Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Rottis jentå

Recommended Posts

Prisen varierer veldig etter avtaler og hvasom inkluderes i forsikringen...

Vi har alt hos gjenstridige og er fornøyd med pris, nettløsning og telefonsupport/service...

Har enda ikke hatt bruk for noen forsikringer, så ingen erfaring med utbetalinger...

IF ringte oss en dag her, å ville regne ut en pris for oss, garantert billigere...

etter en halv time med vurderig og sammenligning over telefon så ende de opp på 2000kr mer, på hele pakken og dårligere forsikring på hund...

Så om man har mye å forsikre er gjensidige supert, vi får 18% på alle forsikringer og en totalpakke på 13950kr...

Bil, 1 hund, Hus, Innbo, Reise, Livs...

Decoy utgjør 1089kr

Tap av hund verdi 9.500,

vetrenær 30.000 (Herunder - Førstegangs diagnotisering, vaksine-/immunterapibehandling ved allergi 3.000 - alternativ behandling utført av veterinær 2.000 - Undersøkelse ved hjelp av MR/MRI/CT 3.000 , ikke medisiner)

Og ikke minst varierer prisen stort etter Rase og rasespesifike sykdomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjensidige, og ikke hatt bruk for den enda heldigvis. Vurderte Agria og gjensidige opp mot hverandre, men kom av en eller annen grunn frem til at gjensidige var mest gunstig for meg. Har også innbo der, og skal vel ha bilen der og etterhvert... når jeg tar lappen osv osv. Greit å samle det et sted. Har også hørt at folk synes agria er litt vanskelige, men det er nok veldig varierte erfaringer på akkurat det. Sikkert noen som ikke er fornøyd med gjensidige og. :)

Jo, hvis man registrerer i gjensidige før hunden er 4 mnd, får man dekket eventuell HD. Det var vel kanskje vippepunktet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis man registrerer i gjensidige før hunden er 4 mnd, får man dekket eventuell HD. Det var vel kanskje vippepunktet for meg.

Hos Agria får du dekket endel om foreldre er røntget A el B.. Har de en C får du ikke dekt noe for din hunds HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet ikke helt om det er de store forskjeller på de to jeg. Men jeg fikk plutselig litt hastverk da jeg så at gjensidige hadde 4 mnd som øverste grense på akkurat det, så da valgte jeg det. Pluss at det ble litt rimeligere. ;)

En annen fordel med Gjensidige, er at de dekker mye alternativ behandling - slik som akupunktur, kiropraktor, opptrening i vann osv - bare behandlende person er utdannet veterinær. Og i dag er det mange veterinærer som også har tatt utdanning på alternativ medisin. Selv har jeg hatt en hund vi ikke har funnet noe galt med - vistes ikke noe på røntgenbilder - men etter en tur til veterniær kiropratktor ble "skaden" funnet. Skjevt bekken og flere ustabile punkter i ryggen som gjorde at han ikke brukte bakparten riktig.

Jeg har fått dekket all behandling via Gjensidige. I følge de som behandler hunden, gir ikke Agria denne muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria, men har ikke hatt bruk for det ennå, så vet ikke ennå hvordan de er å ha med å gjøre. Men veldig hyggelige, sendte inn skjema på nett, og ble oppringt av en hyggelig dame i den tidsperioden jeg hadde sagt det var greit å ringe(mellom 16.00-20.00). Ordnet et medisinstillegg over tlf, og fikk så alle papirer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forsikert begge hundene i gjensidige. På Oscar er det bare livsforsikring, siden han har HD og AA får vi ikke noe mer forsikring på han. På Nokas er det livs forsikring og vertinær med reseptbelagte medisiner, men kommer nok avl og forsikring på bruksegenskepene.

Har hørt fra mangen at hos agria er det veldig mangen klausuler og mye skrevet med "liten skrift".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så varer Gjensidiges forsikring kun til og med det året hunden fyller 6 år?? Det er ikke lett å få forsikret en 6 år gammel hund på ny, så hva gjør dere som har Gjensidige når forsikringen ikke lenger gjelder?

Min nåværende hund var forsikret i If, men dette forsikringen ble annulert det året hunden fylte 10 år. Hunden min er nå 12 år, og lever i beste velgående, helt uforsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både gjensidige, postbanken og har nå sparebank1 på hunden. Har ikke vært helt fornøyd med noen egentlig. Vet ikke med sparebanken, for har netopp sendt inn skadeskjema, så det gjenstår å se om de vil betale meg noe.. Gjensidige var alt for dyrt for min rase, og Agria ville også kostet mye for rasen min.

Men på nyhunden har jeg valgt Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjensidige er 10 år.

Men er ikke agria livet ut? For jeg husker det var noe med det jeg drev å tenkte på, for håper jo selvsagt at hunden min blir over 10 år, og det er gjerne når de kommer opp i årene det er greit å ha forsikring.

Hunden kan være livsforsikret til den fyller ti år.

Agria Veterinærforsikring kan tegnes når hunden er blitt seks uker gammel. Siden kan

hunden være forsikret hele livet.

Så livsforsikringen opphører etter 10år hos agria også...

Men veterinær varer livet ut sier de, så kommer klausul om sykdom som kommer naturlig med alder, men for all del, Veterinær til hunden dør er et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt gjensidige i alle år på alle dyra. Raske utbetalinger og null tull.

Vurderer å ta yngstemann over til Agria pga tilleggsforsikringer. Ved flere hunder er de meget gunstige. Det erfarte jeg da jeg etterspurte for oppdretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så livsforsikringen opphører etter 10år hos agria også...

Men veterinær varer livet ut sier de, så kommer klausul om sykdom som kommer naturlig med alder, men for all del, Veterinær til hunden dør er et pluss.

Aha, I see. Tenkte ikke på at det finnes både livs og vetrinær.

Hadde jo vært fint å få dekket vetrinær (sikkert masse med liten skrift da) etter fylte ti år. Vet ikke hvordan det er jeg, å bytte forsikring når hunden begynner å nærme seg grensen i gjensidige? Sikkert ikke så billig kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har selvfølgelig også til 10år, er ikke et valg engang...

Samme med Agria, 10år...

Vil tippe det var if som fortalte deg dette.? For de løy i telefonen til meg...

Er det noe jeg har lært, så er det å ikke stole på hverken forsikringsselgere eller bilselgere, hehe.

Neida, det var ikke If som fortalte meg dette, jeg leste på sidene til Gjensidige at forsikring på hund hos dem bare gjaldt i 6 år. Men om dere som har Gjensidige har vilkår på 10 år, så har jeg helt sikkert misforstått noe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg har lært, så er det å ikke stole på hverken forsikringsselgere eller bilselgere, hehe.

Neida, det var ikke If som fortalte meg dette, jeg leste på sidene til Gjensidige at forsikring på hund hos dem bare gjaldt i 6 år. Men om dere som har Gjensidige har vilkår på 10 år, så har jeg helt sikkert misforstått noe :rolleyes:

Jepp, du har misforstått noe :) Her er det som står på Gjensidiges sider:

Hundeforsikring kan tegnes fra valpen er fem uker til hunden er seks år

Dekning for Invaliditet - tap av bruksegenskaper opphører automatisk ved hovedforfall det året hunden fyller åtte år. Øvrige dekninger opphører automatisk på samme måte det året hunden fyller ti år

Forsikringen må tegnes FØR hunden er 6 år, men den gjelder til hunden er 10 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vurderer og forsikre bikkja. Satt og leste bak arket vi fikk om dyre identitet. Der står det om gjensidige. Bikkja har allerede rukket og blitt 1,5 år er en blanding. Hun er registrert i dyre-id og skal snart nox registreres. Hva annbefaler dere? foreldrene mine har forsikingene sine i sparebank1.

Hva koster det i året og hvilken forsiking er det og annbefale? tenkte på ulykke og veterinæravgifter.

Jeg har TrygVesta og ikke hatt noen problemer med de.

Brukt forsikringen en gang iforbindelse med sterilisering og ikke noe problem. Rask og god behandling.

gikk steriliseringen på forsikingen? er trygvesta? hva var årsaken til steriliseringen? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...