Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009


trevi

Recommended Posts

  • Svar 320
  • Created
  • Siste svar

Takker for alle koselige kommentarer :aww:

Nei, BP, det er få ting som er deiligere enn 4-6 ukers gamle tervvalper... de er bare nusselige, selv om de lager stygge lyder, som forøvrig høres ut som om de virkelig kommer fra sjelen :whistle:

Det ble som jeg trodde med disse valpene... MASSE temperament.. De er av samme kaliber som sin kjære mor, vil de ikke så hører man det... Men det som overrasker meg er at alle har det samme temperamentet (i forskjellig grad selvsagt)... jeg trodde liksom det skulle være litt forskjell på dem, men de er jo så jevne og fine alle sammen, og jentene er kanskje et hakk vassere enn gutta... :P

Og pels har de og... masse masse deilig fleece...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som jeg trodde med disse valpene... MASSE temperament.. De er av samme kaliber som sin kjære mor, vil de ikke så hører man det... Men det som overrasker meg er at alle har det samme temperamentet (i forskjellig grad selvsagt)... jeg trodde liksom det skulle være litt forskjell på dem, men de er jo så jevne og fine alle sammen, og jentene er kanskje et hakk vassere enn gutta... :P

Er mor mentaltestet?

Husker i Cane sitt kull, der var også tispene vassere enn gutta når de var små. Har ikke truffet mer enn ene tispa som unghund, så vet ikke hvordan de har blitt nå.

Du har forøvrig fått masse spørsmål om masker og sånt i tråden, du har kanskje ikke sett det. :P

Valpene er nydelige, liker fortsatt den blå gutten best. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mor mentaltestet?

Husker i Cane sitt kull, der var også tispene vassere enn gutta når de var små. Har ikke truffet mer enn ene tispa som unghund, så vet ikke hvordan de har blitt nå.

Du har forøvrig fått masse spørsmål om masker og sånt i tråden, du har kanskje ikke sett det. :aww:

Valpene er nydelige, liker fortsatt den blå gutten best. :lol:

Mor er mentaltestet ja, men strøk på skuddet på karaktertesten. Hun var skuddberørt, i den forstand at hun stoppet leken på siste skuddet og bare glodde litt surt på meg "mor, hva er det pyton bråket, og kan du få dem til å slutte nuh? Boikott....".... Overraskende egentlig i og med at skrammelet bare var en dødskul ting som skulle utforskes/lekes med, og figurantene bare var noen gøyale damer som vi møtte på tur i skogen... Men, hun skal gå MH i høst i og med at øvre aldersgrense nå blir tatt bort på MH'en, og vi får en MH som jeg kan gå på her i Bergen (NBFK avd. Hordaland arr. 5+6 september i år).

Når det skal sies, så er far også mentaltestet og han har bestått sin test i Belgia, uten reaksjon på skudd.

Jeg så bare ett spm. om maske tidligere i tråden, som jeg har misset, og det var fra deg for en stund tilbake :P Man kan selvsagt si litt sånn ca. hvem som får bra maske og hvem som ikke får fullt like bra, men likevel er man ikke 100% sikker. For noen år siden hadde en norsk oppdretter et kull med 7 hanner, alle så ut som om de hadde blitt dyppet i en bøtte med svartmaling frem til de var 5-6 mnd, så begynte masken å sprekke opp... Nå har den ene hannen dårligere maske en min egen Roma ... ;)

Men selvsagt: eksempelvis Blå hannhund har kanskje et litt bedre utgangspunkt enn grønn, men man kan ikke si noe sikkert enda... Gigi var svart i hele fjeset da jeg hentet henne, men hun har sprukket godt opp ( du har jo sett henne selv :P )

Og blå gutt er min favoritt og (ikke bare pga masken, men helheten er helt topp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor er mentaltestet ja, men strøk på skuddet på karaktertesten. Hun var skuddberørt, i den forstand at hun stoppet leken på siste skuddet og bare glodde litt surt på meg "mor, hva er det pyton bråket, og kan du få dem til å slutte nuh? Boikott....".... Overraskende egentlig i og med at skrammelet bare var en dødskul ting som skulle utforskes/lekes med, og figurantene bare var noen gøyale damer som vi møtte på tur i skogen... Men, hun skal gå MH i høst i og med at øvre aldersgrense nå blir tatt bort på MH'en, og vi får en MH som jeg kan gå på her i Bergen (NBFK avd. Hordaland arr. 5+6 september i år).

Når det skal sies, så er far også mentaltestet og han har bestått sin test i Belgia, uten reaksjon på skudd.

Jeg så bare ett spm. om maske tidligere i tråden, som jeg har misset, og det var fra deg for en stund tilbake :P Man kan selvsagt si litt sånn ca. hvem som får bra maske og hvem som ikke får fullt like bra, men likevel er man ikke 100% sikker. For noen år siden hadde en norsk oppdretter et kull med 7 hanner, alle så ut som om de hadde blitt dyppet i en bøtte med svartmaling frem til de var 5-6 mnd, så begynte masken å sprekke opp... Nå har den ene hannen dårligere maske en min egen Roma ... ;)

Men selvsagt: eksempelvis Blå hannhund har kanskje et litt bedre utgangspunkt enn grønn, men man kan ikke si noe sikkert enda... Gigi var svart i hele fjeset da jeg hentet henne, men hun har sprukket godt opp ( du har jo sett henne selv :aww: )

Og blå gutt er min favoritt og (ikke bare pga masken, men helheten er helt topp)

Blir spennende med MH da. :P (er jo litt over gjennomsnittet opptatt av sånt kanskje :lol: )

Vet du hva slags type test faren har bestått, evt hvilken av 'våre' tester den ligner mest om noen?

Tror det var en til som lurte på om den blå kom til å bli lik faren, men det var kanskje ikke mange. :P

Gleder meg til å se de videre fremover. Sikkert noen som har spurt allerede, men skal du beholde noen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med MH da. :P (er jo litt over gjennomsnittet opptatt av sånt kanskje :lol: )

Vet du hva slags type test faren har bestått, evt hvilken av 'våre' tester den ligner mest om noen?

Tror det var en til som lurte på om den blå kom til å bli lik faren, men det var kanskje ikke mange. ;)

Gleder meg til å se de videre fremover. Sikkert noen som har spurt allerede, men skal du beholde noen selv?

http://www.youtube.com/results?search_type...bilite&aq=f

her er litt youtube linker. :P jeg vet ikke om hele tester er med, men...

Her er også en terv som går:

http://www.dailymotion.com/video/x30g7c_te...nimals?from=rss

http://www.dailymotion.com/relevance/searc...partie2_animals

Det er vel mer en test i hvordan hunden fungerer i dagligdagse situasjoner, ifht. mennesker, trafikk, andre hunder, støy etc.

Ja vi beholder en gutt hjemme, og setter ut en tispe på fór :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var galningene 5 uker :D

Alle vokser og trives like bra, og nå starter "ferien" for min del, så nå håper vi at det blir bra vært, så barna kan være masse ute :D

Først: Her er linker til 2 videoer av de runde små som leker :D

Så til bilder:

Rød gutt:

redboy_5weeks-1.jpg

Blå gutt:

blueboy_5weeks-1.jpg

Svart gutt:

blackboy_5weeks-2.jpg

Grønn gutt:

greenboy_5weeks-2.jpg

Rosa jente:

pinkgirl_5weeks-1.jpg

Oransje jente:

orangegirl_5weeks-1.jpg

Gul jente:

yellowgirl_5weeks-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njuuudelig! :D

Hvem skal dere beholde? :D

:D Litt tidlig å si sånn helt sikkert, men sånn som ståa er nå, så er Blå og Rosa klare favoritter... Både pga. utseende og gemytt. men dette kan endre seg i la. de neste par ukene, så jeg sier ingenting sikkert enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Litt tidlig å si sånn helt sikkert, men sånn som ståa er nå, så er Blå og Rosa klare favoritter... Både pga. utseende og gemytt. men dette kan endre seg i la. de neste par ukene, så jeg sier ingenting sikkert enda...

aaah! Utrolig herlige bebisser hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...