Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetråd


-Vilde-

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
ohhh... Spennende.. Gleder meg til å se valpebilder :P

du er faktisk forpliktet til å legge ut bilder denne gangen, her nytter det ikke å snike seg unna :rolleyes:

Uu, bilder ja. Gleder emg til du skal legge ut bilder når de er født. Kan tenke meg at det er en rase som er ekstra herlig som valp, siden de sikkert er ekstra lodne :)

Jeg lover! Vakre, søte, lodne, rampete, tullete pjusketroll bilder skal bli :closedeyes:

Prøver og ikke glede meg for mye, for jeg vet jo ikke om det blir noe valpis på meg.... Men det er litt vanskelig.... Er så spent! Dag 60 idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig helt det samme for meg :) Det er visst noen oppdrettere som ønsker harlekin tispe (2 stk tror jeg..) så det blir nok mest sannsynlig sort, men harlekin er like fint :) Tenker oppdretteren og jeg bestemmer sammen når jeg har hilst på dem.

Ååååå, jeg er så glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Men lurer litt på fargene jeg .. Hva er halkein(?)

Er det de som ligner på blue merle foran her: (stjal bilde fra oppdretteren sin side jeg :drool: )

090225_h-valpar3.JPG

Forresten, blir de slik som hunden til høyre eller venstre? Eller hvordan kommer din til og bli ?

(*flau over at jeg ikke kan noe om rasen!)

090103Aubisq8liten.jpg

Synes den til venstre var søtest :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Men lurer litt på fargene jeg .. Hva er halkein(?)

Er det de som ligner på blue merle foran her: (stjal bilde fra oppdretteren sin side jeg :wub: )

*klippe ut bilde av søtiser*

Forresten, blir de slik som hunden til høyre eller venstre? Eller hvordan kommer din til og bli ?

(*flau over at jeg ikke kan noe om rasen!)

*klippe ut bilde av vakringer*

Synes den til venstre var søtest :yes:

Harlekin er de som ligner på blue merle ja. Hos pyrre er "bakgrunnsfargen" mindre blå, og mere grå.

Altså, jeg aner jo ikke akkurat hvordan de kommer til å se ut. Jeg vil vel tippe at pelsen blir en mellomting mellom de to, Aubisq har jo relativt mye pels, mens Tindra er semilong. Dvs. kortere pels. Du kan jo se Diesel og Birk (Aubisq's norske avkom) www.realscoop.com. Nå har vel Harriba (deres mor) mer pels enn det Tindra har. Men jeg er ingen pelsekspert, så dette er mer gjetting fra min side.

Jeg synes egentlig begge foreldrene er veldig fine :D

Valpedagboken har blitt oppdatert med bilder av hver enkelt valp: www.jomgarden.com

Takk Anette :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det ny film og bilder av valpene ute på oppdretters hjemmeside :P

Jeg sitter og tenker på mulige navn til pjusketrollet, men står foreløpig litt fast. Noen flinke doggiser som vil hjelpe? Jeg vil gjerne ha et navn som betyr noe, eller en forkortelse av et ord som betyr noe. Gjerne fransk.

Jeg har kun 2 navn på lista foreløpig, ingen av dem er noen som betyr noe, men søte navn jeg har kommet fram til.

- Müesli

- Dilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harlekin er de som ligner på blue merle ja. Hos pyrre er "bakgrunnsfargen" mindre blå, og mere grå.

Altså, jeg aner jo ikke akkurat hvordan de kommer til å se ut. Jeg vil vel tippe at pelsen blir en mellomting mellom de to, Aubisq har jo relativt mye pels, mens Tindra er semilong. Dvs. kortere pels. Du kan jo se Diesel og Birk (Aubisq's norske avkom) www.realscoop.com. Nå har vel Harriba (deres mor) mer pels enn det Tindra har. Men jeg er ingen pelsekspert, så dette er mer gjetting fra min side.

Jeg synes egentlig begge foreldrene er veldig fine :icon_confused:

Valpedagboken har blitt oppdatert med bilder av hver enkelt valp: www.jomgarden.com

Takk Anette :cry:

Veeel...

Altså, en korrekt harlekin pyrre har stor kontrast fra sin gråblå bunnfarge mot sine svarte flekker.

Dette er en stor utfordring i avlen på fargen, det oppstår også endel individer som får dårlig kontrast. Da ser fargen skitten ut i ettersom de to fargene sklir inn i hverandre og ikke har et tydelig skille som det skal være.

Aubisq har en veldig bra pels med tanke på mengde, jeg har ikke sett han "live" så det er litt vanskelig å se på bilder om fargene hans er rene eller ikke.

Diesel har en veldig flott harlekin farge :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet

Forresten, blir de slik som hunden til høyre eller venstre? Eller hvordan kommer din til og bli ?

(*flau over at jeg ikke kan noe om rasen!)

090103Aubisq8liten.jpg

Synes den til venstre var søtest :icon_redface:

hehe :icon_confused: forhåpentligvis vil valpene få noe fra begge foreldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...