Gå til innhold
Hundesonen.no

Et valpekull blir til!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Så ble det valpetråd herfra også (vel, forhåpentligvis, da)!

Nemi ble parret fredag 9. januar! Da ble hun parret med Kvadraten's Kato fra Trondheim!

Jeg hentet henne hjem i dag, og her blir hun til rundt slutten av februar, da drar hun til Stine og Kåre for å få valpene der. Heldigvis kjenner jeg de såpass godt at det ikke gjør noe om jeg ca flytter inn der når den tid kommer! Hittil er det ikke så mye å fortelle, men jeg håper på et stort kull med mange tisper, siden mamma skal ha en liten tispevalp etter Nemisen! :ahappy:

• Svar 204
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nå må du virkelig være flink til å oppdatere fremover altså :) Gleder meg til å dra å kose masse deilige boxerbebiser når den tid kommer :)

Skrevet
åh så gøy :D Om ett år er det meg og Blondie sin tur :D

Miin og!! ;)

Aw, gjett om jeg gleder meg til Nemi baby-bilder da!!! Masse bilder, helst flere ganger til dagen, sant soppen? ;)

• 2 weeks later...
Skrevet
Miin og! ;)

Aw, gjett om jeg gleder meg til Nemi baby-bilder da!! Masse bilder, helst flere ganger til dagen, sant soppen? :ahappy:

Haha, det syns du nok! :P

Dette blir en faarlig tråd kjenner jeg! Men kjempespennende da :hyper: Er det konstatert at paringen var vellykket?

Hehe, det er ikke konstatert noe, men jeg syns ribbeina til damen driver og gjemmer seg. :lol: Skal ta ultralyd i starten/midten av februar. ;)

Skrevet
Åja, aner jo ikke hvordan dette går for seg jeg.. hehe. Får håpe det er fine og friske valper i magen :flowers: Faren var helt nydelig btw, så valpene MÅ jo bli vakre!

Veldig enig!

Jeg flytter nå, og i førsteomgang så kan jeg ikke ha med hundene, så de blir hos mamma, fram til litt før Nemi skal føde, da drar ho til Stine og Kåre. Så de fleste oppdateringene vil komme til dere via meg fra mamma, bortsett fra ultralyden, den SKAL jeg være med på! Også flytter jeg nærmere Stine og Kåre, så det er mye enklere å dra dit å koseknuse bebiser og ta MASSE bilder! :ahappy:

Skrevet
ÅÅÅÅÅ! jeg vil også være med å kose boxerbebiser!! håper masse for dere at det blir mange sunne og fiiiine valpiser i Nemimagen! :flowers:

Hæhæhæ, plukker deg opp på Oslo S på vei til oppdretterene! :ahappy:

• 3 weeks later...
Skrevet

Å så gøy!Gleder meg til bildespam av de små!

Kan vi få se gravide damen etterhvert eller?Her må dokumenteres vettu!

Må jo være valper! :D

Kanskje påtide å gjette antall..hehe!

Jeg gjetter 9 valper,5 tisper og 4 hanner!

Skrevet
Ultralyd i morgen da..? Lykke til! Blir spennende! :icon_confused:

Oi, du følger med! Jess, det er ultralyd i morgen, hvilket betyr at jeg er hos mamma. Jeg har ikke sett Nemi på noen uker nå, og jeg syns ho er feeeit. Bilder av tjukkebolla:

IMG_2801.jpg

IMG_2802.jpg

IMG_2804.jpg

IMG_2805.jpg

Uff, det her er nesten flaut å legge ut, ho ser bælfeit ut! Menmen. Håper på maaaange små bebiser!

IMG_2806.jpg

Skrevet
Naaw.

Vi håper på mange mange babyer inne i magen til nemesis. Søtingen!

Det uttrykket da, "mamma, what the hell??" hahahaha søøøøting!

Hihi, du tar feil! Det er dette utrykket "Skal jeg ha valper igjen? :blink::icon_confused: "

Skrevet
Sølve gleder seg til å bli onkel og jeg gleder meg til å hilse på Nemibebiser. :icon_confused: Vi krysser fingrene for at magen er full av valper og ikke bare god mat.. :blink:

Haha, jepp! Mamma hadde ikke fôra ho så mye som jeg var redd for ( :wub: ), så jeg er IKKE forberedt på at noen dyrlege kommer her og sier at det er tomt der.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...