Gå til innhold
Hundesonen.no

Old english sheepdogen Lunah


Kristina

Recommended Posts

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Åh, Lunahbilder! Ser ut som hun trives kjempegodt på Dingle.

Gleder meg forøvrig svært til å sitte i hodehøyde med henne til og fra Bø på søndag. Håper barten hennes er tørr og fin da.

Hun er forresten utrolig fin, kjempestilig utseende på henne, med pelsen og øya og allting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så søt! Det var drømme hunden min når jeg var liten.. Fordi jeg hadde en hund som ligna på den og det gikk noe på tv med en sånn hund! Hvordan er det å ha en slik hund? Er det mye pels stell? Mister den pels? Kan du klippe den kort?

Tja, de drar inn mye møkk, og halve skogen fra tur, samt litt sand for morroskyld. Ikke en hund du vil ha i regnvær og søle :o Og man må like å støvsuge og vaske for å ha en.

Det er mye pelsstell. Minst en gang i uka må de børstes, det tar gjerne 1-2 timer. Også er det dusjinga og tørkinga etter en tur da... Min røyter ekstremt nå, og det ligger i "hybelkaniner" rundt i alle hjørner, og buksene mine er fulle av lange hår. Men du blir vandt med det, de er lette å plukke ut fra maten i hvertfall.

Såklart kan du klippe den kort, men de er jo penest når de er fullpelsa da ;)

Nydelig hu er :hug:

OES har alltid vært en av drømmehundene mine ;) Hvor stor er hun ?

Hun er 62 i mankehøyde og veier 33 kg, men så burde hun egentlig hatt av en kilo da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...