Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009


trevi

Recommended Posts

  • Svar 320
  • Created
  • Siste svar
Blir det noen bergensere? Eller er det rundt om i landet? :P

Litt her og litt der :P

Men ja et par bergensere blir det og... Vi (lovet sambo....) beholder en hanne hjemme, og en tispe skal på fór. Så blir det iallefall en til som blir i bergen. Ellers blir de ganske så spredt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på bla. Nadjarah's Dolina (terv etter groen, som nå bor i UK) hun er reg. som beige/sort maske. Dette fordi hun har "utvasket røde" pigmenter. Det er bare lettere å si grå, siden de ikke er årntlig rød :P

Jøss, det har jeg aldri sett før. Hvorfor registrerte de henne som beige, det er jo ikke en godkjent farge? Hun så jo grå-ish ut som liten?

Takk :P 2 dager over termin... Ikke rart de er gode rundt magen... :P

hehe - Bare av nysgjerrighet, regner du terminen fra første parring, og over hvor mange dager parret dere?

De blir lysere etterhvert :P

Ja, eller mørkere/rødere.. hehe - Søstra til Norris så nesten sort ut når hun ble født, hun er veldig rød i dag.

Men det ser ut til at det blir fin farge på de, Iselin. Du vet du må spamme med bilder? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt her og litt der :P

Men ja et par bergensere blir det og... Vi (lovet sambo....) beholder en hanne hjemme, og en tispe skal på fór. Så blir det iallefall en til som blir i bergen. Ellers blir de ganske så spredt...

Det hørres bra ut :P La oss berike vestlandet med terver *ler* :P

Ja, eller mørkere/rødere.. hehe - Søstra til Norris så nesten sort ut når hun ble født, hun er veldig rød i dag.

Jeg tenkte bare på at de ikke er så svarte som de ser ut nå :P Da måtte Ex blitt reg. som svart malle om hun skulle hatt samme fargen som da hun ble født :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det har jeg aldri sett før. Hvorfor registrerte de henne som beige, det er jo ikke en godkjent farge? Hun så jo grå-ish ut som liten?

Njae, sett henne ved siden av en "skikkelig" grå, og du ser det er mer "gusten"/utvasket farge på henne. Diluted red gene heter vel det faglige ordet på det. :P

hehe - Bare av nysgjerrighet, regner du terminen fra første parring, og over hvor mange dager parret dere?

Jepp, regnet fra første paring og 63 dager frem. Paret 14 og 15 februar (han var lei henne på 16 feb :P J**la player... hehe.) så så mye slingringsmonn på dagene er det ikke :P

Men det ser ut til at det blir fin farge på de, Iselin. Du vet du må spamme med bilder? :P

Ja vi får se hvordan de utvikler seg. Røde pigmenter har de iallefall, men som sagt så ser et par lysere ut enn de andre i RL... Spennende :P

Ja bildespam kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njae, sett henne ved siden av en "skikkelig" grå, og du ser det er mer "gusten"/utvasket farge på henne. Diluted red gene heter vel det faglige ordet på det. :P

Nå ja, hun ville neppe vært den eneste "grå" som egentlig var beige. Eller "rød", for den saks skyld :P

Jepp, regnet fra første paring og 63 dager frem. Paret 14 og 15 februar (han var lei henne på 16 feb :P J**la player... hehe.) så så mye slingringsmonn på dagene er det ikke :P

Okay, jeg tenkte hvis det var over 2 dager med parring, så kunne det jo hende at de var født akkurat på terminen (at det var på termin i forhold til siste dags parring, liksom), men det er jo ikke tilfellet her da :P

Ja vi får se hvordan de utvikler seg. Røde pigmenter har de iallefall, men som sagt så ser et par lysere ut enn de andre i RL... Spennende :P

Ja bildespam kommer :P

Når de er så røde nå, så blir de vel neppe beige :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mååå bare hive inn et par nye bilder av de små håpefulle.. :ahappy: De blir 1 uke gamle imorgen, og da er det merking, ny "offisiell" veiing og kanskje en liten kloklipp så ikke de klorer opp huden til mamma Roma. De vokser og gror, og den største i kullet har til og med valker i nakken *sukk*

Her er noen fra døgn 4 (24.04.09)

240409-1.jpg

trygt og godt i mammas nakke:

240409-2.jpg

240409-3.jpg

240409-4.jpg

Hele gjengen samlet:

240409-5.jpg

døgn 5 (25.04.09, i går)

Søskenkjærlighet?

250409-1.jpg

Førstefødte gutten, lille svartbjørnen min :wub:

250409-2.jpg

Minste jenten, herlig søt liten sak, som har mye hun skal ha sagt

250409-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

*ler*

Himmel - de er skikkelig runde og tjukke og goe altså - ingen tvil om at mamma har nok mat i alle fall *ler*

Jeg skal begynne å aawwwe meg om ett par uker jeg *fnise* - for fra 3 uker og frem til 6-7 uker så synes jeg belgervalper er skrekkelig deilige.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...