Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpetråd


-Vilde-

Recommended Posts

Ja, da er det endelig min tur til å vente på valp! Det er både skummelt og kjempegøy. Jeg aner for det første ikke om det blir noen valp på meg, fordi jeg er bestemt på at jeg skal ha tispe, og fordi det er noen som ønsker, hvis det blir noen, en harlekin tispe fra dette kullet. Allikevel tror jeg at jeg gleder meg mer enn jeg tenker på at jeg kanskje ikke får noe valp.

Rasen er Berger des Pyrenees a poil long, eller Pyreneisk gjeterhund langhår. Jeg har tenkt på dette rasevalget lenge, og har funnet ut at dette virker som rasen for meg. Jeg er 100 % forelska i de livlige, morsomme pjusketrollene, rett og slett :flowers:

Tindra (Such Klubbvinnare-08 Blues des Drayeres) er nå ca. 4 uker drektig. Hun er, i følge oppdretter, en livlig, arbeidsvillig og snill frøken, og jeg gleder meg veldig til å treffe henne. Pappa, Aubisq (NLCH LUXCH JW-02 Lux Jeugdkampioen - 02, BW-04 Aubisqbleu du Val d´Ares) er også far til et kull i Norge, som kan sees her www.kennelrealscoop.com. Oppretter er Jomgarden kennel, og foreldrene kan sees her www.jomgarden.com .

Valpen vil hovedsaklig bli brukt til agility, men også litt spor og lydighet ved siden av :ahappy:

Så nå er det bare å krysse fingrene, for at det kommer en frisk og fin liten tispevalp til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Denne rasen har ikke jeg hilst på, spennende! Har lest litt på linkene du ga ut, og de høres skikkelig herlige ut!

Hvor vanlig er den korteste hårvarianten? Er Tindra en 'korthår' eller er hun også long poil?

Gleder meg til å følge dere, jeg venter også på en tispevalp som skal fødes i slutten av februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bilde av foreldrene?

Det er bilde på forsiden av både mor og far til kullet :whistle:Kennel Jomgarden

Denne rasen har ikke jeg hilst på, spennende! Har lest litt på linkene du ga ut, og de høres skikkelig herlige ut!

Hvor vanlig er den korteste hårvarianten? Er Tindra en 'korthår' eller er hun også long poil?

Gleder meg til å følge dere, jeg venter også på en tispevalp som skal fødes i slutten av februar!

Tindra er en langhår. Hovedforskjellen er vel egentlig at langhår har mer pels i "ansiktet." De har også mer tovet (i mangel av bedre ord) og lenger pels. FR (face rase) er, i noen tilfeller, også større enn PL.

Iiiiik jeg skal ha valp :rolleyes2: Jeg gleder meg :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Virkelig spennende og morsomt dette med valp altså! :P

Jeg har ventet hele Januar på løpetid, og nå har Salsa endelig fått det! :lol: De drar til Stockholm tidlig i februar for og parre henne! :P *SUPER-SPENT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rasen har ikke jeg hilst på, spennende! Har lest litt på linkene du ga ut, og de høres skikkelig herlige ut!

Hvor vanlig er den korteste hårvarianten? Er Tindra en 'korthår' eller er hun også long poil?

Gleder meg til å følge dere, jeg venter også på en tispevalp som skal fødes i slutten av februar!

Tindra er en langhår. Hovedforskjellen er vel egentlig at langhår har mer pels i "ansiktet." De har også mer tovet (i mangel av bedre ord) og lenger pels. FR (face rase) er, i noen tilfeller, også større enn PL.

Iiiiik jeg skal ha valp :icon_clapping: Jeg gleder meg :whistle:

Tindra er PL jo, men av typen semilong, det er ganske stor variasjon selv innenfor PL.

Dessuten er jo Tindra import og i Frankrike driver de å parrer PL og FR hvis de mener kombinasjonen kan tilføre noe positivt. Ikke utenkelig at denne tispen har noe FR på linjene sine.

Får håpe evntuelle valper arver farens pels slik som Birk og Diesel gjorde (samme pappa) :hyper:

Lykke til med valp da Vilde, får håpe den innfrir forventningene dine :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Grattis Vilde, endelig er det bestemt :huh: jeg forventer litt valpesosialisering med Ludde altså, kanskje jeg burde skaffe meg valp jeg også så vi kan ha hundebryllup nr 2 ;)

Selvfølgelig skal vi ha valpesosialisering med onkel Ludde ;) Ja, skulle ikke du kanskje ha deg en sånn liten aprikos krøllert?

Iii, nå gleder jeg meg! Valpene er ventet ca. 2-3 mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal vi ha valpesosialisering med onkel Ludde :P Ja, skulle ikke du kanskje ha deg en sånn liten aprikos krøllert?

Iii, nå gleder jeg meg! Valpene er ventet ca. 2-3 mars!

så er det dette med foreldre som ikke alltid er helt med på mine planer da ;) nei sosialisering med både katt og onkel ludde er bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...