Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange raser gjetter du riktig?


Victoria

Recommended Posts

61 av 62 nå orker jeg ikke mer ha ha, det fortsetter jo i evighet!

Edit: Fortsatt visst likevel, to the bitter end!

Your overall score was 151 out of 157. This means you identified 96.18% of the dogs correctly

Et par av feilene var slurvefeil da, synes jeg var ganske flink he he (selv om de fleste alternativene ikke ga så mye tvil om hva som var riktig, iallefall ikke hvis man har sett igjennom noen rasebøker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your overall score was 152 out of 157. This means you identified 96.82% of the dogs correctly.

Jeg gjettet clumber spaniel på den engelske setteren (makan til flabbefjes), og slet litt med terrierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah - 100%!

Men endel merkelige bilder, ja - så da måtte jeg fundere hvilken rase det IKKE var - fremfor å finne den rette..

Kortklippet tib.terrier, port. vannhund og havanese - totalt utypiske individer i flere raser, og en eller annen strihåret foxhound helt på slutten der... Men dette er USA, og hundene ser jo faktisk litt annerledes ut der, da.

Litt færre hunder - men litt vanskeligere test hadde jo vært mer moro, men dette var jo en av de bedre sånne tester jeg har sett (og prøvd).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble kasta ut før jeg ble ferdig - vet ikke helt hva som skjedde.

Gikk greit så langt, men til dere som klarte full score: Hvordan ser dere forskjell på en field spaniel og en amerikansk vannspaniel bare på hodebilde? Synes fremdeles bildet så mer ut som en field enn de bildene jeg kan finne av am. vannspaniel på nett jeg, da: Lengre ører, mindre stopp, mer lepper, lavere ansatte ører med mindre krøllete pels.

Tillegg: Er ikke dette samme hund, da?

Amerikansk vannspaniel:

http://www.breederretriever.com/dog-breeds...ter-spaniel.php

Field spaniel (nederste bildet):

http://breedsdogs.blogspot.com/2008/06/field-spaniel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 153 av 157, 97,5% riktig. Syns mange av bildene var dårlige og noen av alternative vart litt latterlige. Det som irriterte meg litt var at jeg fikk bilde av en Bull Terrier, denne er enkel tenkte jeg. Men så ser jeg alternativene, og der var det to som kunne stemme, enten var det Bull Terrier eller Miniatyr Bull Terrier. Det syns jeg vart litt for dumt, da de to rasene er så pass like at du ikke enkelt vil greie å skille dem fra hverandre. Bare en liten utblåsning fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Tok den rasetesten i natt (fikk ikke sove :) )

"Your overall score was 157 out of 157. This means you identified 100.00% of the dogs correctly."

Kan vel kanskje nevne at jeg hadde visse problemer med noen av Terrierene og Am. Vannspaniel (?) + Field Spaniel. Tok noen sjanser og hadde max flax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...