Gå til innhold
Hundesonen.no

Kristiansand 9 og 10 mai.


Symra&Pippin

Recommended Posts

Takktakk - det er godt å løpe på grus.

Og du vet du har pelsstellsrase når du får lov til å være innendørs! :wub: Brukshund? Hah! :wub:

Det var relativt fine ringer i fjor, og grusen var greie å løpe på ja :wub:.

Høhhhhh... vi er i samme ring som to miniatyrraser, vi, faktisk... CC og en til :lol: Bare for å ha NEVNT det liksom, så var vi ute i fjor altså *ler*.

*jeeeei* og jeg får se Willy i ringen! Men teite inne ringen, da vil nok ikke kamera mitt leke med meg. Jeg har jo ikke oppmøte før 11 jo :D

MITT kamera vil helt sikkert leke litt med deg *ler*.

Følte meg brått litt splittet her, når skal Briardene inn i ringen? BP og Lilly skal jo inn etter 20 Schaferhunder (og etter tervene også om jeg husker rett?)

Briardene er først i ringen, så vi rekker nok helt fint å bli ferdig innen belgerne skal ut og løpe :D.

Grus er greit å løpe på, da får jeg vist dyrene mine bedre uansett når man må ha tempo. Ettersom jeg skal dele ring med Schäferhund så er jeg spent på om vi får stor og god ring også.

Du kan jo håpe på at ringen er stor og god :P.

Forresten stilte jeg gamlemor Lotta for Avi Marshak (regner med det er han dere skal stille for) som unghund med tynn og fislete pels, og det ble iallefall CERT på henne da :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Blæh - min maskin tillater ikke at jeg åpner vedlegg... :wub:

Noen som kan si meg hvor mange dobbere det er her ? :wub:

14 :wub:

31 springere. Færre enn jeg trodde, men det er nok like greit at vi ikke er påmeldt uansett *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - 8 beardiser... Nærmest ingen, altså. Fant ut at det er 4 forskjellige eiere som har med seg 2 hunder hver, så kun kjentfolk som skal dit i alle fall...

Utendørs ring, ja - med dommerendring til Avi Marshak - så det MÅ være greit vær, ja. Orker absolutt ikke regn, nei.

Men det står at man ikke får campe utenfor hallen - det gjorde man da ifjor om jeg ikke husker helt feil??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Men vi har fått dommerendring da og havnet i samme ring som Belgere

*hvisker* Belgerpia være handler og vise Blaze om begge skal i ringen kanskje :)

Nå må jeg finne ut som denne dommeren fra Israel, jeg pleier bli litt sjokker over kritikker o.l. med dommere fra lignene land som gjerne ikke akkurat har såååå mange AK. Men med Talli kan jo det slå begge veier :)

Belgerpia hvisker tilbake at vi helt sikkert finner en ordning på det.... Avi Mashak er en helt ok dommer, han vil ha hunder som KAN bevege seg.

Det er grusunderlag i uteringene - veldig greit i tørt vær :).

11 briarder påmeldt også - og vi skal være INNE faktisk... Ser at jeg også kan få med meg kelpiene i ringen etterpå :D.

Ber om pent vær og er glad jeg skal være ute - jeg foretrekker å være ute jeg faktisk.

*jeeeei* og jeg får se Willy i ringen! Men teite inne ringen, da vil nok ikke kamera mitt leke med meg. Jeg har jo ikke oppmøte før 11 jo :P

Følte meg brått litt splittet her, når skal Briardene inn i ringen? BP og Lilly skal jo inn etter 20 Schaferhunder (og etter tervene også om jeg husker rett?)

Grus er greit å løpe på, da får jeg vist dyrene mine bedre uansett når man må ha tempo. Ettersom jeg skal dele ring med Schäferhund så er jeg spent på om vi får stor og god ring også.

Man får med seg alt liksom *ler*

Og sjansene for at vi får en ring man KAN løpe i er jo stor når det skal gå schæfere der først - sånt liker vi. Selv vi som ikke er laget for fart.

Skrekkelig få belgere der da - bare 7 svartinger - men men

Men det står at man ikke får campe utenfor hallen - det gjorde man da ifjor om jeg ikke husker helt feil??

Susanne

...og at det er forbud i år sier vel litt om erfaringene de gjorde seg med det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha - ja, du har sikkert rett BP. Campet ikke der i fjor, så jeg skylder raskt på fjorårets gjester jeg også...

Men, men - det er fint på Hamresanden også, da. Og da få tilgang på toaletter, strøm, etc.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber om pent vær og er glad jeg skal være ute - jeg foretrekker å være ute jeg faktisk.

Jeg liker også å være ute dersom ringene er store nok og underlaget bra - og være er fint og sola skinner og jeg vinner *ler*. Neida, uteutstillinger er veldig bra så lenge det ikke regner og man fryser halv ihjel, men det er håpløst å stille langhåra hund i regn - eller enda verre om det er VIND :). Da ligger jo ikke sveisen må vite *ler*.

Man får med seg alt liksom *ler*

Og sjansene for at vi får en ring man KAN løpe i er jo stor når det skal gå schæfere der først - sånt liker vi. Selv vi som ikke er laget for fart.

Dere er litt heldige der, ja...

Men, men - det er fint på Hamresanden også, da. Og da få tilgang på toaletter, strøm, etc.

Susanne

Da sees vi på Hamresanden kanskje ? Jeanette og jeg skal jo også campe der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerpia hvisker tilbake at vi helt sikkert finner en ordning på det.... Avi Mashak er en helt ok dommer, han vil ha hunder som KAN bevege seg.

*heja Blaze* Og om det er en tispe til som er ute etter Cert så må du stille Blaze og løpe fort :)

Fikk startnummer nå. 1080 på Talli og 1081 på Blaze. Så da er det enten en hannhund, eller en annen tispe i junior/unghund klasse (evt en cham til da).

Husker ikke dette jeg; er BK mellom åpen og champ klassen?

Man får med seg alt liksom *ler*

Viktig når man reiser langt at man får med seg alt ja *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*heja Blaze* Og om det er en tispe til som er ute etter Cert så må du stille Blaze og løpe fort :)

Fikk startnummer nå. 1080 på Talli og 1081 på Blaze. Så da er det enten en hannhund, eller en annen tispe i junior/unghund klasse (evt en cham til da).

Husker ikke dette jeg; er BK mellom åpen og champ klassen?

BK er etter AK og før CHK.

Men du amatørdamen, nå skal du høre. Nå finner du startnummeret ditt, også se du hvilket nummer dine hunder skal bedømmes som. Også sammenligner du dette med PM.

Hvis dine jenter er hund 41 og 42 i ringen, så er det en tispe etter Blaze. Er du nummer 42 og 43, er det en hund før Talli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK er etter AK og før CHK.

Men du amatørdamen, nå skal du høre. Nå finner du startnummeret ditt, også se du hvilket nummer dine hunder skal bedømmes som. Også sammenligner du dette med PM.

Hvis dine jenter er hund 41 og 42 i ringen, så er det en tispe etter Blaze. Er du nummer 42 og 43, er det en hund før Talli.

Det har jeg vel egentlig gjort før, så sååå amatør er jeg ikke :) (har bare glemt at det går ann :) )

Da har jeg sjekket og mine jenter er nr. 42 & 43. Dermed er det nr 41 da 40 stk av andre raser først.

Men da er jeg egentlig like langt.. eneste jeg vet er at det ikke er en Champ tispe... Æsj, liker å vite litt jeg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma skal være med tanten min med en av hennes lundehunder:)

jeg kan ikke være med fordi jeg skal i konfirmasjon til ei venninne av meg, men jeg har veldig lyst:)

å, hvilken lundehund er det??

BK er etter AK og før CHK.

Men du amatørdamen, nå skal du høre. Nå finner du startnummeret ditt, også se du hvilket nummer dine hunder skal bedømmes som. Også sammenligner du dette med PM.

Hvis dine jenter er hund 41 og 42 i ringen, så er det en tispe etter Blaze. Er du nummer 42 og 43, er det en hund før Talli.

haha, det har jeg faktisk ikke tenkt over at går an. Så nå føler jeg at jeg har kastet bort mye tid på å gruble over hvem som møter med hvilken hund og i hvilke klasser opp igjennom mine år som utstillingssupporter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg vel egentlig gjort før, så sååå amatør er jeg ikke :) (har bare glemt at det går ann :) )

Da har jeg sjekket og mine jenter er nr. 42 & 43. Dermed er det nr 41 da 40 stk av andre raser først.

Men da er jeg egentlig like langt.. eneste jeg vet er at det ikke er en Champ tispe... Æsj, liker å vite litt jeg altså..

haha, det har jeg faktisk ikke tenkt over at går an. Så nå føler jeg at jeg har kastet bort mye tid på å gruble over hvem som møter med hvilken hund og i hvilke klasser opp igjennom mine år som utstillingssupporter... :)

Det er noe av det første jeg gjør, og spør alle jeg vet som skal dit om startnummer...

Her er det for eksempel åtte nummer fra Even til X'en, og siden jeg tviler sterkt på at det er mange i veteran, betyr det mange tisper før X'en. Trolig en del juniorer, fordi det har vært det på de siste utstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...