Gå til innhold
Hundesonen.no

Heeleren Ia


Poter

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar
Hun er herlig! :P Hvor stor er hun nå?

Hun er 5 måneder. Vekt og høyde er jeg jammen ikke sikker på. Veide for noen helger siden, men husker ikke om det var 3, 5 kg eller hva. Høyde har vi forresten aldri målt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Med Ia går det bra! Først noen bilder Marit tok i påsken:

biri_03.jpg

Sjekke tenner. Hun har en liten bittfeil.

biri_05.jpg

biri_07.jpg

Det går fortsatt i full fart

biri_08.jpg

Hand touch for innkalling. Hun vil gjerne smette unna hvis vi skal løfte henne opp etc., så da må hun touche hånden først og da går det greiere.

biri_09.jpg

Far si pia

biri_11.jpg

biri_13.jpg

Plage Arn litt :flowers:

biri_15.jpg

De løper bare mer og mer sånn her ved siden av hverandre

biri_16.jpg

biri_17.jpg

biri_19.jpg

biri_20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biri_24.jpg

Kan ligge litt i ro også

biri_25.jpg

Snurre rundt

biri_26.jpg

Rulle rundt

biri_28.jpg

Stå

biri_32.jpg

biri_33.jpg

biri_34.jpg

biri_35.jpg

Fin, hva? :flowers:

biri_37.jpg

biri_42.jpg

Omtrent så her gal er hun *ler*

biri_43.jpg

Også ruller vi rundt igjen

biri_44.jpg

Late som om man er søt og uskyldig :ahappy:

biri_45.jpg

biri_46.jpg

biri_47.jpg

biri_48.jpg

biri_49.jpg

Ih, det var jo vått her, jo!

biri_55.jpg

Bare min pinne

biri_59.jpg

biri_60.jpg

biri_63.jpg

biri_84.jpg

Rundt påsketider var hun veldig på dette med å rulle rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen bilder vi selv har tatt :flowers:

14mai-9.jpg

Ia har fått seg ei god venninne i kelpien Scoop som er 4,5mnd

14mai-8.jpg

Ia selv er 8 mnd nå og blitt pubertesthund. Lukte er spennende og spøkelser dukker stadig opp

14mai-7.jpg

Det går like fort i svingene enda :ahappy:

14mai-35.jpg

Det er mye livsglede i henne!

14mai-34.jpg

14mai-33.jpg

Hun elsker jakt -og draleker

14mai-32.jpg

Hoppe høøøyt kan hun!

14mai-31.jpg

Hun har begynt å trene på løpende kontaktfelt

14mai-13.jpg

Hun skal snart på unghundskontroll

14mai-12.jpg

14mai-11.jpg

14mai-10.jpg

14mai-1.jpg

De har blitt veldig glade i hverandre, selv om det kan se litt forskjellig ut her :ahappy:

rundering2.jpg

Ia har begynt å rundere

rundering10.jpg

Her kommer hun fra figurant

rundering1.jpg

Hun har også begynt å gå spor, men det har jeg faktisk ikke bilde av.

Det var Ia-spammen for i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig, og veldig sjarmerende! :flowers:

Trivelig å høre. Hun er virkelig en liten sjarmør. Hun er jo med mannen på jobb og kollegaene hans sier at hvis de er litt lei en dag, i dårlig humør eller noe, er det bare å gå innom kontoret hans og hilse på Ia, så blir de i godt humør med en gang :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å høre. Hun er virkelig en liten sjarmør. Hun er jo med mannen på jobb og kollegaene hans sier at hvis de er litt lei en dag, i dårlig humør eller noe, er det bare å gå innom kontoret hans og hilse på Ia, så blir de i godt humør med en gang :flowers:

Så herlig!

Også så flink hun har blitt da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin er hun! :lol:

Edit: Hvilken bittfeil har hun og vil det ha følger for henne på noen måte? Er de andre i kullet friske og fine? :lol:

Ei fortann som ikke går helt i den retningen den skal, en av hjørnetennene. Vil ikke ha andre følger for henne enn at hun kan få dårlig premiering på utstilling om en dommer sjekker det. Så vidt jeg vet er søsknene hennes friske og fine alle sammen :ahappy:

Så nydelig hun er ! Veldig fin farge :lol:

Hvordan er energinivået hennes, sammenlighet med Aussien?

Dette er vel en type stor hund i liten kropp? :ahappy:

Takk! Jeg liker også den brune fargen hennes veldig godt :lol:

Ia er VELDIG aktiv. Mye mer aktiv enn noen av aussiene våre. Hun er aktivste laget for min del, det må jeg si... Det går i ett med henne nesten hele tiden. Hun er virkelig stor hund i liten kropp. Hun var den mest aktive i valpekullet og kunne holde på lenge etter at søsknene hadde sovnet. Skikkelig duracellhund. Heelere er aktive hunder, men Ia er nok godt over gjennomsnitlig aktiv. Hun blir nesten aldri sliten og selv om hun har rundert eller gått spor, er det ikke sånn at hun legger seg ned når hun kommer hjem. Da tasser hun rundt og må "tvangshviles". Ingen av våre aussier har vært sånn, til og med ikke Brimi som var ganske så stresset av seg. Men hun har kanskje litt dårlig oppdragelse i tillegg :) Du vet, når mannen er ansvarlig for oppdragelsen mest alene, så... *kremt* :flowers:

EDIT: Har lagt litt til om aktivitetsnivået hennes i posten under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, angående Ias aktivitetsnivå: Hun trenger ikke mer aktivitet enn aussiene våre og er kanskje ikke mer aktiv enn dem, det er nok mer at hun har en dårligere avknapp og er mye mer på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun er så fantastisk søt. :flowers:

Men høres litt slitsomt ut med sånn "masing" innendørs hele tiden - jeg er vant til en labrador som sover hele tiden, liksom. :ahappy:

Det er slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det høres nesten litt slitsomt ut :)

Vil hun roe seg ned et par hakk om ett år eller to, eller forblir de slik livet ut?

Regner med av av-og påknappen vil bli bedre med tiden også?

Etter å ha sett bilde av Aussier her inne, har jeg VELDIG lyst på det som nummer to.

(sammen med Saluki, Sheltie, Tervueren, Groenendael...kremt. det er bare for meg å begynne å spare penger til større hus ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser jo bare så fantastisk ut! Vakkre Ia ;)

Hun er en vakker hund ;):P

Hehe, det høres nesten litt slitsomt ut ;)

Vil hun roe seg ned et par hakk om ett år eller to, eller forblir de slik livet ut?

Regner med av av-og påknappen vil bli bedre med tiden også?

Etter å ha sett bilde av Aussier her inne, har jeg VELDIG lyst på det som nummer to.

(sammen med Saluki, Sheltie, Tervueren, Groenendael...kremt. det er bare for meg å begynne å spare penger til større hus :P ).

Det er slitsomt, tro meg ;) Spesielt siden jeg er utbrent og deprimert... Men jeg hører rykter om at slike duracellhunder roer seg etter hvert! Har hørt om flere, av ulike raser, som er spinnville og som roer seg ned når de blir eldre. Hva "eldre" er, er jeg ikke sikker på :P Hun har hatt en rolig periode, så har det tatt seg opp igjen nå den siste uken eller så. Antakelig noe greier på gang. Kanskje løpetid? Også er det vel ikke så greit å se spøkelser i hver en krok heller. Nei, så håper hun finner av-knappen sin snart.

Skjønner godt du har lyst på aussie :) De er jo veldig pene og trivelige hunder! De andre også som du ramser opp, hihi. Farlig å sitte å se slik på bildetråder, man får jo lyst på så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ia har faktisk funnet avknappen litt mer siden sist jeg skrev. Det som gjorde susen var å legge ei stor og myk pute på gulvet :icon_redface: Hun har buret sitt med mannens gamle sovepose i stående rett ved sofaen i stua, men murmeldyret ville ha flere alternativer! Biabeden er ikke god nok, må ha det mykere! :getlost: Men godt det ikke skulle mer til!

I går var hun på unghundskontroll og der ble alt funnet å være i skjønneste orden. Hun har fått løpetid også, så nå sprader hun rundt med truse på. Ikke like populært :blink: Mannen lurer hvilken type truseinnlegg han skal kjøpe, hønefar :o

Så noen bilder jeg tok av henne tidligere i vår:

iball1.jpg

iball2.jpg

iball3.jpg

iball4.jpg

iball5.jpg

iball6.jpg

iball7.jpg

iball9.jpg

iball8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...