Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt vill etter bading


Tuskelusken

Recommended Posts

Dina er også helt crazy når hun har blitt spylt etter tur eller badet eller vært ute i vått vær. Hun løper og løper som en propell rundt i huset i en vill fart. Alle hundene jeg kjenner er slik. Det hadde vært gøy å vite hvorfor de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte en gang at de prøver å gni seg inntil og rulle på ting for å få "flokk-lukten" tilbake, fordi vi fjerner deres naturlige lukt når vi bader de.. men om det stemmer aner jeg ikke :P

Hehe, de vil altså ikke lukte vanilje, roser og hva det nå enn er man såper de inn med? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, heldigvis er ikke Maja typen som har lyst til å lukte basj.. *lucky me*

Ikke Blondie heller... Men nå er det jo skjelden Blondie er direkte våt da. Hun blir bestandig fønet etter bading. men hender hun spoler litt i gangen hvis hu er veldig våt etter tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder blir tullete selv om de ikke har blitt vasket i dusjen, så den tviler jeg sterkt på :P

De blir helt tussete når de kommer inn fra tur i skogen i regn og gjørme mens de selv stinker hund, så jeg tviler på at de får noia for at lukta deres har forsvunnet der og da altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Blondie heller... Men nå er det jo skjelden Blondie er direkte våt da. Hun blir bestandig fønet etter bading. men hender hun spoler litt i gangen hvis hu er veldig våt etter tur :P

Maja elsker å gå "bananas" etter hun har blitt bløt. Om det er på gulvet, gresset, teppet, etc. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina blir aldri (så og si) badet i shampoo som lukter roser og det som bedre er, så det kan det ikke være. Jeg og har av og til trodd at hun gjør det for å få varmen i seg eller for å bli tørr, men det virker jo ikke helt logisk da... Vasker henne jo i varmt vann... Hahaha, det minnet meg på at Dina en gang rullet seg på en mandarin. Jeg fattet ikke hvorfor Bikkja var gul. Snakk om å smøre seg inn i herlig juleodør, hennes form for julerengjøring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina blir aldri (så og si) badet i shampoo som lukter roser og det som bedre er, så det kan det ikke være. Jeg og har av og til trodd at hun gjør det for å få varmen i seg eller for å bli tørr, men det virker jo ikke helt logisk da... Vasker henne jo i varmt vann... Hahaha, det minnet meg på at Dina en gang rullet seg på en mandarin. Jeg fattet ikke hvorfor Bikkja var gul. Snakk om å smøre seg inn i herlig juleodør, hennes form for julerengjøring :P

Å søteste ! :P

Ellie blir vill og gal av hvilken som helst grunn hun finner for godt hun :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina blir aldri (så og si) badet i shampoo som lukter roser og det som bedre er, så det kan det ikke være. Jeg og har av og til trodd at hun gjør det for å få varmen i seg eller for å bli tørr, men det virker jo ikke helt logisk da... Vasker henne jo i varmt vann... Hahaha, det minnet meg på at Dina en gang rullet seg på en mandarin. Jeg fattet ikke hvorfor Bikkja var gul. Snakk om å smøre seg inn i herlig juleodør, hennes form for julerengjøring :yes:

Har du prøvd å ta en dusj i varmt vann, såvidt tørke deg, og gå naken ut fra badet? Det er faktisk skikkelig, skikkelig kaldt!

Mine hunder gjør også dette, men det rare er at Tulla begynte ikke med det før Aynï kom - og Aynï er FÆL til å få raptus og rulle seg når hun er våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at de prøver å bli tørre fortere :yes:

Ja, det er jo derfor. Instinkt å holde seg i aktivitet for å bli varm og tørr fortere. Eller hur? Synes iallefall det høres ut som en veldig logisk grunn. Alle hundene jeg kjenner får raptus etter et bad. Og gnir seg mot møbler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje derfor de gjør det. Det er så komisk å se kontrasten fra slukøret og fornærmet hund i dusjen, til det øyeblikket jeg sier "fri" etter å ha tørket henne med håndkle! Da er det spurt opp i sofaen, inn på alle rom, rundt og rundt, og da er det bare å flytte unna knuselige ting, for da enser hun absolutt ingenting. Så slukner hun i sofaen etterpå. Hun får meg til å le så jeg rister :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kanskje derfor de gjør det. Det er så komisk å se kontrasten fra slukøret og fornærmet hund i dusjen, til det øyeblikket jeg sier "fri" etter å ha tørket henne med håndkle! Da er det spurt opp i sofaen, inn på alle rom, rundt og rundt, og da er det bare å flytte unna knuselige ting, for da enser hun absolutt ingenting. Så slukner hun i sofaen etterpå. Hun får meg til å le så jeg rister :D

Ha-Ha! :D Selma er akkurat sånn hun også! Jeg spurte venninna mi i går, hva hun trodde var grunnen til slike raptusanfall etter bading. Hun tenkte at det kanskje var fordi hundene vil dekke over lukt (eller noe sånt) og bli skitten igjen. Vi har alle våre teorier tydeligvis.

Og jeg som syntes det var så utrolig logisk at de vil bli tørre og varme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...