Gå til innhold
Hundesonen.no

Rå lydighet og C-arbeid av en dobermann


wizard

Recommended Posts

Flinke vovven (og eieren da). :icon_redface: Men er det bare jeg som synes hunden går litt rart i fvf? Ser ut som den går med annethvert forbein noen steder, skal de gjøre det? :)

hihi nei. Under lydighetsdelen i den type arbeid mener jeg tro at de foretrekker hunder som ligger så høyt i stress. For den der ser ut som den holder på å eksplodere hvert øyeblikk. For meg som er lp utøver så synes jeg det der var bare rot og en haug med dobbelkommandoer. Som IW ble jeg veldig imponert over hoppet :) Resten var så der, synes jeg da. Men så er jeg en pirk å da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset også på armbruken.. Om noe må det vel i alle fall være en million dobbeltkommandoer? (ha ha ha!)

(Bikkja hadde fått seg en skikkelig smell hvis den kikker en annen vei eller sakker bakover i hvertfall....)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Margrete her, pelsen klenger jo så damen har vanskelig for å gå rett. Og jeg har aldri skjønt greia med å brøle alle kommandoene jeg da men..

Men ja, hoppet var ganske så vakkert :icon_redface:

Enten så var damen liten eller så var bikkja schwæær! Holder vel en knapp på begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Margrete her, pelsen klenger jo så damen har vanskelig for å gå rett. Og jeg har aldri skjønt greia med å brøle alle kommandoene jeg da men..

Men ja, hoppet var ganske så vakkert :icon_redface:

Enig!

Jeg synes fri ved foten var fryktelig rotete å se på, men jeg likte hundens arbeidslyst og iver. :) Jeg ble heller ikke så veldig imponert over de andre øvelsene, selv om jeg synes både hoppet og fremadsendingen var fine.

Edit: Endret quote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check out these videos of obedience and protection by a Doberman completing a Schutzhund III routine. Tell me that's not exciting! (Sabine Wiedemeyer handling Lennox von Aurachgrund, taking 2nd place in 2006 Deutschen Meisterschaft [German all-breed nationals] with 100-98-95 [100 points tracking, 98 points obedience, 95 points protection, out of a perfect 300])

Les teksten ,100i spor,98i lydighet og 95 i gruppe c,2plass i nasjonalt mesterskap for alle raser med en dober er særdeles imponerende.

Ja man kan gjerne pirke på armbruk,som noen tolker som dobbeltkomandoer samt at hunden klenger en del,noe som forøvrig var ønsket i rik sporten for noen år tilbake..

Ellers må jeg å si meg dypt imponert over slippen i gruppe c,null konflikt,rett og slett perfekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check out these videos of obedience and protection by a Doberman completing a Schutzhund III routine. Tell me that's not exciting! (Sabine Wiedemeyer handling Lennox von Aurachgrund, taking 2nd place in 2006 Deutschen Meisterschaft [German all-breed nationals] with 100-98-95 [100 points tracking, 98 points obedience, 95 points protection, out of a perfect 300])

Les teksten ,100i spor,98i lydighet og 95 i gruppe c,2plass i nasjonalt mesterskap for alle raser med en dober er særdeles imponerende.

Ja man kan gjerne pirke på armbruk,som noen tolker som dobbeltkomandoer samt at hunden klenger en del,noe som forøvrig var ønsket i rik sporten for noen år tilbake..

Ellers må jeg å si meg dypt imponert over slippen i gruppe c,null konflikt,rett og slett perfekt..

Må ikke glemme at jeg som pirker er LP dame og vi vil ikke ha slik klenging og dobbeltkommandoer :closedeyes: Jeg vet dog at det er ønsket si RIK sporten. Siden jeg er LP dame, blir jeg ikke videre imponert og det må jeg få lov til å ikke bli synes jeg. Jeg så ikke c-arbeidet og der kan man imponere meg stort fordi jeg kan ikke en skitt om det! :icon_redface: Sporarbeidet til rik er jo ekstremt nøye (være i sporkjernen hele tiden) og jeg er sikker på at dere "gremmes" over å se ett nbf spor? Sånn til sammenligning, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig må du få lov til å men det og jeg skjønner hva du mener,men det gjør det ikke mindre imponerende for min del .Nbf spor er innt det,men for min del så syns jeg det er langt mer innt å gå rolig bak hunden å se den jobbe seg gjennom et ipo spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Må ikke glemme at jeg som pirker er LP dame og vi vil ikke ha slik klenging og dobbeltkommandoer :closedeyes: Jeg vet dog at det er ønsket si RIK sporten. Siden jeg er LP dame, blir jeg ikke videre imponert og det må jeg få lov til å ikke bli synes jeg. Jeg så ikke c-arbeidet og der kan man imponere meg stort fordi jeg kan ikke en skitt om det! :icon_redface: Sporarbeidet til rik er jo ekstremt nøye (være i sporkjernen hele tiden) og jeg er sikker på at dere "gremmes" over å se ett nbf spor? Sånn til sammenligning, mener jeg.

Nei, det er ikke det. Det er bare det folk dekker seg bak og sier at de har en "driftsterk hund" sannheten er at svært mange RIK hunder går på ballforsterker og ikke lydighet, mot hundefører. Derfor blir det unøyaktig, klengete og ofte med lydeffekt..

Jeg personlig syns c-arbeidet var langt bedre en lydigheten. (og nei jeg syns ikke at det var ett program til 98 poeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...