Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring

Rottis jentå

Recommended Posts

Prisen varierer veldig etter avtaler og hvasom inkluderes i forsikringen...

Vi har alt hos gjenstridige og er fornøyd med pris, nettløsning og telefonsupport/service...

Har enda ikke hatt bruk for noen forsikringer, så ingen erfaring med utbetalinger...

IF ringte oss en dag her, å ville regne ut en pris for oss, garantert billigere...

etter en halv time med vurderig og sammenligning over telefon så ende de opp på 2000kr mer, på hele pakken og dårligere forsikring på hund...

Så om man har mye å forsikre er gjensidige supert, vi får 18% på alle forsikringer og en totalpakke på 13950kr...

Bil, 1 hund, Hus, Innbo, Reise, Livs...

Decoy utgjør 1089kr

Tap av hund verdi 9.500,

vetrenær 30.000 (Herunder - Førstegangs diagnotisering, vaksine-/immunterapibehandling ved allergi 3.000 - alternativ behandling utført av veterinær 2.000 - Undersøkelse ved hjelp av MR/MRI/CT 3.000 , ikke medisiner)

Og ikke minst varierer prisen stort etter Rase og rasespesifike sykdomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjensidige, og ikke hatt bruk for den enda heldigvis. Vurderte Agria og gjensidige opp mot hverandre, men kom av en eller annen grunn frem til at gjensidige var mest gunstig for meg. Har også innbo der, og skal vel ha bilen der og etterhvert... når jeg tar lappen osv osv. Greit å samle det et sted. Har også hørt at folk synes agria er litt vanskelige, men det er nok veldig varierte erfaringer på akkurat det. Sikkert noen som ikke er fornøyd med gjensidige og. :)

Jo, hvis man registrerer i gjensidige før hunden er 4 mnd, får man dekket eventuell HD. Det var vel kanskje vippepunktet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis man registrerer i gjensidige før hunden er 4 mnd, får man dekket eventuell HD. Det var vel kanskje vippepunktet for meg.

Hos Agria får du dekket endel om foreldre er røntget A el B.. Har de en C får du ikke dekt noe for din hunds HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet ikke helt om det er de store forskjeller på de to jeg. Men jeg fikk plutselig litt hastverk da jeg så at gjensidige hadde 4 mnd som øverste grense på akkurat det, så da valgte jeg det. Pluss at det ble litt rimeligere. ;)

En annen fordel med Gjensidige, er at de dekker mye alternativ behandling - slik som akupunktur, kiropraktor, opptrening i vann osv - bare behandlende person er utdannet veterinær. Og i dag er det mange veterinærer som også har tatt utdanning på alternativ medisin. Selv har jeg hatt en hund vi ikke har funnet noe galt med - vistes ikke noe på røntgenbilder - men etter en tur til veterniær kiropratktor ble "skaden" funnet. Skjevt bekken og flere ustabile punkter i ryggen som gjorde at han ikke brukte bakparten riktig.

Jeg har fått dekket all behandling via Gjensidige. I følge de som behandler hunden, gir ikke Agria denne muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria, men har ikke hatt bruk for det ennå, så vet ikke ennå hvordan de er å ha med å gjøre. Men veldig hyggelige, sendte inn skjema på nett, og ble oppringt av en hyggelig dame i den tidsperioden jeg hadde sagt det var greit å ringe(mellom 16.00-20.00). Ordnet et medisinstillegg over tlf, og fikk så alle papirer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forsikert begge hundene i gjensidige. På Oscar er det bare livsforsikring, siden han har HD og AA får vi ikke noe mer forsikring på han. På Nokas er det livs forsikring og vertinær med reseptbelagte medisiner, men kommer nok avl og forsikring på bruksegenskepene.

Har hørt fra mangen at hos agria er det veldig mangen klausuler og mye skrevet med "liten skrift".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så varer Gjensidiges forsikring kun til og med det året hunden fyller 6 år?? Det er ikke lett å få forsikret en 6 år gammel hund på ny, så hva gjør dere som har Gjensidige når forsikringen ikke lenger gjelder?

Min nåværende hund var forsikret i If, men dette forsikringen ble annulert det året hunden fylte 10 år. Hunden min er nå 12 år, og lever i beste velgående, helt uforsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både gjensidige, postbanken og har nå sparebank1 på hunden. Har ikke vært helt fornøyd med noen egentlig. Vet ikke med sparebanken, for har netopp sendt inn skadeskjema, så det gjenstår å se om de vil betale meg noe.. Gjensidige var alt for dyrt for min rase, og Agria ville også kostet mye for rasen min.

Men på nyhunden har jeg valgt Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjensidige er 10 år.

Men er ikke agria livet ut? For jeg husker det var noe med det jeg drev å tenkte på, for håper jo selvsagt at hunden min blir over 10 år, og det er gjerne når de kommer opp i årene det er greit å ha forsikring.

Hunden kan være livsforsikret til den fyller ti år.

Agria Veterinærforsikring kan tegnes når hunden er blitt seks uker gammel. Siden kan

hunden være forsikret hele livet.

Så livsforsikringen opphører etter 10år hos agria også...

Men veterinær varer livet ut sier de, så kommer klausul om sykdom som kommer naturlig med alder, men for all del, Veterinær til hunden dør er et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt gjensidige i alle år på alle dyra. Raske utbetalinger og null tull.

Vurderer å ta yngstemann over til Agria pga tilleggsforsikringer. Ved flere hunder er de meget gunstige. Det erfarte jeg da jeg etterspurte for oppdretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så livsforsikringen opphører etter 10år hos agria også...

Men veterinær varer livet ut sier de, så kommer klausul om sykdom som kommer naturlig med alder, men for all del, Veterinær til hunden dør er et pluss.

Aha, I see. Tenkte ikke på at det finnes både livs og vetrinær.

Hadde jo vært fint å få dekket vetrinær (sikkert masse med liten skrift da) etter fylte ti år. Vet ikke hvordan det er jeg, å bytte forsikring når hunden begynner å nærme seg grensen i gjensidige? Sikkert ikke så billig kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har selvfølgelig også til 10år, er ikke et valg engang...

Samme med Agria, 10år...

Vil tippe det var if som fortalte deg dette.? For de løy i telefonen til meg...

Er det noe jeg har lært, så er det å ikke stole på hverken forsikringsselgere eller bilselgere, hehe.

Neida, det var ikke If som fortalte meg dette, jeg leste på sidene til Gjensidige at forsikring på hund hos dem bare gjaldt i 6 år. Men om dere som har Gjensidige har vilkår på 10 år, så har jeg helt sikkert misforstått noe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg har lært, så er det å ikke stole på hverken forsikringsselgere eller bilselgere, hehe.

Neida, det var ikke If som fortalte meg dette, jeg leste på sidene til Gjensidige at forsikring på hund hos dem bare gjaldt i 6 år. Men om dere som har Gjensidige har vilkår på 10 år, så har jeg helt sikkert misforstått noe :rolleyes:

Jepp, du har misforstått noe :) Her er det som står på Gjensidiges sider:

Hundeforsikring kan tegnes fra valpen er fem uker til hunden er seks år

Dekning for Invaliditet - tap av bruksegenskaper opphører automatisk ved hovedforfall det året hunden fyller åtte år. Øvrige dekninger opphører automatisk på samme måte det året hunden fyller ti år

Forsikringen må tegnes FØR hunden er 6 år, men den gjelder til hunden er 10 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Vurderer og forsikre bikkja. Satt og leste bak arket vi fikk om dyre identitet. Der står det om gjensidige. Bikkja har allerede rukket og blitt 1,5 år er en blanding. Hun er registrert i dyre-id og skal snart nox registreres. Hva annbefaler dere? foreldrene mine har forsikingene sine i sparebank1.

Hva koster det i året og hvilken forsiking er det og annbefale? tenkte på ulykke og veterinæravgifter.

Jeg har TrygVesta og ikke hatt noen problemer med de.

Brukt forsikringen en gang iforbindelse med sterilisering og ikke noe problem. Rask og god behandling.

gikk steriliseringen på forsikingen? er trygvesta? hva var årsaken til steriliseringen? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...