo faktisk litt på en minigris på det bildet og da :)

Så søte de var blitt ^^, Funnet valpe kjøpere til alle (jeg er bare nysgjerrig, ikke noe potensiell kjøper her :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til neste uke :)

Ja da er de blitt 3,5 uke når du kommer, litt mer action da... Nå er det hyling og knurring, og de er så søte atte... Men koordinasjonen er ikke akkurat på topp enda.. haha..

Den lignet jo faktisk litt på en minigris på det bildet og da :)

Så søte de var blitt ^^, Funnet valpe kjøpere til alle (jeg er bare nysgjerrig, ikke noe potensiell kjøper her :) )

jepp, alle valpene er bestillt, så satser vi på at alle står ved lag til de er 8 uker og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for oppdatering igjen... Valpene vokser og gror, trives tror jeg de gjør og :icon_redface:. Deres verden har nå de siste dagene blitt utvidet fra valpekasse til hele "valperommet" (underetasjen som er på størrelse med et lite rom). Der er det mye spennende å utforske, og av og til åpnes også baderommet for inspeksjon. Vaskebøtte og toalettpapir har blitt heftig utfordret og knurret på, håndkler har blitt revet ned osv osv.... De er en aktiv og høylydt gjeng, og nå når temperaturen her i Bergen begynner å klatre, så er det ikke lange tiden igjen før valpegården settes opp og terrassen valpesikres, så verden deres kan bli enda litt mer utvidet (og jeg kan spyle terrasse, istedet for å skifte aviser/vaske gulv/vaske meg/vaske hundetepper osv. osv. osv :blink:)

Dette har hittil vært en kjempespennende opplevelse og en læringsprossess. Jeg merker nå at arbeidet begynner å ta seg opp, og jeg er glad jeg skal ta ut ferie de siste 3 ukene av valpetiden før levering :blink:

Gjengen har også fått smake sitt første måltid, noe som endte i totalt kaos (første gang jeg gjorde det og)... heheh... men gang nr. 2 og 3 gikk bedre... jeg hadde mer kontroll, og valpene begynte å skjønne at det gikk an å spise UTEN å ligge i maten.... :yawn:

Så til bildene:

Grønn gutt:

greenboy_3weeks-1.jpg

svart gutt:

blackboy_3weeks-1.jpg

Blå gutt:

blueboy_3weeks-1.jpg

Rød gutt:

redboy_3weeks-2.jpg

Oransje jente:

orangegirl_3weeks-2.jpg

Rosa jente (som egentlig har en personlighet som ikke er så veldig rosa... heheh...):

pinkgirl_3weeks-3.jpg

Gul jente:

yellowgirl_3weeks-1.jpg

Matkaos:

"Hva er dette for noe rart da?!"

first_meal_090509-1.jpg

"Ikke snik i køen daaaa!!"

first_meal_090509-2.jpg

Alle sammen samlet, og Roma gjør fremdeles en kjempejobb, selv om barracuda-tennene melder sin ankomst:

all_3weeks-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...