Gå til innhold
Hundesonen.no

Om nick og navn.

Carma

Recommended Posts

Husker i de GODE Canis dagene... Da jeg besøkte Margrete litt sånn innimellom. Jeg het jo BuffyZ på Canis, og joda.. MArgrete-damen kaldte meg Buffy hele tida hu. Og jeg var veldig i tvil hvorfor hu egentlig snakket så mye med Buffy og ikke meg... :lol:

Du kommer til å bruke litt tid på å bli ferdig med det der???? :)

Ellers er jeg blitt sånn at jeg hører på det meste jeg... Marit, Buffy, Psycho, hører også at noen har meg som Psyko Margrete på tlf ( :P Landy) Så om noen sku ropt Psycho, så er jeg redd jeg hadde snudd meg... :closedeyes:

NÅ skjønte jeg ikke noenting.. Buffy, du heter da vel ikke det? Marit Margrete, Margrete Marit... Hjelp en forvirret stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar
Ville da aaaaldri kalt deg PsykoMargrete, er sambo`n som synes det er enklere med PsykoMargrete enn Marit. Mannelogikken sin det :lol:

Hehe jeg vet, men det ble litt feil å hinte til Tom i tråden her :P derfor ble det deg :P

Du kommer til å bruke litt tid på å bli ferdig med det der???? :)

Kommer aldri til å bli ferdig med den der. Og du får trøste deg med at det er gode minner som henger ved her da :P

NÅ skjønte jeg ikke noenting.. Buffy, du heter da vel ikke det? Marit Margrete, Margrete Marit... Hjelp en forvirret stakkar.

hehehehe, :P Nei, heter kun Marit ja (eller Psycho, psycko, Buffy eller annet :P) Aner ikke helt hvorfor Tom fant på Margrete jeg. Men Nå heter jo ikke Lars hverken Truls, Roger, RallyRoger, Tregskalle eller annet heller da, men det er visst navn som automatisk dukker opp i Team Elvedalen :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nå heter jo ikke Lars hverken Truls, Roger, RallyRoger, Tregskalle eller annet heller da, men det er visst navn som automatisk dukker opp i Team Elvedalen :lol::)

Nå var det jo en krystallklar logikk bak navnet Tregskalle :P (og jeg fliira!)

Er heller ikke mange forunt å få en hel bakke kalt opp etter seg, "alle" vet jo hvor Trulsebakken er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man veit man har vært for mye på sonen når noen faktisk roper "Nirm" på WW og man snur seg for å se hvem det var... (Pippin&Symra, eller egentlig eieren da... :lol:)

Hahaha, tenkte faktisk å skrive om det i denne tråden før jeg så at du gjorde det! Jeg visste jo ikke hva du het, og var bare sånn 60% sikker på at det var Jeanette du gikk sammen med, så jeg kunne ikke rope det heller. Siden dere var i ferd med å forsvinne i folkemengden måtte jeg bare klemme til og rope "Nirm!" Det var faktisk noen som snudde seg og så på deg, de syntes sikkert du hadde et tøft navn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Nå heter jo ikke Lars hverken Truls, Roger, RallyRoger, Tregskalle eller annet heller da..

Nei, han heter Kjakablakken han! *si bestemt*

Heter Tonje, men det nicket er jo allerede opptatt :lol: Ellers så får jeg da virkelig ikke håpe at folk tror jeg egentlig heter Blondiemamma :)

Jovisst! Da jeg så deg på Hamar så tenkte jeg iallefall IKKE, "åh, der er Tonje"!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehe, husker bedre nicket og navnet på hundene til folk, enn navnet deres. :lol:

Men, hvis noen roper Tone, så reagerer jeg antagelig ja.. :) Også hvis de sier Maja, Sofi, snuppa, tjukka osv.. haha :P

Ehm, fikk plutselig noen minner fra de første hundetreffene dine hvor jeg alltid kalte deg Maja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, fikk plutselig noen minner fra de første hundetreffene dine hvor jeg alltid kalte deg Maja :lol:

Hehe, tenkte på deg når jeg skrev det ja.. :)

Men husket jo ikke navnet ditt i starten heller da. Bare Vegas.. Men jeg sier heller "Du" :P

edit: og noen ganger kaller jeg folk "tingen" hvis jeg glemmer hva de heter, og ikke tenker før jeg snakker... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hehe, tenkte på deg når jeg skrev det ja.. :lol:

Men husket jo ikke navnet ditt i starten heller da. Bare Vegas.. Men jeg sier heller "Du" :)

edit: og noen ganger kaller jeg folk "tingen" hvis jeg glemmer hva de heter, og ikke tenker før jeg snakker... :blush:

Haha, da er vi skulls :P

Når jeg først registrerte meg på sonen så het jeg "Hyper-Bærta" så ehm..Tror det er bra jeg skifta nick, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Carma :lol:

Presten: " hva skal barnet hete?"

Min mor: " Hun skal hete Blondiemamma!" :lol:

Ja...? Mener du at det IKKE skjedde sånn?? :shocked:

hahaa, bare å gjøre det altså, hadde sikkert snudd meg :D

Flott, da har vi en avtale! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg het Peers her inne tidligere, da var det en del som trodde jeg var en mann av en eller annen grunn *flir* Har dog aldri opplevd at noen har ropt Peers etter meg...

Nå har jeg jo noe så kjedelig som mitt eget navn som brukernavn, så da er det vel ikke så vanskelig å tenke seg hva jeg heter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig vant med et forum der man må hete navnet sitt, og syntes egentlig det er veldig greit jeg :rolleyes:

Kanskje litt kjedelig? Men det virker også som om folk står mer for hva de skriver i enkelte tilfeller, når de ikke skjuler seg bak et nick ... :closedeyes:

Jeg liker forresten ikke så godt å hete Marie.S så skal bytte til Marie og XXX når jeg vet hva valpen skal hete :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sjokkerende opplevelse i dag! :shocked:

Når jeg kjeder meg litt (spesielt om jeg egentlig har andre ting å gjøre!), doggis er oppbrukt, mail er lest og spam slettet, nettby bare er kjedelig (sjokk!) og ingen kjente har blogget noe nytt så må jeg innrømme at jeg er en bloggsnok... :lol: Gjennom andres linker fra blogger og hjemmesider eller gjennom profiler og bannere og sånt her inne så trykker jeg ivei og snuser både kjente og ukjente i privatlivet (trodde vel ikke jeg skulle si "underlivet"??)... :D

Og av og til gjør jeg skremmende opplevelser...

I dag var jeg inne og snoket på bloggen til psycholynx. Der hadde noen lagt igjen en kommentar og kjedesegmeg trykket ivei. Fiiiin hjemmeside, tenkte jeg. Men.... men... En eller annen Borghild har STJÅLET hundene til Huldra! :shocked:

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Er det bare meg som sliter litt med sånt? Som synes at folk strengt tatt burde ta seg en tur til navneskifteetaten (øhm) og skifte navn til noe man kan kjenne igjen....? :lol:

:P Jeg må si jeg med ett ble litt redd da jeg så navnet mitt stå der, og jeg leste noe om å stjele hundene mine.. :shocked: Men så skjønte jeg jo hva det var snakk om da.. :P Jeg må jo ærlig talt innrømme at jeg heller ville hett Huldra enn Borghild, men men.. :lol:

Det slo deg ikke at noen fra min stall eller lignende, som het Borghild, hadde stjålet hundene mine og lagd hjemmeside? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Tonje, men det nicket er jo allerede opptatt :whistle: Ellers så får jeg da virkelig ikke håpe at folk tror jeg egentlig heter Blondiemamma :rolleyes2:

Haha, jeg satt og tenkte på deg på søndagen, siden jeg skreiv for en liten hvit ds, men så var det jo ikke deg som stilte! Så jeg satt og prøvde å vrenge hjernen for å finne ut hva du het, men kom aldri på det. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg et sekund å innse at kanskje ikke Huldra HETER Huldra i virkeligheten (hun reagerte tross alt ikke da vi ropte etter henne i vikingeskipet...)! :shocked:

Jeg klarer aldri å huske at Tulla heter Tulla, jeg innbiller meg at hunden jo må hete Huldra, siden det er nicket.

Selv om noen heter Guri, håper jeg ikke folk tror jeg heter Belgerguri da. :whistle: Men det er jo litt forvirrende med folk som har andre, ordentlige navn til nick, sånn som feks Emma og noen andre. :rolleyes2:

Noen av oss startet jo her som anonyme, og da er det litt dumt å bruke personnavnet sitt, hundens navn (hvor mange heter X'en, for eksempel?), rasenavn og slikt. Hvorfor det ble Emma, er rett og slett fordi jeg "het" det i en periode før, da jeg var lei av mitt virkelige navn og det fungerte dårlig i internasjonal sammenheng. "Schtajnee" er bare ikke lekkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo en krystallklar logikk bak navnet Tregskalle :whistle: (og jeg fliira!)

Er heller ikke mange forunt å få en hel bakke kalt opp etter seg, "alle" vet jo hvor Trulsebakken er :P

:P Sant så sant! Hehehe, Tregskalle historien ja... :D

Nå har jeg jo nettopp byttet brukernavn (til mitt eget navn), men jeg håper at ingen har gått rundt i troen av at jeg heter "wesminster". :P Det har vel riktignok hendt et par ganger at folk har spurt om jeg er "hun wes...ehm *host*?"

Jammen!! Du er jo ingen Ingvild... Du er en Wesminster du... :rolleyes2: Syns ikke folk skal bytte nick jeg! ¨

Nei, han heter Kjakablakken han! *si bestemt*

:P ja for det er han tenk!

Du Tingen! Kom hit! :sleep:

går det an å skifte nick? jeg.. angrer.. ung og dum, ung og dum :yawn:

Neineinei! Skal du bytte nick må det bli et av to... Enten "navnet" på bikkja eller det jeg kaller deg! Ellers blir jeg enda mer forvirra!

Følte plutselig at jeg er HELT klar for å rope på deg på en stor utstilling ett eller annet sted altså.... :yes:

Døøh, Carbis? Du veit hvem dette er, gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dagen i dag var en kontrast til i går. Foruten en biltur til nærmeste bygdesentrum for å handle var vi bare hjemme. Vi hang utenfor mens naboen var inne og handlet. Ede var mer ufokusert og distrahert av de enkle omgivelsene med få mennesker enn han var på de travle stedene i går. Halvhjertede pliktsitter med beina i alle retninger med mange failed cues. Ingen iver av mestring, unntatt i det nyeste han har lært, som er å snurre en runde og rygge inn mellom beina. Den var han ivrig med. Ellers lett distrahert av de få forstyrrelsene som var. Hadde det ikke vært for HD-frykten hadde jeg benyttet "terrenget" til parkour trening, men jeg er livredd for hoftene hans, så den typen trening påbegynnes ikke før han er et godt stykke inn i puberteten. Håper fortsatt vi klarer utvikle god kroppsbevissthet og motorikk.  Gikk tom for godbiter til sladretrening et par minutter før naboen kom ut igjen, så jeg måtte overlate Ede til ham uten godis. Det ble visst konsert, med klimaks da Ede gjennom vinduet så meg stå i kassen. Han hadde fått panikkanfall da jeg gikk inn, på tross av at han har en kjempegod relasjon til naboen. Gjensynsgleden var 🐾💕 Fikk meg til å tenke på et visdomsord: — Lås bikkja og kona/mannen ned i bagasjerommet på en sedan i noen timer. Se hvem av de to som er glad for å se deg når du åpner igjen 😉 Viktig å huske om en noen gang befinner seg i konflikt med en kjæreste som stiller ultimatum om hunden. Aldri sett et eksemplar av den illojale arten homo sapiens over hunden. Det er uteliggere med hund som er lykkeligere enn ektefeller med fine hus.    Vi gikk en tur på kvelden som resulterte i sandyner inne, selv etter en grundig tørk i gangen. Riesen har ikke den mest funksjonelle og praktiske pelsen å ferdes på bygda med. Suger til seg. De MENGDENE størknet gjørmesand..  Første gang jeg har fått bruke ullrake på ham uten å måtte skjerme meg mot drapsforsøk. Som om han forstod at Coat Prince'n var hjelpsom nå. Ubehagelig, though, og klagde litt, men lot meg, uten en eneste godbit i nærheten. Etterpå ble det et bad. Beste så langt. Kun et par anledninger av lyst til å rygge ut av dusjen, ellers helt kewl med å bli sjamponert og skylt keitete med en hånd mens den andre holdt et steady supply av frosne kjøttboller å slikke på. Selv skjegget og barten fikk jeg sjamponere og skylle mens han klarte gomle uten å få såpe i munnen. Vi er et supert team 👍🏼 Måtte pause for å sjekke med Grok om han kunne komme opp med et like catchy navn på frosne råkjøttboller som "Ice Cream". Vi ble enige om Frostballs som er gøy å si, men det var mange kandidater i mange kombinasjoner av synonymer, derfor fikk Ede chillballs i dusjen, mens jeg fikk frostbites av å holde de.  Han klagde ikke. Var kosete og god og helt rolig ved håndkletørking uten bestikkelser etterpå. Helt utrolig hva et helt måltid av bare frostballs gjør med relasjonen 🥰 ..eller kanskje han var kald og frøs 🥶 og ville varme seg på meg. Også en mulighet. Nå sover han søtt og intetanende om at muttern har bestemt seg for å bare gå byturer på så ren asfalt som mulig de nærmeste dagene. Trenger lære ham å overlate husarbeid til husmor før han kan dra inn så mye sand igjen. Ikke helt enkelt når mopp og kost og kluter i bevegelse er de aller gøyeste lekene han vet om. I likhet med håndklær og klær og sengetøy og muttern og ting som dingler og gjenstander som ligger stille og whatever, så er rengjøringsutstyr også de morsomste bitelekene som finnes.  Plan for i morgen: Leave it med distraksjoner  Bli sittende/liggende/stående med distraksjoner  Hold posisjon urørlig (fordi vi skal opp i ansiktet nær øynene med saks snart  Klippe klør og potepels. Se an humøret hans og kanskje prøve med maskin på potene igjen. ...eller saks. Det blir antagelig saks fordi jeg blir utålmodig på et punkt hvor han bare øker i stress. Potene er precious. Veldig cautious om de.  Klippe kropp og bein med maskin Gå tur på tørr asfalt  Whatever vi får av innfall som passer i øyeblikket  Også, Milepæl: Første virkelige vokterbjeff, 14 uker. Det var alvor. Nabo som har vært bortreist en uke kom gående gjennom porten i mørket. Silhuett med stor bag. Det var reelt alvor for Ede. Dypeste vokterbjeffene lød plutselig fra den lille valpen, og han gikk selvstendig til enden av båndet med høy hale for å ta seg av denne trusselen selv. Reagerte på kontaktlyd fra meg og kom inn igjen, men lot ikke guard down før han var i nærkontakt og gjenkjente ham.  Usikker på om det var rett av meg å la ham selvstendig gå frem til naboen med den attituden der. Rådene fra de som driver med Den Typen Hund er å utøve lederskap ved å be ham bak meg. Jeg tenkte at siden han kjenner naboen skulle han få gå frem selv og oppdage at det ikke var noen trussel, men en bekjent. Jeg vet ikke helt hva fasitsvaret er. Antakelig er det at han går bak når jeg ber ham, men jeg trenger ikke be ham hver gang. Om jeg reelt ber ham bak fordi jeg frykter for noens liv og helse, så tror jeg ikke det vil berolige ham ^^ Om jeg ber ham bak fordi jeg ikke ønsker at han skal hilse ivrig på personen er det et annet scenario. Jeg ser ikke noe galt i å være inkonsekvent på det. 
    • Ok, det var bra. Ja det gir mer mening i land med større smitttepress. 
    • Dette med beskyttelse opp til 12 uker er en gammel greie, og mest utbredt i Utlandet, ja. Jeg ville definitivt unngår samvær med ukjente hunder fram til andre vaksine, men ikke noe særlig mer enn det tror jeg. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg hadde bodd i et land med mer smittsomme dyresykdommer.
    • Hehe, ja tida går. Pax ble gammel og grå, og litt døv. Men ung til sinns hele livet   Godt å høre at de gamle bøkene gjelder enda. Har ikke glemt alt, men litt oppfrisking må nok til. Holder meg nok fortsatt på den positive delen av spekteret.  Blir ny rase også denne gangen så det blir spennende   Der bekrefter du inntrykket jeg også har fått av det som rører seg på sosiale medier. Mange selvoppnevnte eksperter og mer eller mindre kvalifiserte "trenere". Typisk at det går i pendler. Men som Simira sier så er det jo mye US/UK innhold. der, i hvert fall på mine feeds. Som sagt så holder jeg meg til det positive.  Men når sant skal sies høres det jo ganske kjent ut som for 10-15 år siden. Nye aktører, samme show 😋 Hørte/leste forresten noe om at valper ikke skal settes ned på gress/tas med ut i verden før de er vaksinerte? Må bæres rundt om de skal miljøtrenes og sosialiseres før 12 uker (og det bør de jo). Det er vel en UK/US greie? Har ikke hørt om slikt her før. Mener ikke hilse på alt som rører seg altså, men gå på bakken må da gå an? 
    • @MaskotMen alt det du nevner høres ut som amerikanske og europeiske trender. Selv om det såklart er mange som følger ulike sosiale media internasjonalt, så er det ofte ikke representativt for hva som faktisk beveger seg og skjer i de aktive hundetreningsmiljøene i Norge. Heldigvis. Dessuten, om du søker på begrep som "positive reinforcement" "fearfree" etc, så får du garantert masse innhold da også. Det handler litt om hva man velger å fokusere på, følge, og lytte til. Til en viss grad kan det være nyttig å følge med på hva som beveger seg utenfor egne kretser også, men det kan være greit å være litt bevisst på hvordan algoritmer fungerer i sosiale media. Samt at det du ser på blir også vist til din krets, så det spres ytterligere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...